Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon PowerShot S5 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon PowerShot S5 IS

    Voor de liefhebbers: de Canon PowerShot S5 IS komt eraan. Hier kan je het berichtje lezen. Ook hier vind je meer en hier ook.
    Ik had eigenlijk een 15x zoom verwacht met 28mm groothoek...
    Last edited by Orliksken; 7 mei 2007, 18:57.
    Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
    http://www.orlik.be

  • #2
    Re: Canon PowerShot S5 IS

    Ze hebben er toch al een flitsvoet opgezet, dat is een heel grote verbetering.

    De lens is waarschijnlijk niet veranderd (zelfde zoombereik en diafragmawaarden), er zit wel een sensor in met meer pixels. Dat laatste is het belangrijkste om een grote verkoop te halen.

    De iso gaat ook tot 1600, maar of die bruikbaar is dat is een andere zaak. Dat zou mij verbazen, want alle andere compacts (uitgezonderd sommige Fuji's) leveren op de heel hoge iso-waarden heel veel ruis en bijna geen detail .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon PowerShot S5 IS

      Vraagske de s4 is die zijn ze vergeten of is de vuilbak ingegooid

      Ze hebben de iso verhoogt maar zou toch graag de resultaten zien, je weet wel de foto's.
      Vraag mij af waarom ze niet even naar pansonic gekeken hebben en deze ook met manuele zoom uitgerust hebben.
      Niet op knoppeke duwen om in en uit te zoomen.
      Denk dat er dan meer op de kar van Canon zouden springen.



      Grts
      Formatje

      Comment


      • #4
        Re: Canon PowerShot S5 IS

        De 4 is overgeslagen omdat dat in Japan een ongeluksgetal is. En ik moet idd zeggen dat ik ook wat meer veranderingen verwacht had. Misschien zullen er meer verbeteringen komen als we wat foto's zien van dit toestel...
        Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
        http://www.orlik.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon PowerShot S5 IS

          http://web.canon.jp/Imaging/pss5is/index-e.html daar staan de foto`s , helaas allemaal genomen op iso 80

          Comment


          • #6
            Re: Canon PowerShot S5 IS

            Heb zelf een S3, en had inderdaad ook meer verwacht van de vernieuwde versie. Is inderdaad de ISO 1600 bruikbaar . heb nu al ruis bij ISO 800.
            LCD-scherm is ook groter gemaakt, wat in principe niet nodig was, hebben daardoor de S-knop moeten verplaatsen wat ook minder handig geworden is .
            Positief is wel dat de camera nu wel voorzien is van een flitsvoet.
            De 8 mil pixels is volgens mij overbodig, maar het trekt mss nieuwe kopers aan. Ik blijf bij men S3 die doet het meer dan behoorljk.

            Comment


            • #7
              Re: Canon PowerShot S5 IS

              ik denk dat hoge iso-waarden nog wel zal meevallen omdat de S5 IS de nieuwe DIGIC III processor heeft met Advanced Noise Reduction...

              maw, die zou beter moeten zijn dan de noise reduction op de 400D & 30D (theoretisch) maar het blijft een compact natuurlijk en de sensor zal daar ook wel voor heel wat tussenzitten...

              die flitsvoet is idd ook een grote verbetering...

              Je kan alle specs op de Canon Europe website vinden.

              Op DPreview kan je ze al side-by-side zetten en de voornaamste veranderingen zijn volgens mij :

              - DIGIC III
              - hogere ISO
              - flitsvoet
              - 2.0 mp extra
              - 9-punts aiaf systeem
              - 2.5" scherm (tov 2.0" op S3)

              Hij is ook iets groter geworden :

              S3 : 113 x 78 x 76 mm
              S5 : 117 x 80 x 78 mm

              weet echter niet of deze kleine verschillen in grootte hem beter in de hand laten liggen...

              wide angle en meer zoom was mijns inziens ook een logische upgrade geweest.
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Canon PowerShot S5 IS

                Maar blijft 35mm...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon PowerShot S5 IS

                  weet iemand of deze nu al verkrijgen is en heeft er al iemand ervaring mee?
                  ik denk dat ik mij deze ga aanschaffen weet iemand al de reactie tijd ?
                  alvast merci

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon PowerShot S5 IS

                    Oorspronkelijk geplaatst door sylvester1 Bekijk bericht
                    weet iemand of deze nu al verkrijgen is en heeft er al iemand ervaring mee?
                    ik denk dat ik mij deze ga aanschaffen weet iemand al de reactie tijd ?
                    alvast merci
                    op de site van konijnenberg staat hij voor zo'n 450 € en leverbaar dus hij is te verkrijgen...

                    ik heb in een review van CNET, waar ze de camera zelf getest hebben, gelezen dat er een shutterlag is van 0.5 - 0.8s in respectievelijk lichtrijke en lichtarmere omstandigheden...
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon PowerShot S5 IS

                      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                      op de site van konijnenberg staat hij voor zo'n 450 € en leverbaar dus hij is te verkrijgen...

                      ik heb in een review van CNET, waar ze de camera zelf getest hebben, gelezen dat er een shutterlag is van 0.5 - 0.8s in respectievelijk lichtrijke en lichtarmere omstandigheden...

                      Vorige week (vrijdag) was deze nog niet voorradig, wordt verwacht eind van de maand.
                      http://www.torekefoto.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon PowerShot S5 IS

                        Over die iso waarden, de reflexcamera,s zijn daar niet beter af hoor, een olympus E500 heeft op 400 ook al ruis, hoger is het ook niet meer voor aan te zien.
                        Last edited by koen1950; 24 juni 2007, 06:43.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon PowerShot S5 IS

                          Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                          Over die iso waarden, de reflexcamera,s zijn daar niet beter af hoor, een olympus E500 heeft op 400 ook al ruis, hoger is het ook niet meer voor aan te zien.
                          Er zijn andere merken DSLR's die op iso 400 toch niet veel last hebben van ruis (Canon, Nikon, Sony...).
                          Met een compact of prosumer is het meestal al heel erg op iso 400, bij sommige toestellen is het zelfs op iso 200 al een probleem.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon PowerShot S5 IS

                            Ik heb nog geen test kunnen vinden waar hij goed aan de tand word gevoeld omdat hij net uit is. Vooral batterijverbruik is belangrijk met zijn grote LCD scherm vreet de meeste stoom. Ook de IS vraagt stroom. Er gaan 4 penlight in 6 volt. Je weet wat duracel kost!. oplaadbare batterijen is een optie mits dat je hele zware en goed batterijen koopt minimaal 2800 Ma. per stuk. Dan zit je nog met een spanningsval van ruim 1 volt. 4X1.2= 4.8 volt. Dus je verliest aan spannings buffer 1.2 volt tegen normale batterijen. Dat betekend dat je met oplaadbatterijen de camera sneller leeg zal zijn.
                            Mvg, drh

                            "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon PowerShot S5 IS

                              Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
                              Ik heb nog geen test kunnen vinden waar hij goed aan de tand word gevoeld omdat hij net uit is. Vooral batterijverbruik is belangrijk met zijn grote LCD scherm vreet de meeste stoom. Ook de IS vraagt stroom. Er gaan 4 penlight in 6 volt. Je weet wat duracel kost!. oplaadbare batterijen is een optie mits dat je hele zware en goed batterijen koopt minimaal 2800 Ma. per stuk. Dan zit je nog met een spanningsval van ruim 1 volt. 4X1.2= 4.8 volt. Dus je verliest aan spannings buffer 1.2 volt tegen normale batterijen. Dat betekend dat je met oplaadbatterijen de camera sneller leeg zal zijn.
                              Dit is onzin.

                              Oplaadbare batterijen houden hun 1.2V per cel constant totdat ze praktisch volledig leeg zijn.
                              Dit is niet het geval bij alkaline batterijen, waarbij de spanning stilaan zakt tijdens het gebruik.
                              M.a.w. als de camera maar bv. 4.5V nodig heeft om te functioneren, zullen de oplaadbare batterijen hun volledige capaciteit kunnen benutten.
                              Greetz Geert.
                              Canon gerief...

                              Comment

                              Working...
                              X