Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon DSLR-bezitters - welke lenzen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon DSLR-bezitters - welke lenzen ?

    Mijn voorkeur helt lichtjes over naar Canon. o.a. omdat zij toch een voorsprong hebben inzake gestabiliseerde lenzen.
    Daarom deze persoonlijke vraag.
    Welke lenzen bezitten jullie reeds en waarom ( met welk specifiek doel ) heb je ze aangekocht ? Zowel echte Canon lenzen als andere zoals Sigma en Tamron bv.
    Ik zou persoonlijk opteren voor een zoom-lensals eerte aankoop, omdat ik nu wat verwend ben door de RS en ik ben er haast zeker van dat ik dat ga missen. En daarna zien we wel...

  • #2
    Twin,

    ik heb een Tamron 28-200 3.8-5.6 zoom, Canon 20-35 3.5-4.5 zoom, Canon 50 1.8 II, Canon 100 2.0, Canon 200 2.8 L

    De Tamron is zeer geschikt om je toestel op dezelfde manier als een point & shoot zoom te gebruiken, de resulterende kwaliteit (hangt natuurlijk af van je eisen) behoorlijk, behalve tegen 200 mm @ f5.6, daar is het echt wel zwak (maar nog aanvaardbaar voor 10 * 15 foto's)

    Doel van de 20-35 zal wel duidelijk zijn zeker - eigenlijk mijn lievelingslens. Op de 10D wordt dit een 32-56 - de Sigma 15-30 zoom zou hier een oplossing kunnen bieden...

    De 50 is de beste redelijk geprijsde Canon lens - goed als je weinig licht hebt en als je op een creatieve wijze de 28-200 wenst te vervangen

    100 - portretlens, echt een schitterende lens

    200 - tweedehands gekocht voor toen ik in het Kruger park beestjes ging schieten - prachtige lens; geeft NB gecombineerd met een goedkope Tamron 2x converter nog ruim betere resultaten dan de 28-200 @ 200...

    Ik hoop dat dit je al enigszins op weg helpt...

    Groeten,

    Wim
    Canon EOS 10D; 50E
    Canon EF 17-40L; EF 20-35 (te koop); EF 28-105; EF 50 1.8; EF 100 2.0; EF 200 2.8 L
    Tamron 28-200 LD IF

    Comment


    • #3
      Hallo Twin,

      Ik zelf heb 3 lenzen.

      De dagelijkse veel gebruikte lens de Canon 28-135, deze heb ik gekocht omdat die in een veel gebruikt gebied zit. De prijs van die lens is ook nog redelijk in verhouding tot de dure lenzen. Ik vind alleen de lens niet echt scherp als ie wijd open staat, maar ja je kunt ook niet alles hebben voor die prijs. Zie voorbeeld http://www.pbase.com/steldat/test_canon_28135


      Dan heb ik de "beruchte" Sigma 50-500, waarover hier al heel veel geschreven is. Ik ben erg blij met die lens, maakt prachtige foto's en je hebt een geweldig tele bereik. Is wel aardig zwaar, maar dat is wennen.

      Dan heb ik voor de macro foto's de Tamron AF SP 90/2.8 MACRO, deze heb ik gekocht op aanraden van Foto Konijnenberg, en komt op internet ook heel erg goed uit de testen. Foto's zijn echt lekker scherp, doen niet onder voor de veel duurdere Canon lenzen, alleen het focussen is langzamer, maar ja iedere waarde naar z'n prijs.
      Deze kost de helft van een Canon. Zie voorbeeld: http://www.pbase.com/steldat/macroinsects

      Waar ik hard voor aan het sparen ben is de Canon EF 16-35/2.8 L USM , dit schijnt toch wel een echte top lens te zijn, die haarscherpe foto's maakt, maar ja er hangt dan ook wel een aardig prijskaartje aan, dus nog even geduld.....

      Groeten Peter
      Canonvijfdeemarkdrie

      Comment


      • #4
        Hoi Twin,


        Ik heb bij mijn D60 ook de 'wereldberoemde' Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM lens gekocht.

        Op m'n verlanglijstje staan:

        Canon EF 50/1.8 II
        Canon EF 100/2.8 MAKRO USM
        Sigma AF 15-30/3.5-4.5 EX Asf. DG
        Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (HSM)

        Maargoed, daarvoor moet eerst hard gewerkt en gespaard worden


        In every colour there's the light
        In every stone sleeps a crystal
        Remember the Shaman, when he used to say:
        "Man is the dream of the dolphin"

        Comment

        Working...
        X