Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doel of Beringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doel of Beringen

    Weet iemand hoeverre het de moeite is om in Doel te gaan fotograferen? ik vind er niet veel foto's van maar lijkt me nog origineel?....

    Beringen(mijncité): lijkt me een zeer interessante lokatie maar kun je daar nog vrij rondlopen en je goesting doen tegenwoordig? of is er een zekere controle waardoor alles is afgebakend???

    zou er namelijk een dagje willen vertoeven


    mvg
    http://www.pbase.com/pedro81/root

  • #2
    Re: Doel of Beringen

    Ik ben nog niet zo lang geleden eens een middagje naar Doel gereden. Het viel me wel op dat er in de namiddag enorm veel toeristen kwamen kijken en het doet wel vreemd om zo veel leegstaande huizen te zien.

    Als je een idee wil dan geef ik je een paar links met foto's die ik daar gemaakt heb :

    foto1

    foto2

    foto3

    foto4

    foto5
    Il caffč deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

    Bezoek mijn foto's online

    Comment


    • #3
      Re: Doel of Beringen

      Oorspronkelijk geplaatst door karlito Bekijk bericht
      Ik ben nog niet zo lang geleden eens een middagje naar Doel gereden. Het viel me wel op dat er in de namiddag enorm veel toeristen kwamen kijken en het doet wel vreemd om zo veel leegstaande huizen te zien.

      Als je een idee wil dan geef ik je een paar links met foto's die ik daar gemaakt heb :

      foto1

      foto2

      foto3

      foto4

      foto5


      mercikes, heb er dan toch al een deftig idee van!
      http://www.pbase.com/pedro81/root

      Comment


      • #4
        Re: Doel of Beringen

        De mijncité in beringen is nog te bezoeken maar je moet dan wel een afspraak maken (ik meen dat dit ook een 10-15 tal euros kost) via het mijnmuseum (tel. 011/453025). Wij mochten er volledig vrij rondlopen zonder begeleiding (ook in de gebouwen, via enigszins afgebakend parcours maar dit is natuurlijk interpreteerbaar ). Is zeker de moeite, ook buiten aan de mijnschachten. Alles is vrij origineel en intact gebleven.
        Je kan ook altijd zeggen dat je prospectie komt doen voor een trouwreportage Veel succes.
        Mvg.
        Mvg, Tin_tin
        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

        Comment


        • #5
          Re: Doel of Beringen

          Oorspronkelijk geplaatst door Tin_tin Bekijk bericht
          De mijncité in beringen is nog te bezoeken maar je moet dan wel een afspraak maken (ik meen dat dit ook een 10-15 tal euros kost) via het mijnmuseum (tel. 011/453025). Wij mochten er volledig vrij rondlopen zonder begeleiding (ook in de gebouwen, via enigszins afgebakend parcours maar dit is natuurlijk interpreteerbaar ). Is zeker de moeite, ook buiten aan de mijnschachten. Alles is vrij origineel en intact gebleven.
          Je kan ook altijd zeggen dat je prospectie komt doen voor een trouwreportage Veel succes.
          Mvg.
          mercikes, das volledig de info dat ik zocht!! jaja, sinds de homohuwelijken zou da wel lukken(ik heb niks tegen homo's wel te verstaan) nen trouwreportage
          Last edited by GIZMO81; 8 mei 2007, 19:18.
          http://www.pbase.com/pedro81/root

          Comment


          • #6
            Re: Doel of Beringen

            Ik heb l.l. zondag nog een fotoreportage gemaakt op de terreinen van de oude koolmijn van Beringen en dit zonder iets te hebben moeten betalen .
            Alleen even aan de concierge (caféuitbater) toelating gaan vragen om op het terrein foto's te mogen maken .

            Comment


            • #7
              Re: Doel of Beringen

              Persoonlijk zou ik gewoon nog eens naar Doel gaan om er eigen foto's van te hebben. Origineel of niet, je hebt dan toch iets om aan de kleinkinderen te laten zien.

              Comment


              • #8
                Re: Doel of Beringen

                Offtopic:
                Hier in het Limburgse verstaan wij onder mijncité de woonwijk van de voormalige mijnwerkers en niet de mijnterreinen.
                Sommige van deze wijken zijn de laatste jaren terug opgefleurd en zijn ook het "bezoeken" waard. Je vindt er van die prachtige volledig gerestaureerde herenhuizen terug...
                In sommige van deze wijken is het echter niet aan te raden om open en bloot met je fotogerief rond te lopen
                Nikon D80 / Sony DSC-H5

                Comment


                • #9
                  Re: Doel of Beringen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
                  Offtopic:
                  Hier in het Limburgse verstaan wij onder mijncité de woonwijk van de voormalige mijnwerkers en niet de mijnterreinen.
                  Sommige van deze wijken zijn de laatste jaren terug opgefleurd en zijn ook het "bezoeken" waard. Je vindt er van die prachtige volledig gerestaureerde herenhuizen terug...
                  In sommige van deze wijken is het echter niet aan te raden om open en bloot met je fotogerief rond te lopen
                  We willen het eigenlijk beiden doen, ik dacht dat dit een algemene noemer was ofzo, de mijncité, foutje dus. Ik ga gelukkig nie alleen maar dergelijke info laat me dubbel zo voorzichtig zijn!
                  http://www.pbase.com/pedro81/root

                  Comment

                  Working...
                  X