Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje batterij eos 30d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje batterij eos 30d

    Hallo
    een vraagje de originele battereij van mijn canon eos 30d is geloof ik BP 511 1300 MaH.

    Ik heb ook een canon G3 camela liggen ook met de zeldfde batterij BP511, MAAR die is slechts 1100 MaH.


    Mag ik die batterij ook in de eos 30D steken?

  • #2
    Re: Vraagje batterij eos 30d

    Tuurlijk wel !

    Het verschil in capaciteit zal er natuurlijk wel voor zorgen dat je batterij iets sneller leeg is, maar verder is er geen enkel probleem.

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje batterij eos 30d

      Ik heb de G5 liggen en de 30D, Dat is één van de redenen dat ik die G5 niet weg doe. Die batterij is uitwisselbaar.
      Website http://www.kristofpattyn.be

      a lotta canonstuff

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje batterij eos 30d

        idd das super met die batterij
        kheb er nu 3 kzal wel toekomen lol


        alvast bedankt

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje batterij eos 30d

          Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
          idd das super met die batterij
          kheb er nu 3 kzal wel toekomen lol


          alvast bedankt
          Reken maar van wel! De 30D is heel zuinig met stroom, dus je kan even vooruit.
          Mvg, drh

          "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje batterij eos 30d

            Hallo,

            Ik heb G2 en verschillende EOS modellen gewerkt, nu 2 30D's.
            Allemaal met BP511 originele en derden : fantastische batterijen.
            Geraken niet op ...
            Wanneer is een batterij 'op'? Bestaan er 'batterijmetertjes' voor dergelijke
            batterijen, zoals je vroeger de analoge batterijen kon meten of herlaadbare
            AA's, enz?

            Dank,

            ALFOTO

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje batterij eos 30d

              Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
              Reken maar van wel! De 30D is heel zuinig met stroom, dus je kan even vooruit.

              De mijne is nog nooit volledig plat geweest, na een volledige festivaldag had ik nog steeds genoeg voor een 200tal fotos, onvoorstelbaar (Leg wel het LCDscherm af, dus dat scheelt wel)

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje batterij eos 30d

                Oorspronkelijk geplaatst door alfoto Bekijk bericht
                Hallo,

                Ik heb G2 en verschillende EOS modellen gewerkt, nu 2 30D's.
                Allemaal met BP511 originele en derden : fantastische batterijen.
                Geraken niet op ...
                Wanneer is een batterij 'op'? Bestaan er 'batterijmetertjes' voor dergelijke
                batterijen, zoals je vroeger de analoge batterijen kon meten of herlaadbare
                AA's, enz?

                Dank,

                ALFOTO
                Als een batterij "op" is (versleten dus), dan zal je dat merken aan het aantal foto's dat je ermee kan maken (dat aantal wordt dus minder ), en ook de zelfontlading wordt groter. Als je de akku een paar weken niet gebruikt hebt, en je merkt dan dat ze plots leeg is (terwijl ze vooraf geladen was), dan wordt het tijd om een nieuwe te bestellen.

                Voor die batterijen bestaan er geen metertjes om ze te testen. Je kan wel de spanning meten met een voltmeter, en aan de hand van de spanning kan je wel de laadtoestand van de akku bepalen. Maar zo kan je niet meten of de maximale capaciteit nog gehaald wordt.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje batterij eos 30d

                  Batterij van mijn 30D gedurende een week op vakantie gebruikt, zo'n kleine 1000 foto's genomen en daarna thuis nog gebruikt. De twee reservebatterijen zijn in de rugzak gebleven.
                  Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                  Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje batterij eos 30d

                    me 400D heeft gewoon een grip gekregen met 2x 2500mah batterijen erin...
                    na een ganse dag shooten, was er nog geen streepje van de batterijmeter af

                    denk dat al die Canon toestellen goed met energie omgaan...

                    mijn oude PS A80 compact ging met 4x AA batterijen van 2300mah razendlang mee
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje batterij eos 30d

                      Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                      De mijne is nog nooit volledig plat geweest, na een volledige festivaldag had ik nog steeds genoeg voor een 200tal fotos, onvoorstelbaar (Leg wel het LCDscherm af, dus dat scheelt wel)
                      De Batterijen van mijn camera zijn wel een helemaal leeg geweest, maar dan na dagen fotograferen. Ik gebruik altijd het schermpje op max 8 seconden bekijken zodra de foto is gemaakt, en dan alleen nog in de stand om de levels te bekijken of de zaak goed is belicht. Wel heb ik de camera na 2 min in de slaapstand staan om stroom te besparen, dit maakt niks uit met de 30D omdat zodra je de sluitertoets aanraakt hij weer binnen een halve sec. klaar is voor gebruik.
                      Mvg, drh

                      "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                      Comment

                      Working...
                      X