Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diertje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Diertje

    Mijn eerste semi macro. Alles is met een 55mm lens geschoten omdat ik anders niets bij had, ...






    Door de foto's te verkleinen is de scherpte van het insectje verdwenen, ...

    Weet er trouwens iemand om welk insect het gaat?
    Eos 400D / EFs 18-55mm / EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / 50mm f1.8 II / 28-135 f3.5-5.6 IS USM |

  • #2
    Re: Diertje

    Foto is nogal druk,juffer is wat klein en onscherp,staat te centraal in de foto.
    Laat dit je zeker niet afschrikken maar bekijk eens andere foto's,daar kan je uit leren.
    Het is een vuurjuffer,dit heeft m.i. niet veel met macro of close-up te maken.
    Gewoon verder oefenen.
    Uw natuurfoto's zijn heel mooi!!!
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Diertje

      Gezien je beperkte lenskeuze voor macro is er weinig op je foto's aan te merken. Je had misschien een klein beetje kunnen overbelichten zodat je insectje beter tot z'n recht zou komen. Over die onscherpte bij het verkleinen, die is weg te werken door een 'sharpen-filter' eroverheen te leggen. Het schijnt dat BDresizer oid ook goed werkt, al heb ik hier zelf nog nooit mee gewerkt.

      Het gaat hier volgens mij om de vuurjuffer, waar ik zelf pas ook enkele foto's van gemaakt heb (Klik)
      One day, I would like to make nice pictures :-)
      www.lucaskoijen.nl

      Comment


      • #4
        Re: Diertje

        Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
        Foto is nogal druk,juffer is wat klein en onscherp,staat te centraal in de foto.
        Laat dit je zeker niet afschrikken maar bekijk eens andere foto's,daar kan je uit leren.
        Het is een vuurjuffer,dit heeft m.i. niet veel met macro of close-up te maken.
        Gewoon verder oefenen.
        Uw natuurfoto's zijn heel mooi!!!
        gewoon verder doen volgende keer beter

        Comment


        • #5
          Re: Diertje

          Vooral het oefenen is zo leuk, dus vooral doorgaan.
          De tweede vind ik het best omdat die foto het rustigste beeld heeft.
          Marlies
          Groetjes Marlies

          https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

          Comment

          Working...
          X