Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70/200 F/4L USM voor macro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 70/200 F/4L USM voor macro?

    zoals de titel zegt : ik heb een canon 70/200 F/4L USM lens en ik zou graag weten of ik hem eventueel met een hulpstuk kan gebruiken voor macrofotografie?

  • #2
    Re: canon 70/200 F/4L USM voor macro?

    Oorspronkelijk geplaatst door kyandio Bekijk bericht
    zoals de titel zegt : ik heb een canon 70/200 F/4L USM lens en ik zou graag weten of ik hem eventueel met een hulpstuk kan gebruiken voor macrofotografie?
    Koop een canon 500D voorzetlens en je zet al een serieuze stap in de goeie richting.

    Comment


    • #3
      Re: canon 70/200 F/4L USM voor macro?

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Koop een canon 500D voorzetlens en je zet al een serieuze stap in de goeie richting.
      Is the Canon EF 70-200mm f/4L IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

      (IS versie)

      With a minimum focus distance of 3.94' (1.2 m), the 70-200 f/4 yields a maximum magnification of .21x. This value is not great and not bad - adequate for nice flower pictures and close portraits. Adding a 12mm Extension Tube will extend magnification to .28x (at 200mm), but better results come from the addition of a 25mm Extension Tube - yielding a .42x magnification (at 70mm). A Canon 500D Close-up Lens is not an option for this lens as it is not available in the 67mm filter size.
      Op een APS sensor zou een voorzetlens met een kleinere diameter ook moeten werken. Testen op eigen risico.

      Jan.

      Comment


      • #4
        Re: canon 70/200 F/4L USM voor macro?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx
        (IS versie)



        Op een APS sensor zou een voorzetlens met een kleinere diameter ook moeten werken. Testen op eigen risico.

        Jan.
        Ah aah nee dan gaat dit dus niet. Tja sorry he!

        Comment

        Working...
        X