Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

    Ik ben nog steeds op zoek naar een goede avondschool cursus fotografie.

    Vandaag ben ik naar de opendeurdag geweest van TNA/CVO (zie http://www.tna.be/CVO/index_fotografie.htm).

    Ziet er goed uit, al vond ik het wat raar dat de lesgever toegeeft dat hij een cursus van iemand anders 'leent'

    Iemand al ervaringen mee? Of iemand die al zeker gaat?


    Heb ook anderen uitgekozen:


    - Nijverheidsschool van Antwerpen: http://www.scvo-nijverheidsschool.be/
    - Syntra, Campus Metropool: http://www.syntra-ab.be/opleidingen/...8&COLLIID=1999

    Ben aan het twijfelen tussen deze 3.

    Dus als jullie ervaringen hebben, dan hoor ik ze graag
    Last edited by Kanter; 6 mei 2007, 15:46.

  • #2
    Re: Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

    Niemand die zijn ervaringen wil delen

    Comment


    • #3
      Re: Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

      ik ben ook op zoek naar een avondschool fotografie in antwerpen,
      maar weet ook niet goed welke school ik moet kiezen :s

      ik hoop dat er hier nog reacties gaan komen
      grtz
      http://jh2.deviantart.com/gallery/

      Comment


      • #4
        Re: Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

        'k Ben ook over die opleiding van Syntra Metropool aan't nadenken.

        voordeel: volledig digitaal (eindelijk!!!)
        nadeel: al van wat mensen gehoord dat de eerste 2 jaar gemakkelijk in 1 jaar kunnen gecomprimeerd worden, het eerste jaar zou je amper iets leren.

        Wie weet hier meer over?
        My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

        Comment


        • #5
          Re: Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

          Ik wil ook graag avondschool fotografie gaan volgen.

          Maar als je dit voltooit hebt heb je dan een diploma van fotografie?
          In my bag: Canon Eos 400 D 18-55 mm & Sigma 70-300 mm APO
          Manfrotto 190 XPRO + 484 RC2 Balhoofd

          Comment


          • #6
            Re: Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jayjay_T Bekijk bericht
            'k Ben ook over die opleiding van Syntra Metropool aan't nadenken.

            voordeel: volledig digitaal (eindelijk!!!)
            nadeel: al van wat mensen gehoord dat de eerste 2 jaar gemakkelijk in 1 jaar kunnen gecomprimeerd worden, het eerste jaar zou je amper iets leren.

            Wie weet hier meer over?

            Van wie heb je dat gehoord?

            Kan ik van die mensen eventueel eens de cursus bekijken?

            Comment


            • #7
              Re: Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

              Ik ga dit topic even volgen want ik heb ook wel interesse.....
              Photoshop en The Gimp voor beginners

              Comment


              • #8
                Re: Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

                Oorspronkelijk geplaatst door WimLuyckx Bekijk bericht
                Ik wil ook graag avondschool fotografie gaan volgen.

                Maar als je dit voltooit hebt heb je dan een diploma van fotografie?
                Volgens alle sites wel

                Comment


                • #9
                  Re: Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

                  Ok,

                  Syntra heb ik al afgeschreven, want ze geven volledig digitaal les en ik wil toch wat kennen van analoog, zodat ik toch wat meer weet over hoe fotografie allemaal is ontstaan.

                  Daarnaast geven ze les op zaterdagochtend

                  Nu ben ik aan't twijfelen tussen CVO (http://www.tna.be/CVO/index_fotografie.htm) en Nijverheidsschool (http://www.scvo-nijverheidsschool.be).

                  Voorlopig gaat mijn voorkeur naar de Nijverheidsschool. Hun examens en lessen lijken mij serieuzer.

                  Echt niemand die zijn mening wil delen over deze school/scholen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

                    Hallo,

                    Het hangt er een beetje van af wat je precies wilt. Ik studeer zelf avondschool aan de academie van antwerpen... dit is 4 jaar en eventueel nadien 2 meesterjaren. de nadruk wordt niet zozeer gelegd op technische perfectie, wel op de estethiek van een beeld. Het gaat er heel losjes aan toe... je hebt een avond theorie (1,5u), regelmatig een avond (1,5u) fotoactualiteit waarin bekende fotografen aan de hand van films en boeken worden besproken en om de paar weken een avond verplicht kunstgeschiedenis (tenzij je hiervan een vrijstelling kan bekomen). in het eerste jaar leer je ook nog analoog afdrukken en ontwikkelen als je dat wil, maar je mag evengoed digitaal. verder kom je wanneer je wil om je beeld te bespreken met de leraars. zoals het een academie betaamt, gaat het er af en toe wel wat warrig aan toe, maar voor mij blijft het een fijne manier om met fotografie bezig te zijn.

                    grtz,
                    sepp
                    Canon 20d / 17-40L 4.0 / 70-200L 2.8 / Hasselblad 501cm + 50mm CF + 80mm CFE + 150mm C / Metz 45 CT

                    Comment


                    • #11
                      Re: Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

                      Seppe, op de website van de academie is niets te vinden ivm avondschool.
                      Heb jij een betere link toevallig?

                      Ciao

                      JJ
                      My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

                        Ik ben zelf ook op zoek naar een geschikte oplossing voor volgend schooljaar in het Antwerpse, dus volg hier mee.

                        Ben niet afkerig van een portie analoog, maar heb mijn vergroter vorig jaar verpatst vanwege digitaal en plaatsgebrek. Moet je daar dan terug kosten gaan doen of kan je materiaal gebruiken op school?

                        Academie: wat mij aanspreekt is het "losse", voel mij niet meer zo geroepen tot een strakke schoolse mentaliteit. Maar ben niet zo "artistiek" aangelegd, wat ik denk dat daar wel de bedoeling is?

                        En valt het te combineren met een full time job? Of sta je elke week bol van de opdrachten? Ben natuurlijk wel bereid tot inspanningen, maar heb ook al gehoord van mensen die na 4 jaar ineens afhaken omdat het gewoon teveel wordt.

                        Ben momenteel wel geïnteresseerd in het modulesysteem van CVO en eventueel academie maar ben geen kunstenaar, ik zou graag over het laatste ook meer te weten komen.

                        Mvg
                        Gert
                        Feedback is the breakfast of the champion

                        website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

                          link is www.academieantwerpendko.org, maar een massa informatie is daar nu ook wer niet op te vinden.

                          wat de vergroter betreft... er staan er een 12-tal ter beschikking op school, maar zoals gezegd digitaal mag ook.
                          je staat niet bol van de opdrachten... per semester krijg je een aantal opdrachten, die je dan op eigen tempo kan afwerken en af en toe komen bespreken. geen schoolse mentaliteit dus, integendeel, soms wat te ver overhellend naar de andere kant, maar bon. ik werk ook voltijds en heb een gezin, wat het wel druk maakt, maar ik heb toch weer alles klaar gekregen, al is het natuurlijk prettig als je meer tijd hebt. bij een technische avondopleiding lijkt het me gecompliceerder omdat je daar wel meer opdrachten hebt en verplichte lessen. je kan natuurlijk altijd eens langsgaan bij een van de leraren (kurt of thomas, di en woe zeker aanwezig, weet niet in juni, volgende week jury).
                          je krijgt na vier jaar een getuigschrift, wat niet gelijk staat aan een diploma dagonderwijs, maar daar draait het niet om... fotograaf isgeen beschermd beroep meer, dus dat maakt niets uit. nadruk op het artistieke valt wel mee, je vult dat zelf in naar eigen vermogen. veel succes ermee!
                          sepp
                          Canon 20d / 17-40L 4.0 / 70-200L 2.8 / Hasselblad 501cm + 50mm CF + 80mm CFE + 150mm C / Metz 45 CT

                          Comment


                          • #14
                            Re: Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

                            ben ook opzoek naar een avondschool of zaterdag les fotografie

                            maar wel in de kempen , iemand een adres?
                            FF Photography.be

                            Mijn Flickr account ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Avondschool fotografie in Antwerpen: wie gaat?

                              ha, de sepp is hier ook al on-line!
                              ik kan hier Sepp alleen maar beamen.
                              zelf studeer ik dit jaar af in het academie en ik moet zeggen dat ik gedurende de zes jaar dat ik er was veel geleerd heb rond beeldtaal en fotografie in de artistieke zin...er wordt idd niet zo veel theorie gegeven rond materiaal ed, eerder hoe je jezelf een eigen beeldtaal aanleert....de materiaalkeuze bepaal je zelf, dat kan dus in principe zowel
                              met een wegwerpcamera als met een TC zijn...belangrijk is dat je leert naar beelden te kijken en te begrijpen...en ze zelf maken natuurlijk...!

                              Johan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door sepp Bekijk bericht
                              link is www.academieantwerpendko.org, maar een massa informatie is daar nu ook wer niet op te vinden.

                              wat de vergroter betreft... er staan er een 12-tal ter beschikking op school, maar zoals gezegd digitaal mag ook.
                              je staat niet bol van de opdrachten... per semester krijg je een aantal opdrachten, die je dan op eigen tempo kan afwerken en af en toe komen bespreken. geen schoolse mentaliteit dus, integendeel, soms wat te ver overhellend naar de andere kant, maar bon. ik werk ook voltijds en heb een gezin, wat het wel druk maakt, maar ik heb toch weer alles klaar gekregen, al is het natuurlijk prettig als je meer tijd hebt. bij een technische avondopleiding lijkt het me gecompliceerder omdat je daar wel meer opdrachten hebt en verplichte lessen. je kan natuurlijk altijd eens langsgaan bij een van de leraren (kurt of thomas, di en woe zeker aanwezig, weet niet in juni, volgende week jury).
                              je krijgt na vier jaar een getuigschrift, wat niet gelijk staat aan een diploma dagonderwijs, maar daar draait het niet om... fotograaf isgeen beschermd beroep meer, dus dat maakt niets uit. nadruk op het artistieke valt wel mee, je vult dat zelf in naar eigen vermogen. veel succes ermee!
                              sepp

                              Comment

                              Working...
                              X