Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 400D Busy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 400D Busy

    hey,

    ik heb onlangs mijn 300D verkocht en me een canon400D aangeschaft.

    Ik heb een vraagje ivm de busy, ik vind dat de busy nogal vaak en soms lang duurd bij foto's nemen, soms zelfs 10-20seconden of langer voor ik weer een andere foto kan maken, op elke stand die ik probeer, is dit normaal bij de 400D of weet iemand hier een antwoord op zodat ik het kan verhelpen ofzo?


    alvast bedankt



  • #2
    Re: canon 400D Busy

    Bedoel je dat je de vermelding "busy" op je LCD scherm ziet gedurende 10-20 seconden en dat je ondertussen geen foto kan maken ?
    Heb je je CF kaartje in de camera geformateerd ?
    vreemd .. wegschrijven gebeurt vrijwel in een flits .. nog afgezien van de opslag in de eigen camerabuffer

    Comment


    • #3
      Re: canon 400D Busy

      idd, dat is het wat ik bedoel met die busy, het is echt abnormaal hoelang hij er soms over doet, heel vervelend als je graag paar foto's namekaar maakt.


      heb het kaartje al enkele keren geformateerd, het is nog een kaartje van mijn 300D, zou ik is moeten proberen met een andere kaart dan mischien?

      Comment


      • #4
        Re: canon 400D Busy

        ik heb hetzelfde probleem met 2 Sandisk Ultra II 2Gb kaarten...

        Heb het ook op DPReview.com gepost en ze zeggen daar dat dit wel eens kan
        gebeuren als je een foto met flits genomen hebt en de flits nog moet opladen.

        Heb er zelf niet echt op gelet of dit gebeurde enkel met flits...

        Er waren op dpreview 2 mensen die dit vertelden...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: canon 400D Busy

          Ik heb min of meer hetzelfde gehad met mn Pentax *IstDl. Oorzaak bij mij was een defect SD Kaartje (een Corsair 1 GB). 1 JEPG foto wegschrijven duurde soms wel tot 45 seconden.... Heb van de leverancier een nieuw kaartje gekregen (zelfde merk + type) en deze geeft die problemen niet...

          Ik zou als ik jou was dus inderdaad eerst eens proberen met een ander geheugenkaartje...
          Last edited by MarkEL; 2 mei 2007, 15:33.
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: canon 400D Busy

            ik ga me dan maar is een nieuwe CF kaart aanschaffen om dit te proberen, kan ik mischien meteen vragen welke ik best zou kopen?

            Comment


            • #7
              Re: canon 400D Busy

              Oorspronkelijk geplaatst door marco76 Bekijk bericht
              ik ga me dan maar is een nieuwe CF kaart aanschaffen om dit te proberen, kan ik mischien meteen vragen welke ik best zou kopen?
              heb je het probleem altijd? of is het enkel bij foto's met lange sluitertijd? als het enkel zou zijn bij zulke foto's, dan is het de ruisreductie die wordt toegepast tijdens het tonen van "busy"
              dat kan je afzetten in het persoonlijke voorkeur menu
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: canon 400D Busy

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                heb je het probleem altijd? of is het enkel bij foto's met lange sluitertijd? als het enkel zou zijn bij zulke foto's, dan is het de ruisreductie die wordt toegepast tijdens het tonen van "busy"
                dat kan je afzetten in het persoonlijke voorkeur menu
                Best mogelijk, ruisreductie duurt lang... staat af bij mij.

                Schoot je met je vorig toestel in hetzelfde formaat. Een jpeg van 128k wegschrijven, of een raw van 5mb. Maakt wel verschil.
                Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

                Comment


                • #9
                  Re: canon 400D Busy

                  Of ik nu JPG+RAW mode neem of gewoon JPG mijn 400D schrijft dit razendsnel weg.
                  Ik denk dat de fout bij je CF kaart te zoeken is.
                  Probeer eens een van iemand anders voordat je overgaat tot de aankoop van een nieuwe.

                  Groeten,

                  Hans
                  Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 400D Busy

                    Met mijn 400D neem ik geregeld actiefoto's van jeugdvoetbal en dan schiet ik dikwijls ineens een hele reeks na elkaar. Nooit vertraging opgemerkt, alles gaat razend snel ...
                    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 400D Busy

                      Ik ben ook in het bezit van de 400D en tot hiertoe geen enkel probleem vastgesteld.

                      Vriendelijke groeten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 400D Busy

                        ik heb het in elk menu waarin ik foto's maak, automatisch of handmatig menu

                        op mijn scherm komt dan busy met een flitssymbool achter, ik mag blijven afdrukken, maar de busy met bliksemke blijft komen. tot zelfs halve minuut soms.

                        instellingen heb ik vanalles al is geprobeerd, maar probleem blijft

                        ik ga me is een ander CF kaartje proberen, hopelijk is het daarmee opgelost


                        alvast bedankt voor de vele tips

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 400D Busy

                          Oorspronkelijk geplaatst door marco76 Bekijk bericht
                          ik heb het in elk menu waarin ik foto's maak, automatisch of handmatig menu

                          op mijn scherm komt dan busy met een flitssymbool achter, ik mag blijven afdrukken, maar de busy met bliksemke blijft komen. tot zelfs halve minuut soms.

                          instellingen heb ik vanalles al is geprobeerd, maar probleem blijft

                          ik ga me is een ander CF kaartje proberen, hopelijk is het daarmee opgelost


                          alvast bedankt voor de vele tips

                          voor zover ik mij kan voorstellen is een busy met een flitsje ernaast het teken dat de flits aan het opladen is?

                          laat ons alvast weten of het lukt met nieuw cf kaartje, ben benieuwd
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 400D Busy

                            Voor zover ik weet is dit een teken dat
                            - je flitser aan het opladen is
                            - je flitsbuis moet afkoelen (om te voorkomen dat deze oververhit geraakt na meermaals flitsen achter elkaar)

                            Met een opzetflitser zal je dit minder snel voorhebben.
                            Mvg, Fre

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 400D Busy

                              ik heb dit ook met de 400D. 't is inderdaad de flits zelf die moet afkoelen (staat toch zo in de handleiding) maar het duurd inderdaad een eewigheid.
                              Als je 2 foto's genomen hebt moet hij +/- 5 seconden afkoelen voor je een derde kunt maken met flits. Is mega-irritant. Ik moet binnenkort een doopsel gaan fotograferen in een klein kerkje en ga dus op zoek naar een externe flits.

                              Iemand een voorstel welk type ik zou moeten nemen?
                              WWW.JOPIX.BE
                              Just one click away...

                              Comment

                              Working...
                              X