Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 Flits probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D50 Flits probleem

    Hey iedereen,

    een vriendin van mij heeft een groot probleem met haar D50 als ze haar flits gebruikt, dan is het beeld geheel zwart ongeacht in welke stand de camera staat.

    ik heb haar de camera al is laten resetten via het knopje onderaan de body (zo die ik dat toch met mn D70s) echter nog steeds zelfde probleem.

    iemand enig idee wat er scheelt en hoe het te verhelpen ?

    nogal dringend want er staat een bevalling van een teefje te gebeuren en die kan niet wachten tot de camera gefikst is

    heel hard bedankt !!
    BD0789BE

  • #2
    Re: Nikon D50 Flits probleem

    Probeer het eens savonds in een wat donkere kamer ( wel wat te zien mar alles erg donker )

    dan de D50 op stand AUTO

    als je hierna automatisch scherpstelt moet de flitser opklappen.

    als je nu een foto maakt zou de flitser moeten flitsen en het beeld op het schermpje zou een goede indruk moeten geven dat de flitser werkt.

    < probeer ook eens het flitsknopje ingedrukt te houden en dan aan het instelwiel te draaien , die zou ook op de stand kunnen staan dat de flitser uitgeschakeld is >

    als je zo nog geen flitsfoto's kan maken dan zou er wat mis kunnen zijn met de camera maar ik zou m zelf eens ter hand nemen inc. alle instellingen controleren.

    Of anders even een bereidwillige fotozaak binnen stappen.

    ( het is toevallig niet zo dat het "beelden bekijken" uit staat ? )

    Ga er in de eerste instantie van uit dat het probleem niet aan de camera ligt.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D50 Flits probleem

      Camera maakt goede foto's zonder flits
      met flits gaat de flits af maar eht beeld is helemaal zwart zowel op LCD camera als op de computer.

      dus volgens mij zit er een communicatie fout tussen de flits en de camera
      BD0789BE

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D50 Flits probleem

        Ik heb dit probleem ook gehad met mijn camera een D70.
        Deze is door nikon in garantie hersteld.
        Ze hebben de flits electronica vervangen.
        Wel goed de indruk leggen op het probleem.
        Anders vervangen ze gewoon de lichtmeter.
        Ik hoop dat jou twijfel nu uit de wereld is.

        Groetjes Blas
        Last edited by Blas; 7 mei 2007, 20:20.

        Comment

        Working...
        X