Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji S6500fd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fuji S6500fd

    ik ben een beginner en zou graag geweten hebben wat jullie van dit toestel denken en het duurdere S9600 is dat die 120 euro meer waard?
    bedankt al voor die info.

  • #2
    Re: fuji S6500fd

    De s6500fd trekt zeer mooie foto's, en natuurgetrouwe huidskleuren. Hoge ISO is zeker een pluspunt, maar ook weer niet overdrijven, je krijgt snel een raar patroon in je foto's. Bediening van de cam niets op aan te merken. Alsook de lens is goed tegenover vele vergelijkbare bridge camera's. Maar het is niet allemaal rozegeur en maneschijn. De autofocus is vrij traag, onder goede lichtomstandigheden valt dit wel mee, maar bij schemer of kunstlicht valt ie door de mand. Ff snel een kiekje nemen, reken maar op 1 à 2 sec voordat de AF gelockt is. En dat lijkt niet veel, meer werkt vrij snel op je zenuwen. FD is in mijn ogen een leuke optie, maar daar eindigd het ook.
    De s9600 is sneller qua AF, maar of de 9mp (oudere sensor en verwerking) een meerwaarde is tegenover de nieuwere 6mp sensor... ik heb het gevoel van niet. Alleen voor de beter AF zou ik de s9600 kiezen.
    Heb zelf de s6500 een dikke maand gehad, door een defect had ik de mogelijkheid om m'n geld terug te krijgen. Maar koos uiteindelijk geen s6500 meer.
    Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

    Comment

    Working...
    X