Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkon 18-70 slecht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikkon 18-70 slecht?

    Ik heb momenteel een d200 met een 28-70 2.8 van nikon, waar ik heel tevreden over ben. Ware het niet van het gewicht, was dit een perfect huwelijk. Nu had ik gedacht me een 18-70 aan te schaffen voor de huis tuin en keuken fotografie, waar gebruiksgemak en draagbaarheid belangrijker zijn dan de beste kwaliteit. Niet dat ik nu een draak van een lens wil, maar wat merk ik op het forum en ook elders iedereen blijkt deze lens te verkopen dus vroeg ik me af wat is er mis mee?

  • #2
    Re: nikkon 18-70 slecht?

    Komende van 2.8 glas, zal alles teleurstellen.
    Sinds ik mijn lichtsterk zoom objectief heb, heb ik mijn Nikon kitlens nog enkele malen geprobeerd. Snelheid en resultaat zijn niet te vergelijken.
    Nikon D300, D50 -- Sigma 10-20 f/4-5.6 -- Sigma 24-70 f/2.8 -- Nikor 70-200 f/2.8 VRII -- Nikor 50mm f/1.8 -- Nikor 85 f/1.4

    Comment


    • #3
      Re: nikkon 18-70 slecht?

      Ik ben een tijdje geleden overgestapt van een 18-70 naar een 17-55 f2.8.
      Voor alle duidelijkheid : geen slecht woord over de 18-70, heel veel plezier aan beleefd, een fijn objectief zeker voor dat geld.
      Maar voor dezelfde duidelijkheid : vergelijk geen appelen met citroenen: een lichtsterke 17-55 of jouw 28-70 is van een andere orde.
      Beslis maar niet te snel om je 28-70 van de hand te doen, je zou er wel eens snel spijt van kunnen hebben.


      marcus
      zwart & wit & kleur

      flickr

      Comment


      • #4
        Re: nikkon 18-70 slecht?

        ik ben niet van plan de 28-70 weg te doen het is me er enkel om te doen als we eens gaan wandelen ik geen 2kg moet meesleuren de 17-70 dg van sigma blijkt beter te zijn dan de nikkon 18-70 iemand ervaring met die lens alvast bedankt

        Comment


        • #5
          Re: nikkon 18-70 slecht?

          Ik heb pas van vorige week een D200 samen met een Sigma DC 18-50 f2.8 DC macro en ben zowel van het toestel als van de lens zéér tevreden... binnenkort de 70-200VR 2.8

          Comment


          • #6
            Re: nikkon 18-70 slecht?

            Ik heb pas van vorige week een D200 samen met een Sigma DC 18-50 f2.8 EX macro en ben zowel van het toestel als van de lens zéér tevreden... binnenkort de 70-200VR 2.8

            Comment


            • #7
              Re: nikkon 18-70 slecht?

              ik heb helaas nog geen ervaring met dat zo fameuze lichtsterke glasservies... maar wat ik dacht: misschien zijn er bd'ers bij jou in de buurt die je eens een weekje die 18-70 kunnen uitlenen.
              Ik meen me te herinneren dat het commentaar op die lens altijd is: "zeer goed voor een kitlens". De vraag is dus: ben je bereid aan kwaliteit in te boeten voor gebruiksgemak?
              Misschien zou je je voor de prijs van die lens ergens een superzoom-compact kunnen kopen als het je toch om het gewicht te doen is? Dan heb je echt de keuze uit: - zwaar en zeer hoge kwaliteit - of - licht en gemakkelijk en toch ook niet slecht...

              Comment


              • #8
                Re: nikkon 18-70 slecht?

                Vandaag de Sigma 17-70 ontvangen, en volgens de eerste foto's zit dit wel zeer goed, kan mij nog niet echt uitspreken maar volgens de al gemaakte zijn ze veel beter dan de kitlens.
                Klein kodakske

                Comment


                • #9
                  Re: nikkon 18-70 slecht?

                  Ik heb zowel de Nikkor 18-55, nikkor 18-70, als Tamron 28-75 f/2.8 gebruikt, en ik zou zeker niet beweren dat die Nikkor 18-70 op niks trekt.
                  Je lichtgevoelig glas heeft meer mogelijkheden, bij duistere omstandigheden kan je diafragma meer open, je kan meer spelen met DOF en bij bijv. f/4 is je lichtgevoelig glas scherper dan de kitlens bij f/4. Maar als het gaat om foto's te nemen voor huis tuin en keukengebruik, kortom foto's waarbij je de specifieke voordelen van lichtgevoelig glas niet zal gebruiken, kan ik die Nikkor 18-70 zeker aanraden. Als het bijvoorbeeld moet dienen voor landschapjes bij f/8 zal je denk ik niet veel verschil hebben ten opzichte van het lichtgevoelig glas.
                  Met andere woorden een aanrader als je je bewust bent van de nadelen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikkon 18-70 slecht?

                    Ik heb ook de 18-70 en dit is zeker geen slechte lens maar het zou een beetje naïef zijn te denken dat die ook maar een beetje in de buurt zou komen van jou toplens.

                    Je mag hem overigens altijd eens komen uithalen om uitvoerig te testen, ik woon in Zonhoven.
                    Je stuurt maar een PM als je iets zou willen afspreken.

                    Groetjes

                    Joris

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikkon 18-70 slecht?

                      Ik zie er momenteel ook eentje te koop staan voor 200€ in Brugge, lijkt me zeker een eerlijke prijs als het objectief in goede staat is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikkon 18-70 slecht?

                        Oorspronkelijk geplaatst door marcus Bekijk bericht
                        Ik ben een tijdje geleden overgestapt van een 18-70 naar een 17-55 f2.8.
                        Voor alle duidelijkheid : geen slecht woord over de 18-70, heel veel plezier aan beleefd, een fijn objectief zeker voor dat geld.
                        Maar voor dezelfde duidelijkheid : vergelijk geen appelen met citroenen: een lichtsterke 17-55 of jouw 28-70 is van een andere orde.
                        Beslis maar niet te snel om je 28-70 van de hand te doen, je zou er wel eens snel spijt van kunnen hebben.


                        marcus
                        Ik heb dezelfde overstap gemaakt van 18-70 naar 17-55. Ik was minder tevreden van de 18-70. Voor de rest onderschrijf ik de opinie van Marcus volledig.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikkon 18-70 slecht?

                          heb zowel de 18-70 als de vernoemde 28-70 2.8 en ook een sigma 18-50 2.8

                          van deze drie lenzen ben ik zeer tevreden.
                          prijs/kwaliteit en kwaliteit/gewicht maken van elke lens absolute toppers
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikkon 18-70 slecht?

                            de 18-50 2.8 van sigma lijkt me het overwegen waard in ieder geval iedereen bedankt voor de reactie`s

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikkon 18-70 slecht?

                              De 18-50 2.8 van sigma is vernieuwd (verbeterd) en is beslist de moeite waard.

                              Comment

                              Working...
                              X