Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede lens om auto´s te fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede lens om auto´s te fotograferen

    zou iemand mij kunnen helpen om een goede lens te vinden om auto´s te fotograferen.

    Ik zou graag zo foto´s fotograferen en liefst dat de achtergrond heel wazig is en liefst niet te duur

  • #2
    Re: Goede lens voor auto´s te fotograferen

    hello,

    ik gebruik momenteel de 17-55 IS 2.8 op een 350D (zal binnenkort vervangen worden door een 30D) en slaag er wel in om een redelijk wazige achtergrond te krijgen.

    Maar het probleem is dat de wagen er wel helemaal scherp op moet staan, en dan moet je meestal met f4 of f5.6 tot f8 werken, en dat zorgt dan weer ervoor dat je niet echt een wazig achtergrond krijgt.

    Wat ik wel regelmatig gebruik is een 70-200 op f4, dan vanop een afstand de wagen fotograferen ... en dan krijg je een wazige achtergrond ... maar je moet veel ruimte hebben in dit geval, en die ruimt is er meestal niet jammer genoeg, alleen als je een foto shoot met de wagen kan doen.

    Als er nog andere tips zijn wil ik deze graag ook lezen natuurlijk, ik ben in het dslr avontuur gestapt om in de eerste plaats auto's te fotograferen.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Goede lens voor auto´s te fotograferen

      zo'n foto nemen, vanuit dat standpunt, en die verhoudingen, met een wazige achtergrond, is technisch niet mogelijk.

      Goedkoopste alternatief.

      tweedehands Dslr, met een 50mm lens.
      Voor 400 euro moet dat wel lukken.
      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

      Comment


      • #4
        Re: Goede lens voor auto´s te fotograferen

        Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
        Goedkoopste alternatief.

        tweedehands Dslr, met een 50mm lens.
        Voor 400 euro moet dat wel lukken.
        Waarom zou hij een tweede hands DSLR kopen als hij een D50 heeft?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Goede lens voor auto´s te fotograferen

          Ik heb ook eens gekeken naar de exif van de geposte foto, en ik zie dat deze is gemaakt met een Nikon D50, maar met een 10mm brandpunt (voor de volledigheid op F/4). Om een wazige achtergrond te krijgen ben je natuurlijk beter af met een groter brandpunt dan met een groothoek lens. Misschien dat een 50mm F/1.8 de goedkoopste oplossing is, waarmee het gewenste resultaat bereikbaar is, maar echt veel ervaring met dit soort foto's heb ik ook niet, dus mogelijk zijn er betere oplossingen.

          Comment


          • #6
            Re: Goede lens voor auto´s te fotograferen

            Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel (camera's - objectieven).
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

            Comment


            • #7
              Re: Goede lens voor auto´s te fotograferen

              Sigma 30mm 1.4 is ook leuk lensje hiervoor
              Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

              Comment


              • #8
                Re: Goede lens voor auto´s te fotograferen

                Als ik mij niet vergis heeft TS deze foto niet zelf genomen (en moet die dus achter een link)

                Als ik mij niet vergis heeft TS nu een EOS 400D en dus geen Nikon. (volgens zijn profiel toch)

                Mvg,
                TravelToy.
                www.christian-bailleul.be | Blog

                Comment


                • #9
                  Re: Goede lens om auto´s te fotograferen

                  goedkoper is wat fotoshoppen (gewoon achterkant blurren)

                  probleem met extreme diafragma's op auto's is dat je koplamp dan bv extreem scherp is en je achterwiel al iets waziger word.. je zou dan eigenlijk tig meters erachter moeten hebben dat je echt de auto volledig scherp zou kunnen krijgen en de achtergrond wazig

                  ik zou voor een extreem lichtsterke superkorte prime gaan (in jouw geval een nikon 50mm F1.4 , als je 50mm kan gebruiken..)
                  Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede lens om auto´s te fotograferen

                    grappig om mijn pappa´s auto hier terug te zien

                    De slimste manier is om gewoon uw oude zoom objectief te blijven gebruiken
                    en de achtergrond aanpassen met photoshop of ander programma.

                    Met GIMP dat gratis is,lukt dat in hooguit 5 minuutjes.
                    ...zonder camera maak je de beste foto's...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede lens om auto´s te fotograferen

                      Oorspronkelijk geplaatst door robert. Bekijk bericht
                      grappig om mijn pappa´s auto hier terug te zien

                      De slimste manier is om gewoon uw oude zoom objectief te blijven gebruiken
                      en de achtergrond aanpassen met photoshop of ander programma.

                      Met GIMP dat gratis is,lukt dat in hooguit 5 minuutjes.
                      voordeel aan de fotoshop methode is wel dat links het raam ook wazig word.. als je dat proffi doet (dus lens op extreem diafragma openzetten) is dat dus niet
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                      Comment

                      Working...
                      X