Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Libel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Libel

    Echt heel veel ervaring met mijn macrolens (Tokina) heb ik nog niet, toch hier een vuurjuffer (thanks FluKee ) die ik in de tuin gevonden heb...





    Kan het ermee door?
    Last edited by Luckyluke; 31 juli 2007, 22:26.
    One day, I would like to make nice pictures :-)
    www.lucaskoijen.nl

  • #2
    Re: Libel

    Kan het ermee door?
    Voor mij wel hoor.

    Ondanks het harde licht aangenaam om te bekijken, sprankelende kleuren en goed scherp. 'k Vind de tweede het best, heeft een iets mooiere achtergrond. Doe zo voort zou ik zeggen

    PS: het is geen libel, het is een juffer, met name een vuurjuffer. Libellen zijn iets groter, vouwen de vleugels niet samen in rust en de ogen staan dichter bij elkaar.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

    Comment


    • #3
      Re: Libel

      de tweede vind ik qua compo heel mooi... wel een beetje jammer van het harde licht...

      Comment


      • #4
        Re: Libel

        tweede grappig en mooi.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Libel

          Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
          de tweede vind ik qua compo heel mooi... wel een beetje jammer van het harde licht...
          De enige lichtbron bij deze twee foto's is de zon, en dan ook nog 's vol op de middag.

          Stel, ik had een externe flitser met diffuser op mijn camera, had ik daarmee betere resultaten/zachter licht bereikt?
          One day, I would like to make nice pictures :-)
          www.lucaskoijen.nl

          Comment


          • #6
            Re: Libel

            Oorspronkelijk geplaatst door Luckyluke Bekijk bericht
            De enige lichtbron bij deze twee foto's is de zon, en dan ook nog 's vol op de middag.

            Stel, ik had een externe flitser met diffuser op mijn camera, had ik daarmee betere resultaten/zachter licht bereikt?
            dat durf ik niet met zekerheid te zeggen... want als ik macro's ga maken dan ga ik 'meestal' in de ochtend of laat in de middag dan zijn de beestjes vaak wat makkelijker te benaderen (vooral in de ochtend is mijn ervaring) en dan is het licht ook iets minder hard en als ik dan toch overdag ga dan let ik o.a. ook op de lichtval (niet te hard) .. Dus als een beestje volop in het zonlicht zit en ik zie met mn ogen dat het te hard licht is dan maak ik de foto meestal niet...

            Misschien dat andere hier een beter advies in kunnen geven, maar dit is wat ik zo ongeveer doe..

            Comment


            • #7
              Re: Libel

              Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
              dat durf ik niet met zekerheid te zeggen... want als ik macro's ga maken dan ga ik 'meestal' in de ochtend of laat in de middag dan zijn de beestjes vaak wat makkelijker te benaderen (vooral in de ochtend is mijn ervaring) en dan is het licht ook iets minder hard en als ik dan toch overdag ga dan let ik o.a. ook op de lichtval (niet te hard) .. Dus als een beestje volop in het zonlicht zit en ik zie met mn ogen dat het te hard licht is dan maak ik de foto meestal niet...

              Misschien dat andere hier een beter advies in kunnen geven, maar dit is wat ik zo ongeveer doe..
              en dat doe je goed.
              Pose van nr2 is voor mij de mooiste.
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Libel

                2de voor mij 't mooist
                Heb zelfs het gevoel dat het harde licht deze foto net dat tikkeltje méér geeft.
                www.petervdg.net/Portfolio

                Comment

                Working...
                X