Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beestje in camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beestje in camera

    Heeft iemand het ooit meegemaakt dat hij/zij een onweersbeestje o.i.d. in zn camerabody heeft gehad?

    Dit had ik namelijk ineens afgelopen weekend. Het beestje liep aan de binnenkant over mn lcd display (die bovenop de camera). Daar zit die nu niet meer maar maar waarschijnlijk zit die dus nu nog wel ergens anders in de body. Ik snap ook niet hoe die in de body terecht is kunnen komen. Ik laat mn camera nooit zonder lens of dop liggen. De K10D is ook nog weathersealed, dan zou zo'n beest toch ook niet door een kier o.i.d. kunnen glippen?

    Zou het kwaad kunnen als zo'n beestje ergens in de camera doodgaat, liggend op een printplaat ofzo?
    www.indetailfotografie.nl

  • #2
    Re: beestje in camera

    ja zeker kan dat kwaad, het is nl levensgevaarlijk voor het beestje.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: beestje in camera

      Ik zou ook even verschieten moest ik zo'n beestje aan de binnenkant van mijn LCD zien lopen. En bovendien kan je er niet bij!

      Wanneer het beestje ergens tussen een mechanisch onderdeel (spiegel, sluiter, ...) terechtkomt, zou dit toch de goede werking kunnen beïnvloeden.

      Ik zou proberen om het beestje er langs de lensopening uit te krijgen, bijvoorbeeld door eens stevig te blazen met een blaaspeer (zonder borstel!).

      Groetjes, Wim
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #4
        Re: beestje in camera

        Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
        Zou het kwaad kunnen als zo'n beestje
        ergens in de camera doodgaat, liggend op een printplaat ofzo?
        Ja dat kan kwaad (maar niet noodzakelijk), het is niet voor niets dat een foutje in een computerprogramma een "bug" heet...

        Comment


        • #5
          Re: beestje in camera

          als je vlekken op je fotos hebt zijn het scheten van dat beestje

          Comment


          • #6
            Re: beestje in camera

            Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
            als je vlekken op je fotos hebt zijn het scheten van dat beestje

            Comment


            • #7
              Re: beestje in camera

              Ik heb net hetzelfde gehad met mijn K10D.....
              Maar toen ik eindelijk terug nuchter was, was het beestje verdewenen
              Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

              Comment


              • #8
                Re: beestje in camera

                toen ik gisteren de batterij in mn camera wilde toen, kroop er een konijn uit!
                Ongelooflijk hè!
                Nikon D80 - Tamron 28-75 - Sigma 70-300 APO - Sigma 500 DG ST

                Comment


                • #9
                  Re: beestje in camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door MOL Bekijk bericht
                  toen ik gisteren de batterij in mn camera wilde toen, kroop er een konijn uit!
                  Ongelooflijk hè!
                  zeker bij die bekende zaak gekocht!!!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: beestje in camera

                    hhmm... kennelijk vindt menigeen dit een erg grappige thread.... ik niet... 't is namelijk mijn dure nieuwe camera waar het beest zich daadwerkelijk in bevind (of iig bevond, ik heb em nog niet weer teruggezien...) en ik maak me serieus zorgen of dit kwaad kan voor de hardware in de body...

                    Ik vroeg me dus serieus af of mensen hier ervaringen mee hadden. Maar kennelijk niet dus....

                    Ik heb ook al es zo'n beest binnen in mn laptopscherm gekregen. Ging dood, net boven het midden van mn scherm... Zit er nu nog altijd naar te kijken, en geloof me, daar wordt je niet vrolijk van....
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: beestje in camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
                      hhmm... kennelijk vindt menigeen dit een erg grappige thread.... ik niet... 't is namelijk mijn dure nieuwe camera waar het beest zich daadwerkelijk in bevind (of iig bevond, ik heb em nog niet weer teruggezien...) en ik maak me serieus zorgen of dit kwaad kan voor de hardware in de body...

                      Ik vroeg me dus serieus af of mensen hier ervaringen mee hadden. Maar kennelijk niet dus....

                      Ik heb ook al es zo'n beest binnen in mn laptopscherm gekregen. Ging dood, net boven het midden van mn scherm... Zit er nu nog altijd naar te kijken, en geloof me, daar wordt je niet vrolijk van....
                      Wil het graag geloven dat jij er niet kunt mee lachen, zou ik ook niet, maar je begrijpt wel dat een beetje humor ook moet kunnen nietwaar.
                      Nu terug naar je probleem:
                      Heb er zelf nog nooit van gehoord en erger nog: voorlopig kan je ook niet veel anders doen dan afwachten, denk ik.
                      Stel dat je hem in herstelling zou geven, waar moet de hersteller beginnen als het beestje niet meer zichtbaar is: slechts één oplossing: helemaal demonteren.
                      Dat zou wel eens een erg dure grap kunnen worden.Tenzij je camera nog onder waarborg is, dan zou ik proberen bij mijn handelaar iets te bekomen.
                      Succes.
                      Last edited by HdL; 9 mei 2007, 12:12.
                      Henri

                      Comment


                      • #12
                        Re: beestje in camera

                        OK, even serieus...

                        Als het een vliegje is, zou het misschien helpen om de lens eraf te halen, en je body naast een overrijpe appel/peer/banaan te zetten.

                        Klinkt raar, en is het misschien ook, maar als ie nog leeft (en de uitgang kan vinden ) is er denk ik wel een klein kansje dat ie op dat fruit afkomt....

                        En het is de gok waard,als je let op de mogelijke reparatiekosten bij de leverancier.
                        Nikon D80 - Tamron 28-75 - Sigma 70-300 APO - Sigma 500 DG ST

                        Comment


                        • #13
                          Re: beestje in camera

                          Oorspronkelijk geplaatst door Agent-orange Bekijk bericht
                          Heeft iemand het ooit meegemaakt dat hij/zij een onweersbeestje o.i.d. in zn camerabody heeft gehad?

                          Dit had ik namelijk ineens afgelopen weekend. Het beestje liep aan de binnenkant over mn lcd display (die bovenop de camera). Daar zit die nu niet meer maar maar waarschijnlijk zit die dus nu nog wel ergens anders in de body. Ik snap ook niet hoe die in de body terecht is kunnen komen. Ik laat mn camera nooit zonder lens of dop liggen. De K10D is ook nog weathersealed, dan zou zo'n beest toch ook niet door een kier o.i.d. kunnen glippen?

                          Zou het kwaad kunnen als zo'n beestje ergens in de camera doodgaat, liggend op een printplaat ofzo?
                          Een jaar of 20 geleden kwam er -toen ik door de zoeker aan het kijken was- parmantig een spinnetje voorbijwandelen op het matglas van mijn Nikon EL
                          Overal gekeken, geborsteld en geblazen, niks gekort, de spin verscheen zo nu en dan.
                          ik heb hem gewoon laten zitten en sindsdien niet meer gezien, ik neem aan dat ie dood is van de honger.
                          En de EL, wel die werkt op zijn 30e nog altijd prima.

                          Maar goed, als je zou weten wat er allemaal vliegt of kruipt op de printplaten van een tv of een computer zou ik zeggen : laat maar zitten.
                          De mechanische fijnmechaniek daarentegen ....

                          Paul

                          Comment


                          • #14
                            Re: beestje in camera

                            Oorspronkelijk geplaatst door MOL Bekijk bericht
                            OK, even serieus...

                            Als het een vliegje is, zou het misschien helpen om de lens eraf te halen, en je body naast een overrijpe appel/peer/banaan te zetten.

                            Klinkt raar, en is het misschien ook, maar als ie nog leeft (en de uitgang kan vinden ) is er denk ik wel een klein kansje dat ie op dat fruit afkomt....
                            Misschien een stap verder denken, wat indien er heel wat andere vliegjes en insecten zich komen te goed doen aan die overrijpe appel of banaan, en na de maaltijd zich te rusten zetten in....jawel de camera. Ik zou dat risico precies liever vermijden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: beestje in camera

                              Oorspronkelijk geplaatst door MOL Bekijk bericht
                              OK, even serieus...

                              Als het een vliegje is, zou het misschien helpen om de lens eraf te halen, en je body naast een overrijpe appel/peer/banaan te zetten.
                              Ja, en dan binnen de kortste keren met rupsen en maden in je body zitten zeker

                              Heb uit nieuwsgierigheid eens gegoogled en blijkbaar kruipen die beestjes ook in laptops en laptop schermen.

                              Comment

                              Working...
                              X