Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica M8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leica M8

    Iemand enige ervaring met Leica M8 ??

  • #2
    Re: Leica M8

    Oorspronkelijk geplaatst door fokus Bekijk bericht
    Iemand enige ervaring met Leica M8 ??
    Wat wil je weten dan?
    Gr, Paul
    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

    Comment


    • #3
      Re: Leica M8

      Wel ik fotografeer al (bijna) 30 jaar beroepshalve hoofdzakelijk met Leica. Had verschillende M2's een M3 verschillende M4's en nu 2 M6.........daarnaast fotografeer ik ook met Nikon D2 en D70. Het valt me regelmatig op als ik eenzelfde opdracht op Leica/negatief en Nikon/digit maak, hoeveel beter de Leicafoto's zijn.
      Mijn eerste vraag is dus: Ligt dit hoofdzakelijk aan "Leica beter" of aan "Negatief beter"?
      Mijn tweede vraag (enkel aan beroepsmensen): Vindn jullie het normaal dat vakfotografen niet meer rechtstreeks bij de invoerder een Leica kunnen kopen?

      Comment


      • #4
        Re: Leica M8

        Oorspronkelijk geplaatst door fokus Bekijk bericht
        Wel ik fotografeer al (bijna) 30 jaar beroepshalve hoofdzakelijk met Leica. Had verschillende M2's een M3 verschillende M4's en nu 2 M6.........daarnaast fotografeer ik ook met Nikon D2 en D70. Het valt me regelmatig op als ik eenzelfde opdracht op Leica/negatief en Nikon/digit maak, hoeveel beter de Leicafoto's zijn.
        Mijn eerste vraag is dus: Ligt dit hoofdzakelijk aan "Leica beter" of aan "Negatief beter"?
        Mijn tweede vraag (enkel aan beroepsmensen): Vindn jullie het normaal dat vakfotografen niet meer rechtstreeks bij de invoerder een Leica kunnen kopen?
        Ik zou antwoorden dat ligt aan "lens beter".
        Last edited by Kevlar; 8 mei 2007, 13:38.

        Comment


        • #5
          Re: Leica M8

          Tsja, er gaat natuurlijk nog steeds niks boven een goed belichte film hè.
          Ook ik ben al jaren een Leica gebruiker/liefhebber (van R4 t/m R9) en tot voor kort de M6.
          Hierbij altijd uitgegaan van de lenskwaliteit en het "eigenzinnige" werken met de body's.
          Het verschil met heden is natuurlijk wel dat in het anologe tijdperk de objectiefkwaliteit "meer" van belang was dan een body.

          "Leica beter"; anders / "Negatief beter"; absoluut /
          "Leica anoloog + Leica objectief"; best? / "Leica M8 + Leica (Zeiss) objectief" heel goed

          Verder is het verschil in fotograferen met Leica's (vooral de M's) nog altijd "mijn grootste genoegen" op fotografiegebied en dat is niet snobistisch bedoeld, al denken anderen daar waarschijnlijk anders over. Soms nog steeds spijt dat ik mijn R9's en objectieven (voordat de digi-module uitkwam) heb ingeruild tegen de digitale camera's.

          Antwoord op je 2e vraag; nooit gebruik van gemaakt, dus geen mening.

          Gr, Paul
          M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

          Comment


          • #6
            Re: Leica M8

            Enkele voorbeeld foto's genomen met Leica M8.(jpeg,RAW,DNG)


            en nog veel meer hier http://tashley1.zenfolio.com/p834013227/

            Comment


            • #7
              Re: Leica M8

              Oorspronkelijk geplaatst door fokus Bekijk bericht
              Wel ik fotografeer al (bijna) 30 jaar beroepshalve hoofdzakelijk met Leica. Had verschillende M2's een M3 verschillende M4's en nu 2 M6.........daarnaast fotografeer ik ook met Nikon D2 en D70. Het valt me regelmatig op als ik eenzelfde opdracht op Leica/negatief en Nikon/digit maak, hoeveel beter de Leicafoto's zijn.
              Mijn eerste vraag is dus: Ligt dit hoofdzakelijk aan "Leica beter" of aan "Negatief beter"?
              Mijn tweede vraag (enkel aan beroepsmensen): Vindn jullie het normaal dat vakfotografen niet meer rechtstreeks bij de invoerder een Leica kunnen kopen?
              1. Ik kom ( sinds 1970) van Leica R8/R9+D-back en van M4..... > M8
              Bestolen, nu juist Pentax K10D's + kristal gekocht, maar werk tijdelijk met Eos 5D body's in bruikleen!
              Nochtans ben ik super Leica minded, all over, dat zegt dan ook ineens 'alles' over de M8, denk ik

              2. Who cares, dat kun je toch afschrijven (see y’r accountant)

              Dagzz

              °°
              I Love Leica

              Comment


              • #8
                Re: Leica M8

                Review op dpreview:

                In 1954, at Photokina (or 'Foto Kina'), Leica introduced the first M series camera, the M3, the first Leica rangefinder body with a bayonet interchangeable lens mount, it was the beginning of a legendary series of cameras and lenses, the latest of which, the M7 is one of the only 35 mm rangefinder cameras still in production. For over half a century Leica has resisted the temptation to change the essential simple design established with the original M3 (it wasn't until 2002 that an electronically-controlled shutter was introduced allowing aperture priority automatic exposure). With an average 10 years between major upgrades and many of the original M3s still in regular use, the M platform is felt by its legion of fans to be the purest photographic tool available, and a welcome antidote to the mass of plastic feature-laden models that make up the rest of the market. Owning a Leica M camera has always been something people do with their hearts as much as their heads - and some of the 20th century's greatest photographers and most famous images were taken using them. It is no surprise then, that - despite talking about it for at least five years - Leica felt no need to rush into things when they decided it was time to bring the M into the digital age.

                Comment


                • #9
                  Re: Leica M8

                  Mijn eerste vraag is dus: Ligt dit hoofdzakelijk aan "Leica beter" of aan "Negatief beter"?
                  Met een camera waarmee je graag werkt maak je nu eenmaal betere beelden...

                  Geef mij bvb m'n vaste brandpunten (21, 31, 43 en 77mm) en ik maak betere beelden dan met een zoomobjectief. En dan heb ik het niet over de technische kwaliteit maar over het creatieve aspect. Ik gebruik die gewoon veel liever...

                  Als ik met m'n MX + 40mm pancake op stap ben zie je dat ook. Ik hou van dat cameraatje en dat zie je aan de foto's die er uit komen.

                  Als jij het over het technische aspect hebt, dat zullen het wel de objectieven zijn zeker? Of het dynamisch bereik dat op digitaal beperkt is? Of je post-processing die nog wat moet worden bijgeschaafd? ...

                  Wim
                  Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leica M8

                    Pas getest op dpreview.
                    Komt er toch niet zo erg goed uit....

                    Oeps, Jan was me voor, had daar over gelezen...
                    Last edited by pol parasol; 1 augustus 2007, 16:13. Reden: Ere wie ere toe komt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leica M8

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Pas getest op dpreview.
                      Komt er toch niet zo erg goed uit....

                      Oeps, Jan was me voor, had daar over gelezen...
                      valt toch wel mee, slechts een enkel vijfje.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leica M8

                        De KRACHT van de Leica zit hem in de objectieven. Niet het feit dat negatieven beter zijn dan digitaal. Het zijn de objectieven die het doen. Dus je originele Leicalenzen op de M8 zal wel goed zijn, wees maar gerust.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Leica M8

                          Je kan ook 3000€ in de vuilnisemmer smijten

                          Dagzz
                          I Love Leica

                          Comment


                          • #14
                            Re: Leica M8

                            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                            Pas getest op dpreview.
                            Komt er toch niet zo erg goed uit....
                            Tja, weer de default settings... Klassieke flater bij dpreview, een geavanceerde camera bespreken alsof het een P&S betreft waarvan de gebruiker nooit de default settings aanpast (zie ook K10D review ). Zo'n camera gebruik je toch op z'n maximale mogelijkheden, dus RAW. Als je een manuele camera wil voor maximale controle, dan wil je die controle toch ook in de donkere kamer zou ik denken.

                            Trouwens, als ik dit lees:
                            Oorspronkelijk geplaatst door DPReview
                            There are lots of advantages to the rangefinder design, and obviously lots of disadvantages. I personally didn't think I'd last more than a few days without auto-focus or without any way to preview the depth of field or without lenses which go much beyond 90 mm but you soon realize that it's just a different way of taking photographs and that when you actually use a rangefinder you don't really see these things as disadvantages (just 'features').
                            Dan vraag je je toch af welke fotografie-achtergrond die reviewers hebben? Als je denk dat je zonder AF en lange objectieven geen fatsoenlijke foto's kan maken? Hij komt tot de juiste conclusie met z'n "different way of taking photographs", maar dat is toch common knowledge voor een beetje geoefend fotograaf?

                            Enige minpunt voor mij: de minimum ISO van ISO160 die volgens dpreview eigenlijk een ISO200 is. Dat meten ze daar meestal wel juist. Op m'n *istDS dacht ik nooit dat ISO200 een probleem was, op enkele uitzonderingen waar ik langere sluitertijden of erg korte scherptediepte nodig had, maar nu ik ISO100 heb op m'n K10D ben ik daar toch erg blij mee. Voor het publiek van een toestel als de M8 lijkt me ISO200 toch wel geen goede keuze...

                            Moest ik de centen hebben, zou ik niet aarzelen en er me eentje kopen hoor... Al was het maar voor de magie...

                            Wim
                            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Leica M8

                              Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                              Tja, weer de default settings... Klassieke flater bij dpreview, een geavanceerde camera bespreken alsof het een P&S betreft waarvan de gebruiker nooit de default settings aanpast (zie ook K10D review ).
                              Sorry, maar dat is echte zever. Als ik zoveel geld neer moet tellen voor dergelijk apparaat, dan verwacht ik op z'n minst dat de default settings perfect zijn.
                              Hetzelfde - en dat moet ik als overtuigd analoog pentaxist met spijt in het hart toegeven - geldt voor je K10D.

                              Comment

                              Working...
                              X