Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji f31fd binnenkort vervangen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji f31fd binnenkort vervangen?

    Ik was daarstraks bij m'n lokale fotoboer (fuji-dealer) om de f31fd te bekijken en evt te kopen voor m'n vrouw (in naam van onze twee zoontjes, voor moederdag).

    Maar ze had 'm niet meer in voorraad, en zou 'm ook niet meer als stock aankopen (ik kan 'm wel nog bestellen).
    Dit omdat de vertegenwoordiger had gezegd dat de f31fd in juni vervangen zal worden door een nieuwe camera.

    Heeft er hier iemand al meer nieuws hierover?
    Ik verwacht de specificaties van de f40fd, maar met de extra voordelen die de f31fd nu heeft (hogere iso ed)...
    Fuji FinePix S100fs

  • #2
    Re: Fuji f31fd binnenkort vervangen?

    De F40 is de vervanger voor de F30/F31.

    Maar volgens de reacties die ik al gelezen heb, is de beeldkwaliteit van de F40 slechter dan die van de F30.

    Meer pixels op hetzelfde sensor-oppervlak, dat geeft meer ruis bij de hogere iso-waarden, en de scherpte zou ook minder zijn.

    Als je dus nog een F30 of F31 kan vinden, dan heb je volgens mij toch een betere camera...

    Iedereen wil zoveel mogelijk pixels, en daardoor zal de verkoop van de F30 misschien wat tegengevallen zijn (die werd vooral gekocht door mensen die de echte kwaliteiten kennen, iemand die er niets van kent, koopt zoveel mogelijk pixels), meer pixels krijg je gemakkelijker verkocht, ook al is de beeldkwaliteit daardoor minder .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Fuji f31fd binnenkort vervangen?

      Wat ik begrepen heb, is dat de f40 de opvolger is van de f20 en dat we als opvolger van de f30/f31fd een f50fd mogen verwachten?

      Ik zal toch eens op zoek moeten gaan naar een glazen bol...
      Fuji FinePix S100fs

      Comment


      • #4
        Re: Fuji f31fd binnenkort vervangen?

        Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
        Wat ik begrepen heb, is dat de f40 de opvolger is van de f20 en dat we als opvolger van de f30/f31fd een f50fd mogen verwachten?

        Ik zal toch eens op zoek moeten gaan naar een glazen bol...

        Hij komt er !!! in September


        http://www.letsgodigital.org/nl/1575...finepix-f50fd/

        http://www.dpreview.com/news/0707/07...ifilmf50fd.asp

        http://dc.watch.impress.co.jp/cda/re...8/02/6765.html
        Last edited by Dirk007; 6 augustus 2007, 09:52.

        Comment


        • #5
          Re: Fuji f31fd binnenkort vervangen?

          De F20 wordt deze zomer in Engeland bij Argos uitverkocht voor 79 pond, dus 120 euro!
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Fuji f31fd binnenkort vervangen?

            Als de beelden bij hoge iso even goed zijn als de als de uileg die ze geven, dan zal dat wel een héél goede compact worden.

            Dan wordt het tijd om mijn Casio EX-Z750 te vervangen, en dan zal ik die F50 ook heel wat meer gebruiken dan de Casio (daarmee heb ik nog niet erg veel foto's gemaakt, omdat de resultaten bij hoge iso serieus tegenvallen).

            Afwachten wat het wordt, want een kleine 12 megapixel-sensor met weinig ruis op iso 1600 dat hebben we nog niet gezien...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Fuji f31fd binnenkort vervangen?

              Ziet er veelbelovend uit.

              Ik ben ééns benieuwd.
              Ik begin al spijt te krijgen omdat ik 2 maanden geleden een F31fd gekocht heb.
              Mja, afwachten dus...
              Canon EOS 5D met 3KG glas
              https://reisforum.net

              Comment


              • #8
                Re: Fuji f31fd binnenkort vervangen?

                Ik denk niet dat je nog spijt gaat hebben als je de vergelijking ziet tussen de F50fd en F31fd.

                Dat is toch een behoorlijke terugval in kwaliteit.
                Afgaand op de foto's zou ik zeggen dat het verschil in hoge ISO kwaliteit ongeveer 1,5 stop is. Hij is dan nog altijd beter dan de gemiddelde compact maar zeker niet zo goed als de F31fd.
                Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji f31fd binnenkort vervangen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                  Ik denk niet dat je nog spijt gaat hebben als je de vergelijking ziet tussen de F50fd en F31fd.

                  Dat is toch een behoorlijke terugval in kwaliteit.
                  Afgaand op de foto's zou ik zeggen dat het verschil in hoge ISO kwaliteit ongeveer 1,5 stop is. Hij is dan nog altijd beter dan de gemiddelde compact maar zeker niet zo goed als de F31fd.
                  Zal de beeldstabilisator niet compenseren ?
                  En laat ons nog even wachten tot hij er is, voor we hem (ver)beoordelen ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji f31fd binnenkort vervangen?

                    Aha, eindelijk!
                    Dan kan ik m'n vrouwtje in september toch haar moederdagcadeautje geven! Zit zit er al van in mei op te wachten...

                    Het ziet er toch al veelbelovend uit!
                    Ik ga 'm zeker aanschaffen. 't zou me verbazen indien de f50fd slechter zou zijn dan de f31fd...
                    Fuji FinePix S100fs

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji f31fd binnenkort vervangen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                      Zal de beeldstabilisator niet compenseren ?
                      En laat ons nog even wachten tot hij er is, voor we hem (ver)beoordelen ?
                      Naar het tele-einde toe zal beeldstabilisatie de mindere prestaties op hoge ISO's kunnen compenseren maar voor de groothoek zal dit weinig uithalen tenzij het object stil staat.

                      Ik heb niet gewacht en heb intussen een F31fd gekocht.
                      Met mijn Sony GSM erbij heb ik nu vier camera's met vier verschillende geheugenkaartformaten
                      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji f31fd binnenkort vervangen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                        Naar het tele-einde toe zal beeldstabilisatie de mindere prestaties op hoge ISO's kunnen compenseren maar voor de groothoek zal dit weinig uithalen tenzij het object stil staat.

                        Ik heb niet gewacht en heb intussen een F31fd gekocht.
                        Met mijn Sony GSM erbij heb ik nu vier camera's met vier verschillende geheugenkaartformaten
                        De 50fd had gewone kaartjes...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji f31fd binnenkort vervangen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                          De 50fd had gewone kaartjes...
                          Dat is een heel groot voordeel tov. de F31fd maar als je een camera wilt die goed presteert op hoge ISO's is er geen andere keuze.
                          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji f31fd binnenkort vervangen?

                            Is er ergens toevallig een richtprijs gevallen voor de nieuwe fuji ?

                            De f31 fd kost tegenwoordig nog 215 bij foto konijnenberg en dat is niet zo heel veel meer. Als de nieuwe fuji pakken meer gaan kosten, dan is het mss best nu nog een f31 te gaan halen..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji f31fd binnenkort vervangen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door frednick Bekijk bericht
                              Is er ergens toevallig een richtprijs gevallen voor de nieuwe fuji ?

                              De f31 fd kost tegenwoordig nog 215 bij foto konijnenberg en dat is niet zo heel veel meer. Als de nieuwe fuji pakken meer gaan kosten, dan is het mss best nu nog een f31 te gaan halen..
                              rond de €300

                              Comment

                              Working...
                              X