Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Standaard lens voor EOS 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Standaard lens voor EOS 400D

    Ik ga een Canon EOS 400D kopen, maar heb nog een lens liggen die men pa als standaard lens gebruikte, een EF 28-80

    Is dit goed genoeg als vervanging van de 18-55 of koop ik die lens er toch beter bij?

  • #2
    Re: Standaard lens voor EOS 400D

    Ook al ben ik niet zo thuis in de Canon-wereld, en ken ik de kwaliteit van die 18-55 niet zo goed, toch zou ik dat lensje erbij kopen als ik jou was. De reden is de volgende, in kit-pakket is de meerprijs ten opzichte van de body afzonderlijk niet groot, en het grote voordeel van die kitlens is dat je al een mooi stukje groothoek hebt ten opzichte van die 28-80. Misschien zeggen die brandpuntafstanden voorlopig nog niet veel maar geloof me het stukje tussen 18 en 28mm is volgens mij al voldoende reden om de kitlens erbij te kopen.

    Comment


    • #3
      Re: Standaard lens voor EOS 400D

      Een 18-55 wordt omgerekend (volgens de cropfactor) ongeveer een 28-85mm als je die op een 400D zet. Met de EF 28-80 mis je dus heel wat in het "brede" gedeelte, en dat kan heel lastig zijn.

      De kitlens is geen toplens, maar je 28-80 zal ooit ook wel een kitlens geweest zijn, de kwaliteit van beide lenzen zal op een 400D niet zo heel erg verschillend zijn.

      Je hebt de keuze, de kitlens erbij nemen voor een zacht prijsje, of een andere vervanger zoeken voor de kitlens. Maar als die vervanger beter moet zijn dan de standaard-kitlens, dan zal je altijd heel wat meer moeten uitgeven.

      Het is dus een keuze die je zelf moet maken, als je eerst de kit koopt, en daarna nog een andere lens, dan geef je in totaal wel iets meer uit (het prijsverschil tussen de body alleen, en de kit).
      Een kitlens (EF-s 18-55) van Canon wordt meestal tweedehands verkocht voor zo'n 50 euro.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X