Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Lens -> welke, graag jullie raad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Lens -> welke, graag jullie raad

    Hallo,

    allereerst ben ik blij dit forum gevonden te hebben, ik ben een leek op gebied van fotografie.

    Ik heb mij onlangs een Nikon D40 SLR gekocht, na wat rondspeuren op forums werd gezegd dat deze beter is dan bv de 400D van canon.

    Voor wat gebruik ik mijn toestel, wel vooral om foto's te nemen bij weinig licht zoals in een café of feestjes, en hier schiet een gewone digitale te kort (beeld wazig, niet genoeg flits, noem maar op)

    Nu heb ik een standaard lens zitten AFS 55-80

    Nu komen mijn vragen, ik ken niets van deze cijfers of waarden, kan iemand mij dit uitleggen, in begrijpelijke taal?

    2) Ik zou graag een lens hebben die zo compact mogelijk is maar beetje meer kan inzoomen, welke komen hiervoor in aanmerking, mogen ook andere merken zijn. Graag welke en waarom

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden
    Sergio

    Nikon D40 - nog geen acceccoires
    www.sergioprodi.com
    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

  • #2
    Re: Nieuwe Lens -> welke, graag jullie raad

    Voor meer informatie over alle cijfers en getallen kan je best de zoekfunctie eens gebruiken

    Je zal waarschijnlijk de AFS 18-55 f3.5-5.6II bedoelen. Je kan hier een AFS VR 55-200 f4-5.6 bij kopen Dit objectief is niet echt lichtsterk; maar door de combinatie van beeldstabilistatie en de goede hoge ISO van de D40 (ISO 1600) kom je al een aardig eindje weg om scherpe beelden te krijgen. Hogerop in het gamma kan je een veel lichtsterkere, maar ook zware en dure Sigma 50-150 f2.8 HSM kopen die beweging beter kan bevriezen. Helaas bestaat een compacte en lichtsterke telezoom nog altijd niet

    MVG,

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Lens -> welke, graag jullie raad