Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De raarste vraag van het forum...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De raarste vraag van het forum...

    Als de prijs bestond zou ik hem voor deze vraag waarschijnlijk krijgen.
    Ik draag lenzen en na een tijd kijken door de zoeker krijg ik verschrikkelijk last van m'n rechterlens. (ik gebruik m'n camera ook als telescoop in de natuur..)
    Nu ben ik dus op zoek naar een eyepatch of ooglapje, zodat ik bij lange zoektochten naar de details mijn oog niet meer hoef dicht te knijpen.
    Mijn ogen zijn je dankbaar.

  • #2
    Re: De raarste vraag van het forum...

    Een ooglapje valt niet onder fotomateriaal en daarom is je topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel (gezocht - algemeen).
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: De raarste vraag van het forum...

      wat bij mij help is met men linkeroog kijken, dan zit men rechter grotendeels achter het toetsel en moet ik men oog niet dichtknijpen.

      groeten, robbe
      Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
      Wait. Look. Feel.
      Then shoot ! (David Muench)

      Comment


      • #4
        Re: De raarste vraag van het forum...

        Rubbertje rond uw hoofd en zo met kartonnetje uw oog afschermen?
        Ik heb dat nog zien doen door sportschutters die ook dat probleem hadden.
        grt,johan.

        Comment


        • #5
          Re: De raarste vraag van het forum...

          Zoiets wordt in de schutterswereld inderdaad regelmatig gebruikt. Het is vrij goed zelf te maken, met een stukje stof, en zo'n stoffen elastiek uit de kleermakerij.

          Je kunt altijd nog de feestwinkel binnenlopen, en eentje kopen met een doodskop erop. Ziet er niet uit, maar het werkt wel
          One day, I would like to make nice pictures :-)
          www.lucaskoijen.nl

          Comment


          • #6
            Re: De raarste vraag van het forum...

            Ok, bedankt voor de tip.

            Comment


            • #7
              Re: De raarste vraag van het forum...

              Zou zoiets ook niet in een brillenwinkel te vinden zijn? Zo'n ooglapje wordt ook wel gebruikt voor mensen met "een lui oog". Ze moeten dat dan een paar weken of maanden dragen, dacht ik. Ik neem aan dat het niet overdreven duur zal zijn en misschien comfortabeler zal zitten dan iets dat je zelf maakt.
              Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

              Comment


              • #8
                Re: De raarste vraag van het forum...

                Vraag eens aan Piet Piraat

                Nee effe serieus, weet dat men tegenwoordig ook een soort plakkers gebruikt voor behandeling van een lui oog.Zelfs in huidskleur,een van mijn kleinkinderen heeft zoiets eens gehad dacht zo 2 jaar terug.Zelfs gemakkelijk te verwijderen.
                gr, eb

                Comment


                • #9
                  Re: De raarste vraag van het forum...

                  bij videocamera's bestaat dat toch standaard?

                  bij mijn hoekzoeker is er trouwens ook een rubberen flap rond het vizier met deze functie, ik dacht dat je die zelf van de hoekzoeker kon afschuiven en op de gewone zoeker kom zetten (nog niet geprobeerd)

                  Comment


                  • #10
                    Re: De raarste vraag van het forum...

                    heb allessinds genoeg tips om wat mee aan te kunnen..
                    Bedankt allemaal.

                    Comment

                    Working...
                    X