Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogeltje gespot in Egypte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vogeltje gespot in Egypte

    Dit vogeltje tegengekomen in Marsa Alam.
    Weet iemand welke soort dit is , ik dacht aan een klauwier.

    Heb mijn toestel nog maar een zestal weken dus wat de kwaliteit betreft daar zal ik nog aan moeten werken.
    Nikon D70S + Sigma APO 70-300

  • #2
    Re: Vogeltje gespot in Egypte

    Ik vind deze foto nu niet echt showcase waardig.
    De naam van het vogeltje ken ik helaas ook niet.
    mvgr
    antoine200

    Comment


    • #3
      Re: Vogeltje gespot in Egypte

      Mooie waarneming,dat wel.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Vogeltje gespot in Egypte

        Dit is een vrouwelijke Maskerklauwier. Schitterende soort trouwens!

        Richard

        www.richardburgmeijer.nl

        Comment


        • #5
          Re: Vogeltje gespot in Egypte

          Ik vind deze foto nu niet echt showcase waardig.
          als je zonodig iemand wil afbreken plaats er dan bij waarom...
          ik vond de foto wel vrij geslaagd, ookal is hij niet beeldvullend of wat dan ook, niet iedereen kan zich een 300-800 veroorloven nietwaar...
          ik zou enkel de achtergrond wat bewerken, zodat je een meer egaal iets hebt(die donkere vlek bovenaan op zijn minst wat weghalen...)
          One life, live it!
          vernieuwde site: natuurbeeld

          Comment


          • #6
            Re: Vogeltje gespot in Egypte

            Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Bekijk bericht
            als je zonodig iemand wil afbreken plaats er dan bij waarom...
            ik vond de foto wel vrij geslaagd, ookal is hij niet beeldvullend of wat dan ook, niet iedereen kan zich een 300-800 veroorloven nietwaar...
            ik zou enkel de achtergrond wat bewerken, zodat je een meer egaal iets hebt(die donkere vlek bovenaan op zijn minst wat weghalen...)
            Ik zou mijn oordeel hier niet te snel vellen.
            In showcase is men alleen gewend aan de opmerkingen:
            Mooi, zeer mooie kleuren , mooie reeks, etc.
            Men vindt het dan ook gek dat de kwaliteit hier achteruit gaat.
            Degene die mij kennen, dus ook @Rudibo, weten dat ik nooit iemand zal afkraken. Heb je wel eens van PM gehoord. Wat ik daar aan betrokkene heb gemaild gaat je niets aan vandaar dat het een PM is.

            Lezen is ook vaak een kunst/vak op zich.
            Als iemand schrijft: "Heb mijn toestel nog maar een zestal weken dus wat de kwaliteit betreft daar zal ik nog aan moeten werken", kan hij beter aanvangen zijn foto's te plaatsen in fotodiscussie dan in Showcase.

            Als iedereen net zoveel tijd zou besteden aan het helpen van nieuwelingen als ik, dan zou showcase snel zijn hogere kwaliteit weer terug hebben.

            mvgr
            antoine200

            Comment


            • #7
              Re: Vogeltje gespot in Egypte

              Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
              Als iedereen net zoveel tijd zou besteden aan het helpen van nieuwelingen als ik, dan zou showcase snel zijn hogere kwaliteit weer terug hebben.

              mvgr
              antoine200
              Dat is een zeer terechte opmerking antoine200.
              Er zijn er weinigen die de beginners zo op hun wenken bedienen.
              Gras groeit niet sneller door eraan te trekken.

              Comment


              • #8
                Re: Vogeltje gespot in Egypte

                Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Bekijk bericht
                als je zonodig iemand wil afbreken plaats er dan bij waarom...
                ik vond de foto wel vrij geslaagd, ookal is hij niet beeldvullend of wat dan ook, niet iedereen kan zich een 300-800 veroorloven nietwaar...
                ik zou enkel de achtergrond wat bewerken, zodat je een meer egaal iets hebt(die donkere vlek bovenaan op zijn minst wat weghalen...)
                Zonder een oordeel te vellen over het showcase gehalte van de foto op zich, in showcase hoef je je commentaar volgens de forumregels niet te verantwoorden.
                Het zou helpen als je het profiel van iemand effe nakijkt vooraleer hem aan te vallen, Antoine is zonder meer één van de meest productieve forumleden in fotodiscussie, met een doorgaans zeer onderbouwd commentaar.
                De centrale compo stoort in het kijken en dat heeft niks met het gebruikte materiaal te maken, maar alles met de fotograaf, en dat soort opmerkingen hoort in fotodiscussie thuis, waar je ongeacht het gebruikte materiaal aan de hand van deze tips vrij snel je resultaten kan verbeteren.
                fotosite

                Comment

                Working...
                X