Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron of Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron of Sigma

    oké, ik ben maar een simpele student (en volledig amateur fotograaf), mor met het geld van m'n verjaardag had ik mij graag een tweede lens gekocht voor m'n Canon 300D

    Ik ben al even op zoek naar een simpele telelens, maar zou tegelijkertijd ook wel eigenlijk graag wat meer macro foto's trekken...

    Nu viel m'n oog op deze twee lenzen:

    De tamron AF70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2
    of de
    Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO

    Maar nu heb ik geen idee welke te kopen, zijn er voor of nadelen aan de sigma of tamron? Op kieskeurig.be scoorde de Sigma beter, maar die website is niet bepaald objectief...

    Ik had ook het idee om de uiteindelijke lens via digicamshop.be te kopen, maar ik vroeg me ook af of iemand een goedkopere e-winkel wist?

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Tamron of Sigma

    Blijf weg van de "LD"-versies, die optiek is van mindere kwaliteit...

    Beide Sigma & Tamron 70-300 versies zijn prijs-kwaliteit gezien goede lenzen
    + je hebt als toemaatje nog een macro-functie (1:2)...


    Misschien is dit iets voor jou ?
    Nette lens, 70-300 bereik van Tamron voor Canon. Incl alle originele atributen (verpakking, doppen en zonnekap). Vaste prijs 90 Euro. Indien goed gebruikt kan deze best scherpe platen schieten, alleen een beetje traag in AF. Verkocht aan mede BD er.

    (zolang het geen "LD-versie is)

    Comment


    • #3
      Re: Tamron of Sigma

      dus als het een van die twee zou moeten zijn (ik ga geen apochromatische lens kopen, die 100 euro meer is voor mij echt te veel), dan koop ik dus best de sigma...

      en zou het nuttig zijn om een zonnekap te kopen? ik zie veel mensen daar mee trekken, maar snap het nut er niet echt van, behalve dan dat je lens er nog imposanter uitziet...

      Comment


      • #4
        Re: Tamron of Sigma

        Neem er de zonnekap maar bij.
        Niet alleen om ongewenste zonnestralen buiten te houden, maar ook als bescherming.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Tamron of Sigma

          Oorspronkelijk geplaatst door Bramus Bekijk bericht
          ... zou het nuttig zijn om een zonnekap te kopen?
          Als je die Sigma koopt, zit er volgens mij altijd een zonnekap bij. Deze is trouwens ook tweedehands vrij gemakkelijk te vinden.
          En die zonnekap wordt er niet bijgeleverd voor het imposante uitzicht , maar wel om je beelden niet door reflecties te laten verknoeien.

          (edit: ondertussen wist je e.e.a. blijkbaar al van paly...)
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Tamron of Sigma

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Als je die Sigma koopt, zit er volgens mij altijd een zonnekap bij. Deze is trouwens ook tweedehands vrij gemakkelijk te vinden.
            En die zonnekap wordt er niet bijgeleverd voor het imposante uitzicht , maar wel om je beelden niet door reflecties te laten verknoeien.

            (edit: ondertussen wist je e.e.a. blijkbaar al van paly...)
            Bij mij was er een zonnekap bij en de lens zit in een beschermhoes (koker).
            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
            Web-Albums

            Comment


            • #7
              Re: Tamron of Sigma

              en hoe zit het met andere online shops? zijn er daar betere bij?

              mag ook gerust uit duitsland of nederland zijn, zolang ze maar naar België verzenden...

              Comment

              Working...
              X