Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 30d of Nikon D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 30d of Nikon D200

    Ik wil geen zoveelste merkenoorlog starten, maar ik heb sinds kort beslist over te stappen naar een DSRL camera en dit zijn mijn 2 opties.

    Normaal had ik al beslist de 30D met 17-85mm usm aan te schaffen, iets doet me echter vermoeden dat het prijsverschil met de D200 klein is maar de voordelen van de D200 misschien groter...
    volg je nog?

    Wie kan me overtuigen dat de D200 zijn prijsverschil rechtvaardigd tov de voordelen tegenover de 30D?

    Welke Nikon lens is vergelijkbaar met de Canon 17-85mm USM lens?

    Bedankt en sorry voor de lastige vraag,

    grtz!

    ps: ik zou mijn aankoop via fotokonijnenberg regelen met levering, iemand ervaring hiermee? positief en negatief?
    >> CaNon 30D - 17/85mm USM - 50mm 1.4II - Peleng Fish Eye 8mm - 430ex <<

  • #2
    Re: Canon 30d of Nikon D200

    zo.. zo.. das een tijd geleden, maar heb je nog oude lenzen die je wil gebruiken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Canon 30d of Nikon D200

      een hele tijd geleden,
      ben aan het sparen geslagen en wou niet teveel watertanden door op het forum te zitten
      en nu ik iets nieuws en geen occassie kan kopen wil ik ervoor gaan.

      ik heb 0,0 lenzen (oude pentax glazen dat wel).
      >> CaNon 30D - 17/85mm USM - 50mm 1.4II - Peleng Fish Eye 8mm - 430ex <<

      Comment


      • #4
        Re: Canon 30d of Nikon D200

        Hoi,

        Men zegt dat canon (30D) toch minder ruis heeft bij de hogere ISO waardes tov de nikon D200. Echter als je heel weinig die hoge ISO's gaat gebruiken is dat ook geen zwaarwegend voordeel meer.
        En aan de hand van voor en tegens een bestelling plaatsen bij eender welk internet fotoboer zou ikzelf niet doen. Wat voor de een een voordeel is kan als je eenmaal het apparaat zelf in handen hebt , een nadeel zijn ( heel zwart/wit gezien dan).
        De bodies zullen kwa prijs bij elkaar in de buurt zitten, maar hoe zit het kwa ergonomie? Neem eens beide bodies in de hand, speel er eens mee, welke ligt je dan beter/lekkerder in de hand. Alle bedieningsknoppen, zijn deze zo te vinden voor jou, gaat het bedienen van het apparaat jou bij de ene makkelijker af dan bij de andere. Aan de hand van deze bevindingen kan je al een voorkeur krijgen. Een kamera waar je snel alle mogelijkheden van kan benutten levert meer plezier op dan waar je kontinu de handleiding bij moet pakken om te kijken waar deze ene feature die je wilt veranderen nu zit.
        Met de body alleen ben je er ook nog niet, vergelijk de prijzen eens tussen lenzen en accesoires tussen beide. Wellicht zie je bij je keuze onder het streepje gezien ook een groot verschil in Euro's . Voor de een minder van belang, een ander vindt dat dan ook weer een zwaarwegend voordeel tov van een merk.
        Welnu, terugkomend op je vraag welke nikon lens vergelijkbaar is als de 17-85 USM. Ik denk dat dat de 18-70 lens is ( shoot me if I'm wrong )
        Tsja en laten leveren van je kamera... zie hierboven hoe ik daarover denk.

        Grtz

        Bryan
        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

        Comment


        • #5
          Re: Canon 30d of Nikon D200

          Als je niet van plan bent ooit aan concertfotografie of vergelijkbaar te doen, zou ik voor de D200 gaan, zoniet is Canon een betere keuze
          Canikon 40D - D200, D300

          Comment


          • #6
            Re: Canon 30d of Nikon D200

            thx B-man,

            groot gelijk, een toestel moet ergonomisch zijn en smaken (handen)verschillen.
            Toch speelt gewenning ook een rol denk ik, maar soit.

            Fotoboeren op internet zijn een stuk goedkoper, en het spijt me maar mochten sommige fotozaken hun marges niet zo schandalig groot zijn dan zou ik ook bij een gewone fotoboer mijn aankoop doen.
            Het verschil is echter geen 10 € maar vaak 100den euros...
            >> CaNon 30D - 17/85mm USM - 50mm 1.4II - Peleng Fish Eye 8mm - 430ex <<

            Comment


            • #7
              Re: Canon 30d of Nikon D200

              Ik werk regelmatig met zowel Nikon (eigen merk) als met canon (merk van de baas)

              Als je met meerdere reportageflitsers draadloos wilt werken (SB800/SB600) zou ik zeker voor de Nikon kiezen. Met Canon lukt dit ook wel, maar Nikon heeft hier zeker een streepje voor.

              De ISO1600 van de Canon is beter dan die van de Nikon, maar we spreken niet over "wereldschokkende" zaken, ik gebruik de D200 vaak in ISO1600 voor indoor sportfotografie, en de ruis is eerder miniem zonder ruisonderdrukking, maar 't mag gezegd worden, bij de Canon is er nog minder ruis.

              Voor mooie kleuren, en voornamelijk mooie skin-colors is Nikon dan weer een tikkeltje beter

              Ikzelf ben "verkocht" aan de ergnomie van de Nikon, maar er zijn er die de Canon verkiezen, dat is voor iedereen anders.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 30d of Nikon D200

                Gezien de huidige promoties bij canon moet je mijn inziens toch al wel heel geinteresseerd zijn in de D200 om die te verkiezen.

                Voor de verschillen tussen de body's zou ik zeggen doe eens een search en overloop de meerdere topics die hierover reeds geweest zijn.

                Maar als je ziet dat een D200 + 18-70 = 1677€
                En een 30D + 17-55 IS f2.8 = 1788 -150€ cashback = 1638€

                Dat is dus een veel betere lens die nog eens stabilisatie erbovenop heeft ook en dat voor minder geld.....

                Je kan eventueel ook gaan voor 30D + 17-85 IS + 70-300 IS na cashback = 1710€

                Amper meer dus maar je hebt 2 lenzen met een bereik van 17-300 mm en daarbovenop ook gestabiliseerd.

                Nikon heeft in dit bereik maar 1 gestabiliseerde lens de 18-200 + D200 = 2129

                Maar voor dat geld heb je 30D + 17-55 f2.8 IS en 70-300 IS.
                Dat zijn dus 2 veel betere lenzen met meer bereik.

                Als je echt openstaat voor beide merken zie ik echt niet in hoe je dit prijsverschil zou kunnen rechtvaardigen.
                Want ergonomie dat is op beide systemen ok en hangt meer af van wat je gewoon bent. En 10 min in een winkel een body vastpakken moet je zeker eens doen maar zegt eigenlijk weinig over welke body je het meest gaat liggen .

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 30d of Nikon D200

                  En met het verschijnen van Kevlar, is de merkenoorlog toch maar weer op gang getrokken.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Dat is dus een veel betere lens die nog eens stabilisatie erbovenop heeft ook en dat voor minder geld.....
                  Een Canon 17-85 IS kost een pak meer dan een Nikon 18-70.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                  Nikon heeft in dit bereik maar 1 gestabiliseerde lens de 18-200 + D200 = 2129
                  Nikon heeft een 70-300 VR.


                  seppuku.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 30d of Nikon D200

                    Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                    En met het verschijnen van Kevlar, is de merkenoorlog toch maar weer op gang getrokken.

                    Een Canon 17-85 IS kost een pak meer dan een Nikon 18-70.
                    Dat mag ook wel he hij is immers gestabiliseerd! In combinatie met body kost ie echter veel minder....
                    Nikon heeft een 70-300 VR.
                    Euh die begint toch op 70mm en niet op 18mm?

                    En waarom is duidelijk maken dat er momenteel nogal een groot prijsverschil is een merkenoorlog starten? Of heb je liever geen objectieve info? Of zou het zijn omdat jouw merk er nogal slecht uitkomt qua prijzen. Moet je jezelf niet aantrekken hoor elk merk doet promo's. Nikon doet dit binnenkort ook wel eens. En dan is jouw merk misschien weer wat voordeliger.
                    Last edited by Kevlar; 8 mei 2007, 11:58.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 30d of Nikon D200

                      Oorspronkelijk geplaatst door Schaarbakkes Bekijk bericht
                      Wie kan me overtuigen dat de D200 zijn prijsverschil rechtvaardigd tov de voordelen tegenover de 30D?
                      Eigenlijk alleen jezelf

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      En 10 min in een winkel een body vastpakken moet je zeker eens doen maar zegt eigenlijk weinig over welke body je het meest gaat liggen .
                      Kan in 1 minuut al! Grote handen, kleine handen, lichter, zwaarder...
                      Een fijne handligging/ergonomie zegt toch meer dan het beeldkwaliteitsverschil tussen bv deze 2 body's cq lenzen, want die is/zijn zo minimaal. En voor elke body zijn er genoeg opties wbt lenzenkeuze.
                      Gr, Paul
                      M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 30d of Nikon D200

                        In een dubbel test(D200/30D) in "What Digital Camera" van begin vorig jaar kwam de de D200 er als winnaar uit, voornamelijk door de ergonomie en de bediening: geen dubbele funkties en niet twee knoppen bedienen(behalve format).
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 30d of Nikon D200

                          Oorspronkelijk geplaatst door Schaarbakkes Bekijk bericht

                          Wie kan me overtuigen dat de D200 zijn prijsverschil rechtvaardigd tov de voordelen tegenover de 30D?
                          Nikon zou een superieur flitssysteem hebben. Heb hier zelf geen ervaring mee.
                          De 'gridlines' die in de Nikon zoeker geprojecteerd worden zijn heel handig.
                          Nikon biedt zeer snelle toegang tot een aantal cruciale settings (WB, Iso, ...) zonder in menu's te moeten gaan graven.

                          Ik vind de reviews van Phil Askey (dpreview) doorgaans grondig en niet vooringenomen (maar daar is niet iedereen het hier mee eens). Hij plaatst de d200 en trap boven de 30d --> Which brings us to the competition, from a build/features point of view it's clearly ahead of the Canon EOS 20D/30D and in my opinion a step above the EOS 5D, a baby D2X.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 30d of Nikon D200

                            Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                            Kan in 1 minuut al! Grote handen, kleine handen, lichter, zwaarder...
                            Een fijne handligging/ergonomie zegt toch meer dan het beeldkwaliteitsverschil tussen bv deze 2 body's cq lenzen, want die is/zijn zo minimaal. En voor elke body zijn er genoeg opties wbt lenzenkeuze.
                            Gr, Paul
                            Daarom dat ik ook zeg dat je het zeker moet doen. Want is ie te licht of te zwaar dat kan je onmiddelijk bepalen. Daarentegen hoe goed je van de body gebruik kan maken dat kan je niet. Je moet dan toch eerst eens nagaan hoe de opzet is van de bedieningsinstrumenten.

                            Mij verbaasde het bijv dat je onmogelijk de iso kan veranderen op een D200 terwijl je aan het framen bent. Wil dat dan zeggen dat de ergonomie van een D200 waardeloos is. Nee want er zullen ook wel voordelen zijn aan deze keuze. En iemand anders die een 30D vastpakt zal bijv iets dat dan weer gemakkelijk kan met de D200 missen. Maar dergelijke zaken beoordelen doe je echt niet op 10 min en zijn nochtans belangrijk in wat jij bescrhrijft als fijne handligging/ergonomie. Het verschil in beeldkwaliteit is veel belangrijker in mijn ogen want uiteindelijk draait het daarom toch allemaal en het is niet zo dat er 1 DSLR is waarvan de ergonomie het moeilijk maakt om foto's te nemen of instellingen te veranderen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 30d of Nikon D200

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                              Daarom dat ik ook zeg dat je het zeker moet doen. Want is ie te licht of te zwaar dat kan je onmiddelijk bepalen. Daarentegen hoe goed je van de body gebruik kan maken dat kan je niet. Je moet dan toch eerst eens nagaan hoe de opzet is van de bedieningsinstrumenten.

                              Mij verbaasde het bijv dat je onmogelijk de iso kan veranderen op een D200 terwijl je aan het framen bent. Wil dat dan zeggen dat de ergonomie van een D200 waardeloos is. Nee want er zullen ook wel voordelen zijn aan deze keuze. En iemand anders die een 30D vastpakt zal bijv iets dat dan weer gemakkelijk kan met de D200 missen. Maar dergelijke zaken beoordelen doe je echt niet op 10 min en zijn nochtans belangrijk in wat jij bescrhrijft als fijne handligging/ergonomie. Het verschil in beeldkwaliteit is veel belangrijker in mijn ogen want uiteindelijk draait het daarom toch allemaal en het is niet zo dat er 1 DSLR is waarvan de ergonomie het moeilijk maakt om foto's te nemen of instellingen te veranderen.
                              Mijn mening hè Wanneer zul je het beelkwaliteitsverschil tussen bv deze 2 camera's nou in godsnaam werkelijk zien! Het is altijd zo'n gemierenne... Bij "gelijke" camera's blijf ik bij mijn standpunt dat de handligging/ergonomie voor mij op nr1 staat. En nogmaals, iedereen kan adviezen geven maar overtuigen moet "de koper" zich toch zelf. Gr, Paul
                              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                              Comment

                              Working...
                              X