Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pentax lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pentax lenzen

    Wie heeft ervaring met de smc 10-17mm f3,5-4,5 ED (IF) fisheye zoom,
    de smc 16-50mm f2,8 ED AL (IF) DA SDM, en
    de smc 50-135mm f2,8 ED (IF) SDM
    voor de pentax K10D.
    En wie heeft er foto's van ?
    Ik zou graag twee van deze lenzen kopen, maar welke ?

  • #2
    Re: pentax lenzen

    hallo

    kijk eens op www.pbase.com bij camera database daar staan ingezonden foto's gerangschikt per toestel of lens, jammer genoeg nog niet van de 16-50 en 50-135 (nog te nieuw?)

    succes
    Last edited by Freddy56; 5 mei 2007, 09:07.

    Comment


    • #3
      Re: pentax lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door celestinus Bekijk bericht
      Wie heeft ervaring met de smc 10-17mm f3,5-4,5 ED (IF) fisheye zoom,
      de smc 16-50mm f2,8 ED AL (IF) DA SDM, en
      de smc 50-135mm f2,8 ED (IF) SDM
      voor de pentax K10D.
      En wie heeft er foto's van ?
      Ik zou graag twee van deze lenzen kopen, maar welke ?
      Hoi, 'k Was voor het WE al eens begonnen een antwoord te tikken, maar toen moest ik plots weg en kwam het er niet meer van. Bij deze met wat vertraging...

      De introductie van de DA*16-50/2.8 en DA*50-135/2.8 zijn onlangs door Pentax uitgesteld tot eind juli, verwacht dus maar dat foto's met de eerste verkochte exemplaren in augustus op het net zullen verschijnen. De reden voor dit uitstel is niet erg duidelijk, maar beperkte productiecapaciteit om de uitstaande bestellingen af te werken lijkt me het meest waarschijnlijk. Het enige woord van Pentax is dat de kwaliteitscontrole voor deze nieuwe DA* objectieven een stuk uitvoeriger is, en daarom meer tijd neemt om op te zetten.

      Van de DA10-17 fish eye, zal je op dpreview.com (Pentax SLR Talk forum) aardig wat vinden en allicht ook op pbase.com zoals Freddy suggereert. Deze staat bij mij in elk geval hoog op m'n wish list, en als ik de Zenitar 16/2.8 al niet had gehad, had ik 'm allicht al gekocht. Ik ken enkel enthousiaste eigenaars.

      Dewelke je best zou kopen is niet makkelijk. Het hangt ervan af wat je al hebt eigelijk... Voor een mooie standaardcombo lijken me de twee DA* objectieven ideaal. 16mm geeft je een fijne breedhoek (vgl met 24mm op analoog kleinbeeld) en 135mm is een aardige tele (vgl met 200mm op analoog kleinbeeld) zolang je geen wildlife gaat doen. De DA10-17 is wat moeilijker, omdat je een beetje moet leren hoe 'm subtiel te gebruiken zonder dat het fisheye effect al te snel gaat vervelen.

      Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment

      Working...
      X