Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Camera voor Wereldreis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Camera voor Wereldreis

    Binnen enkele maanden trekken wij op rondreis in Azië gedurende een aantal maanden. Voor de gelegenheid willen we nog een nieuwe digitale camera aanschaffen die aan volgende eisen voldoet

    - mooie foto's met meer dan gewoon standaardsettings (mag iets geavanceerder)
    - compact toestel waarbij vooral gewicht dan een rol speelt
    - omdat we vaak gedurende langere periode trekkings gaan maken moet er zeker de mogelijkheid zijn om het toestel te voeden met gewone batterijen
    - het toestel met bestand zijn tegen véél stof

    ik heb me laten vertellen dat bridge-toestelen iets stofgevoeliger zijn dan gewone reflex, maar weet niet of dat wel helemaal waar is.

    Kan iemand mij advies geven voor een supertoestel?

  • #2
    Re: Welke Camera voor Wereldreis

    Oorspronkelijk geplaatst door ineh Bekijk bericht
    Binnen enkele maanden trekken wij op rondreis in Azië gedurende een aantal maanden. Voor de gelegenheid willen we nog een nieuwe digitale camera aanschaffen die aan volgende eisen voldoet

    - mooie foto's met meer dan gewoon standaardsettings (mag iets geavanceerder)
    - compact toestel waarbij vooral gewicht dan een rol speelt
    - omdat we vaak gedurende langere periode trekkings gaan maken moet er zeker de mogelijkheid zijn om het toestel te voeden met gewone batterijen
    - het toestel met bestand zijn tegen véél stof

    ik heb me laten vertellen dat bridge-toestelen iets stofgevoeliger zijn dan gewone reflex, maar weet niet of dat wel helemaal waar is.

    Kan iemand mij advies geven voor een supertoestel?
    Bridgetoestellen gevoeliger aan stof dan slr's? Dat zou me verbazen.
    De meeste bridgetoestellen hebben een volledig afgedekte lens en daarbij kan je die lenzen niet demonteren. Dus stof kan daar al evenmin in lijkt me zo.

    Verder ben ik geneigd te zeggen: ga voor de FZ50, maar dan kan je geen AA-tjes gebruiken. Ook Fuji Finepix F31 overwegen, maar ik geloof dat ook deze werkt met Li-Ion batterijen.
    De canon's daarintegen werken met gewone batterijen (de meeste toch). Misschien als je voor een bridge wilt gaan voor de Canon S3 IS uitkijken. Ook de fuji finepix S6500 werkt met AA-batterijen.
    Mvg,
    Johan

    Comment


    • #3
      Re: Welke Camera voor Wereldreis

      Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
      Bridgetoestellen gevoeliger aan stof dan slr's? Dat zou me verbazen.
      De meeste bridgetoestellen hebben een volledig afgedekte lens en daarbij kan je die lenzen niet demonteren. Dus stof kan daar al evenmin in lijkt me zo.
      Wel daar ben je verkeerd in. Bridge en compacts enz hebben eigenlijk een groter probleem met stof dan DSLR's. Want stof komt er toch in maakt niet uit of je nu een DSLR hebt of een Bridge. Stofdicht zijn die toestellen immers niet. De dslr zal sneller stof op zijn sensor hebben omwille van lenswissels. Maar die kan je op 5 min kuisen de bridge compact enz die moet je opsturen en dan een dure reparatie betalen. AL mijn camera's hebben stof problemen gehad maar de enige waar het eigenlijk geen probleem was dat zijn de DSLR's.

      Voor de wereldreis kan je eventueel nog wat extra eisen geven. Want nu zou ik denken aan een pentax of Oly compact die je ook beperkt onder water kan gebruiken.

      Comment


      • #4
        Re: Welke Camera voor Wereldreis

        Er komt een nieuwe Canon S5IS (begin juli) op de markt, die voldoet misschien aan uw wensen. Even kijken http://www.dpreview.com/news/0705/07050703canons5is.asp

        Comment


        • #5
          Re: Welke Camera voor Wereldreis

          Inderdaad, de Powershot S reeks is wat je moet hebben, S2, S3 of S5.

          Comment


          • #6
            Re: Welke Camera voor Wereldreis

            Wel had ook eerst gedacht aan de FZ50, maar aangezien deze bijna het dubbele van gewicht is van de andere gelijkaardige toestellen ben ik toch aan het twijfelen geslagen....

            Comment


            • #7
              Re: Welke Camera voor Wereldreis

              Oorspronkelijk geplaatst door ineh Bekijk bericht
              Wel had ook eerst gedacht aan de FZ50, maar aangezien deze bijna het dubbele van gewicht is van de andere gelijkaardige toestellen ben ik toch aan het twijfelen geslagen....
              Wat maakt die paar gram uit: ik zou nog eerder mijn schoenen thuis laten dan een goede camera. Je moet er iets voor over hebben wil je met mooie foto's thuis komen.

              Comment


              • #8
                Re: Welke Camera voor Wereldreis

                Oorspronkelijk geplaatst door ineh Bekijk bericht
                Binnen enkele maanden trekken wij op rondreis in Azië gedurende een aantal maanden. Voor de gelegenheid willen we nog een nieuwe digitale camera aanschaffen die aan volgende eisen voldoet

                - mooie foto's met meer dan gewoon standaardsettings (mag iets geavanceerder)
                - compact toestel waarbij vooral gewicht dan een rol speelt
                - omdat we vaak gedurende langere periode trekkings gaan maken moet er zeker de mogelijkheid zijn om het toestel te voeden met gewone batterijen
                - het toestel met bestand zijn tegen véél stof

                ik heb me laten vertellen dat bridge-toestelen iets stofgevoeliger zijn dan gewone reflex, maar weet niet of dat wel helemaal waar is.

                Kan iemand mij advies geven voor een supertoestel?
                Volgens mij moet je je afvragen, of je een fotoreis, of een wereldreis wilt maken.
                Ik ben afgestapt van het meesleuren van een dslr, het is me gewoon teveel gedoe. Luchthavens, gewicht, tijd, risico's...
                Komt erbij, dat je mischien niet alleen bent, en je medereizigers het niet zo gesteld hebben op steeds maar weer naar de beste foto op zoek te gaan.
                Ik kies dan liever voor een lekker kompakt toestel, dat in 90% van de gevallen zeker evengoed presteert als een dslr (als er licht genoeg is, op breedhoek bijvoorbeeld)
                Je keuze voor accus is ook belangrijk, aa zijn overal verkrijgbaar, maar de li-ions packs (piepklein) gaan ook honderden shots mee, met 3 kom je 1000 foto's ver.
                Stof is een vijand, zorg voor een goed tasje, een compakt war stof in komt moet je opsturen voor herstelling, al mag je het niet overdrijven, een stofje is snel weggewerkt, vraag maar aan de dslr gebruikers. Oplossing hier is zoals Kevlar aangeeft, een semi waterdicht toestel.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Camera voor Wereldreis

                  De Canon G7 is precies zo'n toestel dat je makkelijk meeneemt en die goeie resultaten levert. Op mijn reizen had ik meestal een G5 mee. Vooral bij trekkings draag ik toch liever een paar kilo minder op de rug. Der zitten soms al genoeg kilo's op met levensnoodzakelijke dingen. Dit toestel kan makkelijk in je broekzak.

                  LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews
                  Website http://www.kristofpattyn.be

                  a lotta canonstuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Camera voor Wereldreis

                    Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                    De Canon G7 is precies zo'n toestel dat je makkelijk meeneemt en die goeie resultaten levert. Op mijn reizen had ik meestal een G5 mee. Vooral bij trekkings draag ik toch liever een paar kilo minder op de rug. Der zitten soms al genoeg kilo's op met levensnoodzakelijke dingen. Dit toestel kan makkelijk in je broekzak.

                    http://www.letsgodigital.org/nl/1030...n_powershotg7/
                    Een G7 in je broekzak? Wow, serieuze zakken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Camera voor Wereldreis

                      Kijk ook eens even naar de nieuwe H-reeks van Sony.
                      H7, H9
                      Mvg Tim

                      Comment

                      Working...
                      X