Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro lens

    Hallo
    Ik zou mij graag een macro lens willen aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer.
    Iemand ervaring ,positieve en of negatieve met volgende lenzen
    Tamron sp 90 af 2.8 Macro
    Sigma 105 EX DG Macro 2.8
    Sigma 150 EX DG Macro 2.8
    Toestel is Nikon D 70 s
    Groeten pechje
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: Macro lens

    ik heb er twee van gehad.

    De Tamron is zeer scherp, maar is nogal fragiel gemaakt (wel de oudere versie)

    De Sigma 105 kan me niet bekoren
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Macro lens

      150 mm van sigma

      Comment


      • #4
        Re: Macro lens

        Oorspronkelijk geplaatst door koeks Bekijk bericht
        150 mm van sigma
        't Ja, inderdaad prachtige lens, maar ook wat duurder, ik zou ook de Tokina 100 f/2.8 eens bekijken, zeer betaalbaar, robuust.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Macro lens

          Gezien de prijs zeker naar de Tokina kijken inderdaad.
          Zo'n lens is licht en handzaam en ook nog ene beetje betaalbaar.
          Kun je een tweedehandse maar mooie Nikkon 105mm vinden (AFD) dan ben je daar ook zeer goed mee af.
          De Tamron 90 is qua brandpunt nog iets fijner om als portretlens te dubbelen.
          De Sigma 150mm is ook heel mooi maar meer om tevens als semi sportlens te fungeren; wat zwaarder en duurder.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Macro lens

            Ik heb zelf de Sigma 105 2.8, zeer tevreden van, maar voor het echte macrowerk met vliegende beestjes ben je beter af met de Sigma 150mm 2.8.
            Echt een topper onder de macrolenzen.
            De 105 is heel goed ook bruikbaar als portretlens, de 150 een uitstekende lichte tele.

            Van recent met de 105 : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=158713
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Macro lens

              Ik heb de sigma 150 en ben zeer , super scherp en je kan net even verder van je onderwerp weg blijven.
              Persoonlijk vind ik de extra mm dus wel prettig...... maar dat is persoonlijk.

              Gr
              Ed
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #8
                Re: Macro lens

                Ik heb de sigma 70/2.8 macro, ben er zeer tevreden over, maar je moet echt wel dicht op je onderwerp zitten, dus voor insecten en vlinders misschien niet zo ideaal. Langs de andere kant wel een handige brandpuntsafstand voor portret of concert vind ik.

                Comment


                • #9
                  Re: Macro lens

                  De Tamron 90 f2.8 DI Macro
                  Nieuwe DI macro is absoluut degelijk uitgevoerd, zeer scherp en tevens geschikt voor portretten.





                  1 Exif: 1/200 sec, f/13, ISO 200, WB Flash -1 2 Exif: 1/320 sec, f/9, ISO 200, WB Flash -1




                  Neem wel de adviezen van onder andere Elsan in overweging voordat je tot aanschaf overgaat. Lange Macro heeft zeker voordelen als het gaat om bewegelijke vlinders en dergelijke. Zou zelf zeker ook de Sigma 150 overwegen.
                  Succes met je beslissing.
                  NaturalMystic
                  Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macro lens

                    Ik weet dat hij niet tussen je lijstje staat maar ik heb zelf de sigma 180 macro en dit is zeker ook een heel goede lens.
                    Misschien niet de meest makkelijke lens om mee te werken maar zeker het overwegen waart.

                    Je mag hem altijd eens komen proberen als je langs kan komen ;-)

                    Groetjes

                    Joris

                    Comment

                    Working...
                    X