Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotokonijn.. met of zonder BE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotokonijn.. met of zonder BE

    Ik merkte op de site van fotokonijn dat er verschillende versies van dezelfde camera's zijn, namelijk met of zonder 'BE' erbij.
    Ik vermoed dat dit slaat op 'belgische' versie of zoiets?
    Bij de meeste camera's is er ook geen prijsverschil maar bij de Nikon D80 met 18-135mm lens zit er bijna 40 euro verschil op.

    Iemand enig idee?

  • #2
    Re: Fotokonijn.. met of zonder BE

    Kort gezegd, BTW en garantie. Nederland heeft geloof ik minder BTW te betalen(19.5 tegenover 21 in België), maar krijgt maar 1 jaar garantie tegenover 2 in België.

    Comment


    • #3
      Re: Fotokonijn.. met of zonder BE

      Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
      Kort gezegd, BTW en garantie. Nederland heeft geloof ik minder BTW te betalen(19.5 tegenover 21 in België), maar krijgt maar 1 jaar garantie tegenover 2 in België.

      Dit is het volgens mij toch niet het verschil want als je op het Belgisch vlaggetje klikt dan veranderen ook de prijzen voor die BE versies van camera's net zoals alle de prijzen van alle andere producten.

      Het makkelijkste is gewoon om het konijnenberg zelf eens te vragen denk ik.
      Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

      Bezoek mijn foto's online

      Comment


      • #4
        Re: Fotokonijn.. met of zonder BE

        Die garantie anders wel.

        Comment


        • #5
          Re: Fotokonijn.. met of zonder BE

          MOD Franciskine : even verplaatst naar gepaster forum . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Fotokonijn.. met of zonder BE

            Ik weet het.
            Het BE model heeft twee handleidingen een Nederlandse en een Franse.
            Dit is het enigste verschil.
            Garantie blijft gewoon hetzelfde als je in Turnhout koopt.
            lucv.be - instagram - facebook

            Comment


            • #7
              Re: Fotokonijn.. met of zonder BE

              Toen ik mijn D80 (december 2006) kocht bij Konijn was de uitleg:
              "BE zijn de modellen die Nikon verkoopt voor de Belgische markt. Hier gelden andere marketing regels voor...".

              Enigste verschil was dat bij het Belgische model toen de actie liep van een gratis geheugenkaartje en bij het Nederlandse model niet.
              Dacht dat er in de BE versie ook een Franstalige handleiding bijzit, moet ik straks thuis eens nakijken...

              Er is mij toen ook verteld geweest dat als je in Turnhout koopt, je op de website op het Belgisch vlaggetje moet klikken om de prijzen die geldig zijn in België te zien. Die prijs zou je ook effectief moeten betalen (was bij mij toch het geval).

              Er zijn dus 3 dingen waar je "rekening" mee moet houden:
              1. de vlaggetjes links (net boven de navigatiemenu): is de taal van website
              2. de indicatie BE bij een item: bestemd voor de Belgische markt (NL+FR handleiding en speciale acties)
              3. de vlaggetjes rechts (Winkelmandje - BTW): BTW tarief


              Qua garantie maakt het normaal niet uit, want je koop iets in een Belgische vestiging van een winkel en hierop is de Belgische wetgeving van toepassing (dus 2 jaar garantie).
              Last edited by Steven_V; 9 mei 2007, 13:43. Reden: op het werk querty, thuis een azerty :)
              Nikon D80 / Sony DSC-H5

              Comment

              Working...
              X