Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar op letten, 2 soorten fotografie ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar op letten, 2 soorten fotografie ??

    Zal even het een en ander verduidelijken.

    Er is mij gevraagd om 2 soorten foto's te maken nl:

    1. Familie foto's voor bij opa en oma aan de muur.
    2. Foto voor op een geboorte kaartje van baby+zusje.

    Alle 2 is eigen familie.

    Normaal ben ik iemand die een dag gaat zitten pielen en proberen om een goeie foto te maken maar zou hier graag wat informatie over hebben.
    Even een uitleg over wat ik van plan ben voor die foto's.

    1.
    Dit word naar alle waarschijnlijkheid buiten gedaan.
    Deze foto's moeten er gemaakt worden:
    Foto 1 : Alle kinderen + man/vrouw.
    Foto 2 : Alle kleinkinderen + vriend/vriendin.
    Foto 3 : Alle mensen van foto 1 + 2 bij elkaar.

    Letten op licht, stand van de zon of in de schaduw.
    Eventueel bijflitsen?
    Zorgen dat er geen hinderlijke slagschaduw in de gezichten valt.

    2.
    Dit word binnen gedaan en hier heb ik de minste tijd voor aangezien deze vrijwel meteen naar de drukker moeten voor op het geboortekaartje van de baby zelf maar er is nog tijd voor bewerking op de pc.
    Ikzelf zat te denken aan het zusje zittend op ong 45 graden, (ik weet niet of ik mag linken naar een voorbeeld van een andere BD'er anders sorry alvast maar het is voor het idee)
    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=159642
    Zoiets en dan de baby op haar buik liggend op de buik van haar zusje.
    Het zusje naar beneden kijken op de baby en de baby naar de camera kijkend ( naar links op de voorbeeld foto hierboven )
    Misschien high-key? maar heb hier nog 0 ervaring mee ( laten of proberen met tips / hulp? )


    Dit is mijn idee, maar zou hier graag wat tips, aanvullingen en of verbeteringen voor willen krijgen aangezien ik weinig ervaring heb met mensen/groepen en totaal geen ervaring met baby foto's.

    Ook tips in de vorm van instellingen en plaatsing van de apperatuur zijn uiterst welkom.
    Dit ook temeer omdat ik het lullig zou vinden als ik eerst een half uur aan het pielen ben.
    En ik weet ook wel dat als alles in 1 keer perfect zou moeten gaan dat ik dan een proffesionele fotograaf moet bellen maar het leek mij leuk om te doen en denk dat het zonder een complete cursus wel zou moeten slagen om hier een paar goede platen van te maken.

    Dit alles zou moeten gebeuren met de apperatuur uit mn handtekening.
    En heb zelf het idee om dit alles te doen met de 17-70.

    En uiteraard plaats ik de resultaten naderhand

    Alvast bedankt voor alle reacties.

    Greetz rich
    Last edited by DrJeckyll; 7 mei 2007, 19:48. Reden: iets vergeten
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

  • #2
    Re: Waar op letten, 2 soorten fotografie ??

    Opdracht heb ik 2 weken geleden voor mijn eigen gezin moeten doen. Uit mijn ervaring kan ik je meegeven dat de opstelling in 45 graden weinig mooi beeld zal opleveren. De baby zal als een slappe pudding in elkaar zakken. Uiteindelijk is het de foto geworden met de baby en de broer van 3,5 op het ziekenhuisbed (wit laken) frontaal tegenover elkaar in zijzicht. De broer nam het handje van het zusje vast. Dit leverde een mooi plaatje op met de nodige felicitaties voor de fotograaf. Zelf ben ik er niet 100% tevreden mee. Ik had namelijk nog het volgende moeten doen:
    1. bezoek buiten zwieren
    2. lichtomstandigheden ziekenhuiskamer naar mijn hand zetten (bv. wit doek gebruiken voor binnenvallend licht te filteren en beter bouncen met de flitser)
    Mijn materiaal:Nikon D50 met een 50mm1,4 en een SB600.
    Als je de foto eens wil zien, laat je maar iets weten ...
    --
    F L I C K R

    Comment


    • #3
      Re: Waar op letten, 2 soorten fotografie ??

      Bedankt voor de reactie/info.


      @ waterrat

      Zou hier graag het resultaat eens van willen zien, ik stuur je hierna een pm met mijn mail adres mocht je de foto niet op BD willen / kunnen posten.

      Ik snap namelijk het "frontaal tegenover elkaar in zijzicht" niet echt aangezien ik niet zou weten hoe een baby recht blijft.

      Heb nog even verder lopen zoeken op inet voor voorbeelden en ben dit tegengekomen:
      Link
      Bron: http://www.babymassage.be/

      zoiets had ik in gedachte qua houding van de baby met haar zusje.
      Vind dit een mooie "beschermde" foto ( zo zou ik ook de relatie van de 2 kinderen het best kunnen vastleggen naar mijn idee )

      Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

      Comment


      • #4
        Re: Waar op letten, 2 soorten fotografie ??

        Is een beetje afhankelijk van de leeftijd van het zusje... Kinderen van minder dan 3 die baby's moeten vasthouden is echt niet zo simpel en altijd veilig...
        Ik heb de baby eens op het ziekenhuisbed laten liggen op zijn zij en daarachter dan broertje en zusje op hun buik, steunend op ellebogen en de baby bestuderend en kusjes gevend. Daarachter de papa met een wit laten om de achtergrond wat egaal te houden.
        Niet flitsen maar een lichtsterke lens gebruiken en de opstelling met de hoofdjes richting venster houden, doch geen direct zonlicht gebruiken.

        Comment


        • #5
          Re: Waar op letten, 2 soorten fotografie ??

          Ik sprak daarnet met MrHyde
          Die gaf me, voor in situatie 1, de volgende raad:
          Blijf in ieder geval zelf baas over de situatie. Maw, sta niet toe dat er terwijl jij de foto's aan het nemen bent, toeschouwers (mama's, tantes enz.) zijn die zich moeien met poses, dat eindigt steevast in ergernis...
          Liefst nog werk je ergens alleen met de "slachtoffers", zonder pottekijkers.

          Comment


          • #6
            Re: Waar op letten, 2 soorten fotografie ??

            Ok thanx iig

            hier kan ik zeker wat mee qua ideeen met licht en dergelijke.

            @jefken61
            Idd even kijken qua veiligheid anders kan r meteen wat anders op t geboortekaartje :P ( dit is mijn zusje alleen lijkt ze er niet meer op daar ik haar heb laten stuiteren ) niet de bedoeling
            Wit laken is ook idee, hebben ze daar zat en kan mooi voor diffuus licht zorgen eventueel en zoals je zei voor achtergrond.
            toppie

            @pol parasol
            Tof begin, 1e reactie ooit op welk forum dan ook over de naam
            idd een goed advies om met alleen moeder vader en die 2 kids te werken.
            ouders ken ik goed genoeg om mij alles te laten regelen en te helpen met dingen die ik vraag zoals jefken61 al aangaf met bijv een laken
            Voordeel is dan ook dat alleen de ouders het resultaat meteen kunnen zien, en dan meteen hun mening kunnen geven ( blijft tenslotte hun baby + kaartje en wil hun mening ook wel horen ) ook zonder dat de rest van familie en kennissen het licht verstoord en zoiets heeft van goh laat ook eens zien ed.
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

            Comment

            Working...
            X