Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefgondel nodig voor 70-200 F4 L IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statiefgondel nodig voor 70-200 F4 L IS

    Hallo,

    Heb je een statiefgondel nodig bij de Canon 70-200 F4 L IS USM, of kan je je toestel op het statief plaatsen.

    Is deze lens eveneens weathersealed?

    Bedankt
    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

  • #2
    Re: Statiefgondel nodig voor 70-200 F4 L IS

    Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
    Heb je een statiefgondel nodig bij de Canon 70-200 F4 L IS USM, of kan je je toestel op het statief plaatsen.
    Ik had deze niet eens nodig met de f2,8 versie op een 20D.

    Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
    Is deze lens eveneens weathersealed?
    Ja.

    Jan.

    Comment


    • #3
      Re: Statiefgondel nodig voor 70-200 F4 L IS

      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
      Ik had deze niet eens nodig met de f2,8 versie op een 20D.

      Ja.

      Jan.
      Ik heb ook de F2.8 en die weegt me toch wel wat te zwaar om zomaar aan mijn camera te laten "hangen". Ook voor de stabiliteit is het beter om de lens
      op het statief te plaatsen en dit is ook wel geldig voor de F4 versie. Dit is toch mijn persoonlijke ondervinding.
      Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

      Bezoek mijn foto's online

      Comment


      • #4
        Re: Statiefgondel nodig voor 70-200 F4 L IS

        Oorspronkelijk geplaatst door karlito Bekijk bericht
        Ik heb ook de F2.8 en die weegt me toch wel wat te zwaar om zomaar aan mijn camera te laten "hangen". Ook voor de stabiliteit is het beter om de lens
        op het statief te plaatsen en dit is ook wel geldig voor de F4 versie. Dit is toch mijn persoonlijke ondervinding.
        ik denk dat Jan eerder nooit een statief gebruikte bij deze lens , enfin dat denk ik aangezien hij er niet eens opzat toen ik hem ging ophalen
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: Statiefgondel nodig voor 70-200 F4 L IS

          Als Canon er geen statiefgondel standaard bijlevert, dan neem ik aan dat het geen probleem is om je camerabody zelf op het statief te monteren als je met die lens werkt.
          Maar het lijkt er nog steeds op dat ze bij Canon opzettelijk geen statiefgondel leveren bij die 70-200 f4 modellen, om die dan later voor veel te veel geld apart aan te bieden .
          Wordt er bij de nieuwste (veel duurdere) 70-200 f4 L IS ook nog steeds geen statiefgondel standaard meegeleverd??

          Gelukkig krijg je er bij de L-lenzen wel een zonnekap bij, voor de 17-55 f2,8 IS moest ik die er wel bijbestellen . Voor die prijs mocht die toch wel meegeleverd worden...

          Sigma kan zelfs bij de 150mm macro een statiefgondel leveren (en ook een zonnekap, net zoals bij alle Sigma's ), zonder dat de prijs van die lens extreem hoog wordt....
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Statiefgondel nodig voor 70-200 F4 L IS

            Inderdaad de gondel is er volgens mij niet bij.

            Apart verkrijgbaar: Canon Tripod Mount Ring A(W), voor EF 70-200mm F/4.0 L

            109 € alstublieft. (= ongeveer de cashback)

            De zonnekap zou wel in de doos zitten, doch het wordt niet vermeld bij Kamera-express en Cornevaniperen.
            Francis Digital meldt dat de kap in de doos zit.
            Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

            Comment


            • #7
              Re: Statiefgondel nodig voor 70-200 F4 L IS

              Bij L objectieven zit er steeds een draagzakje(tas-koffer ) bij evenals een zonnekap.
              Maar ik snap niet echt waarom je op die F4 lens een gondel zou gebruiken, t'is helemaal geen zware lens toch, lijkt me niet echt nodig, de gondel van m'n 2.8 ligt trouwens al maanden ongebruikt in de kast, uit de hand is veel leuker toch ? Trouwens je hebt IS voor iets hé , met dat ding maak je scherpe plaatjes op 1/30 zonder probleem
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #8
                Re: Statiefgondel nodig voor 70-200 F4 L IS

                De zonnekap wordt bij elke Canon "L"-lens standaard bijgeleverd.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Statiefgondel nodig voor 70-200 F4 L IS

                  Oke, bedankt voor jullie reacties.
                  Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

                  Comment


                  • #10
                    Re: Statiefgondel nodig voor 70-200 F4 L IS

                    Weet iemand of er ook universele statief gondels zijn? Ik vind de prijzen namelijk echt extreem duur voor een statiefgondel...
                    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Statiefgondel nodig voor 70-200 F4 L IS

                      Oorspronkelijk geplaatst door cheetah Bekijk bericht
                      Weet iemand of er ook universele statief gondels zijn? Ik vind de prijzen namelijk echt extreem duur voor een statiefgondel...
                      Elk merk heeft een eigen systeem, en die zijn binnen hetzelfde merk ook niet te gebruiken voor verschillende lenzen (die van de 70-200 met of zonder IS zal wel hetzelfde zijn, en bij de twee 70-200 f2,8 lenzen zijn ze misschien ook onderling uitwisselbaar.

                      Het zou kunnen dat een statiefgondel van één of andere Sigma wel op een Canon past, maar ik zou niet weten welke er dan bruikbaar zou kunnen zijn voor de 70-200 f4 L ???

                      Om het objectief niet te beschadigen (lak), zou je toch best de originele statiefgondel bestellen als je die nodig hebt.

                      Als dat te duur is, dan kan je nog altijd in de Hubo of Brico gaan passen of een beugel voor één of andere afvoerbuis dezelfde diameter heeft (dit is dus een grapje, zeg kom hier achteraf niet klagen als er wat mis gaat ).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment

                      Working...
                      X