Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20D vs 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 20D vs 400D

    Ik kan kiezen tussen een 20D Body voor 600€ met 20.000 clicks of een nieuwe 400D Body voor 600€
    Wat kies ik ?
    Canon 50D - Canon 24-105 f/4L IS USM - Speedlite 580EX II - Manfrotto 728B
    Canon IXUS 990 IS

  • #2
    Re: 20D vs 400D

    moeilijke keuze vind ik... ze hebben alletwee voor- & nadelen...

    EOS 20D :

    + magnesium body
    + 5fps
    + instellingen iets fijner in te stellen
    + draaiwiel (da's smaak natuurlijk)

    EOS 400D :

    + groot scherm (werkt zalig)
    + 10mp (ok, niet zoooo belangrijk tov 8mp bij 20D)
    + toch ook 3fps

    Ze ondersteunen dezelfde accessoires, lenzen etc...

    Ik heb de 400D en ben daar heel erg tevreden over.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: 20D vs 400D

      Oorspronkelijk geplaatst door Compumind Bekijk bericht
      Ik kan kiezen tussen een 20D Body voor 600€ met 20.000 clicks of een nieuwe 400D Body voor 600€
      Wat kies ik ?
      De 20D, niet twijfelen.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: 20D vs 400D

        Ook niet te vergeten:

        - bij de 20D heb je nog een 2e apart LCD-scherm bovenaan de cam
        (400D niet meer)

        - De 20D is een stuk groter/robuuster en past beter in grote handen...

        Comment


        • #5
          Re: 20D vs 400D

          Eigenlijk geen gemakkelijke vraag voor mij.

          Eigenlijk wil ik een body van het niveau van een 20D en denk ik eigenlijk niet meer aan een 400D of zoiets.

          Maar als ik in jou situatie zit en ik kan echt niet voor een nieuwe 30D gaan dan zou ik waarschijnlijk voor de 400D kiezen.

          Liever een nieuw toestel dan een oud. En puur fotografisch gezien is 5fps van de 20D niet echt een noodzaak voor mij.

          Comment


          • #6
            Re: 20D vs 400D

            Zou zelf toch ook liever voor nieuw gaan, een lens kan je snel testen als je 2e hands koopt, maar een body 2e hands lijkt me toch niet iets riskanter.

            Ga zelf voor een 30D binnenkort om mijn 350D te vervangen, maar tussen de 20D en de 400D zou ik toch voor de 400D gaan, heeft tenslotte dezelfde AF als de 30D niet ? (dacht ik toch ergens gelezen te hebben)

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #7
              Re: 20D vs 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Zou zelf toch ook liever voor nieuw gaan, een lens kan je snel testen als je 2e hands koopt, maar een body 2e hands lijkt me toch niet iets riskanter.

              Ga zelf voor een 30D binnenkort om mijn 350D te vervangen, maar tussen de 20D en de 400D zou ik toch voor de 400D gaan, heeft tenslotte dezelfde AF als de 30D niet ? (dacht ik toch ergens gelezen te hebben)

              Mark
              Volgens mij dezelfde als een 20D.
              Anyway, je zou eens kunnen kijken bij de betere foto-handel. Daar verkopen ze misschien gebruikte 20D's, of Refurbished 20D's met 1jaar garantie voor niet al te veel geld...

              Comment


              • #8
                Re: 20D vs 400D

                Ik las in Chasseur d'Images van mei over de 30D:
                Pour bien moins cher, le Canon EOS 400D offre de meilleurs résultats, méme si construction et confort sont inférieurs.

                Bij de 400D schreven ze:
                C'est le reflex numérique Canon du moment. Toutes marques confondues, c'est l'un des appareils les plus performantes dans cette gamme de prix, et certainment l'une des plus belles affaires actuelles.

                Ikzelf zou toch ook voor de meer recentere body gaan. Die 400D gaat zeker nog een paar jaar mee. Voor die 20D hangt het af van er wat al mee gedaan is.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: 20D vs 400D

                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Ik las in Chasseur d'Images van mei over de 30D:
                  Pour bien moins cher, le Canon EOS 400D offre de meilleurs résultats, méme si construction et confort sont inférieurs.

                  Bij de 400D schreven ze:
                  C'est le reflex numérique Canon du moment. Toutes marques confondues, c'est l'un des appareils les plus performantes dans cette gamme de prix, et certainment l'une des plus belles affaires actuelles.

                  Ikzelf zou toch ook voor de meer recentere body gaan. Die 400D gaat zeker nog een paar jaar mee. Voor die 20D hangt het af van er wat al mee gedaan is.
                  Hmm, al eens een 10D/20D vastgehad en ermee gewerkt ? Je voelt onmiddellijk het verschil.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: 20D vs 400D

                    Nog 2 argumentjes:

                    20D: sluitersnelheid = 1/8000s vs 1/4000s (400D)
                    Handig bij fel zonlicht & laag diafragma

                    20D: ISO 3200 vs ISO 1600 (400D)

                    Comment


                    • #11
                      Re: 20D vs 400D

                      20D,

                      Studioflits ingang en een betere accu!

                      Ik haalde met mijn 350D ongeveer 350 foto's. Met mijn 30D iets van 800, misschien wel 1000.
                      Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: 20D vs 400D

                        Een 400D met de Batterijgrip BG-3E ligt anders ook lekker prettig in de hand en ik had grote handen.
                        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                        Comment


                        • #13
                          Re: 20D vs 400D

                          Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                          Nog 2 argumentjes:

                          20D: sluitersnelheid = 1/8000s vs 1/4000s (400D)
                          Handig bij fel zonlicht & laag diafragma

                          20D: ISO 3200 vs ISO 1600 (400D)
                          Ik heb nog niet veel foto's gemaakt met een sluitertijd van 1/8000sec, zo belangrijk is dat volgens mij niet. En de iso 3200 heb ik alleen maar gebruikt om eens te testen, daarmee krijg je te veel ruis (iso 1600 gebruik ik de laatste tijd vrij veel, vrijdag en zaterdagavond heb ik bijna altijd op iso 1600 gewerkt).

                          Het is moeilijk om de juiste keuze te maken, de fotokwaliteit zal wel ongeveer vergelijkbaar zijn (een paar megapixels meer zullen niet zo'n groot verschil maken). De 20D is wat steviger gebouwd, maar als je kiest voor de 400D, dan heb je wel twee jaar garantie...

                          Maar voorlopig wil ik mijn 20D met "31.000 foto's op de teller" nog niet ruilen tegen een nieuwe 400D, omdat ik gewoon ben om met een wat groter toestel te werken. Enkele leden van onze fotoclub hebben ook een 400D, en als ik daar wat uitleg over moet geven, dan is het altijd weer zoeken naar de juiste menu's of knopjes, maar dat is omdat ik die 400D zelf niet gewoon ben.

                          Als je zekerheid wil (garantie dus), dan kan je niet anders dan kiezen voor een nieuwe 400D, maar een 20D is ook gebouwd om een hele tijd mee te gaan.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: 20D vs 400D

                            je koopt een nieuw toestel met recentste technologie met volle garantie aan dezelfde prijs als ouder robuster toestel met 20.000 !!! clicks.

                            Zou niet twijfelen en voor nieuwe body gaan, daarna kan je nog overstappen naar rubustere body met meer toegevoegde waarde zoals waarschijnlijk toekomstige 40d
                            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: 20D vs 400D

                              Eigenlijk kan niemand dit voor jou beslissen.
                              Je moet zelf je prioriteiten stellen en een keuze maken.

                              Zelf zou ik de efficiënte ergonomie van de 20D niet meer willen ruilen voor die van een instap DSLR:

                              - 2e passieve LCD (gebruikt quasi geen battery power) met 2x3 directe insteltoetsen voor de cruciale instellingen vlak voor de opname
                              - Groot instelwiel achteraan, waarmee je op 2 seconden door het ganse menu laveert
                              - LCD grootte is totaal onbelangrijk (voor mij toch -> gadget). Je kan een gemaakte foto toch nooit deftig controleren, zelfs niet op een 3.0" LCD (-> slikt bovendien veel battery power).

                              Maar... de 20D die jij kan vast krijgen is niet nieuw en heeft 20000 clicks.
                              Dit maakt de keuze niet makkelijk .
                              Greetz Geert.
                              Canon gerief...

                              Comment

                              Working...
                              X