Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan niet beslissen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan niet beslissen...

    Ik ben actief in de hondensport (africhting) en een nerd op het gebied van foto's nemen maar ik heb toch speciaal voor het nemen van actiefoto's een Canon 400D gekocht met naast de kitlens (18-55) ook nog een (28-300) sigma-lens. Ik ben in zoverre ik er iets van ken zeer tevreden over deze zoomlens, maar ik zou naar "iets meer" willen.

    In de richting waarvoor ik foto's wil nemen (de hondensport dus) zou ik willen gaan voor een ofwel Sigma 50-500mm F4-6,3 ofwel de Canon EF 300mm F4 IS. Met de eerste heb ik meer bereik maar moet ik wellicht altijd met een statief gaan werken (is éénpikkel - of hoe noem je zoiets - genoeg) anderzijds zit ik met de andere altijd op 300 mm te werken. Het onderwerp bevindt zich tussen de 20 en 50 meter van met vandaan.

    Conclusie welke moet ik kiezen, en zijn deze lenzen uberhaubt een goede keuze (gezien het onderwerp).

    Om een beter zicht te krijgen op het doel wat ik wil bereiken kan je fotos die ik met de 28-300 genomen heb op deze site bekijken.
    Canon EOS 7D - Sigma 70-200 f2.8

  • #2
    Re: Kan niet beslissen...

    Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht
    Ik ben actief in de hondensport (africhting) en een nerd op het gebied van foto's nemen maar ik heb toch speciaal voor het nemen van actiefoto's een Canon 400D gekocht met naast de kitlens (18-55) ook nog een (28-300) sigma-lens. Ik ben in zoverre ik er iets van ken zeer tevreden over deze zoomlens, maar ik zou naar "iets meer" willen.

    In de richting waarvoor ik foto's wil nemen (de hondensport dus) zou ik willen gaan voor een ofwel Sigma 50-500mm F4-6,3 ofwel de Canon EF 300mm F4 IS. Met de eerste heb ik meer bereik maar moet ik wellicht altijd met een statief gaan werken (is éénpikkel - of hoe noem je zoiets - genoeg) anderzijds zit ik met de andere altijd op 300 mm te werken. Het onderwerp bevindt zich tussen de 20 en 50 meter van met vandaan.

    Conclusie welke moet ik kiezen, en zijn deze lenzen uberhaubt een goede keuze (gezien het onderwerp).

    Om een beter zicht te krijgen op het doel wat ik wil bereiken kan je fotos die ik met de 28-300 genomen heb op deze site bekijken.
    Als je een nerd bent op het gebied van foto's nemen zou je al goed op de hoogte moeten zijn.

    definitie van nerd in vandale :
    1 iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak
    Maar dit terzijde.

    voor zover ik weet zijn die honden shows vaak binnen en zou je dus best zijn met een lichtsterekere lens, 300mm lijkt mij genoeg voor dei afstanden.
    President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

    Comment


    • #3
      Re: Kan niet beslissen...

      Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk bericht
      Als je een nerd bent op het gebied van foto's nemen zou je al goed op de hoogte moeten zijn.

      definitie van nerd in vandale :
      1 iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak
      Maar dit terzijde.

      voor zover ik weet zijn die honden shows vaak binnen en zou je dus best zijn met een lichtsterekere lens, 300mm lijkt mij genoeg voor dei afstanden.

      Geen nerd maar newbie dan...
      En het zijn geen shows maar africhtingswedstrijden en dus altijd buiten...
      Canon EOS 7D - Sigma 70-200 f2.8

      Comment


      • #4
        Re: Kan niet beslissen...

        Of een 70-200 f2.8. Voordeel van redelijk bereik, zoom en lichtsterkte. Met een 1.4 converter maak je er bovendien een 100-300 f4 van.
        Voor je vraag over de 50-500: monopod kan dat gewicht inderdaad dragen en zorgt voor meer stabiliteit en behoud van flexibiliteit.

        Comment


        • #5
          Re: Kan niet beslissen...

          Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
          Of een 70-200 f2.8. Voordeel van redelijk bereik, zoom en lichtsterkte. Met een 1.4 converter maak je er bovendien een 100-300 f4 van.
          Voor je vraag over de 50-500: monopod kan dat gewicht inderdaad dragen en zorgt voor meer stabiliteit en behoud van flexibiliteit.
          Persoonlijk zou ik ook voor deze optie gaan.
          De converter staat er haast nooit op bij mij. Ik crop liever... In mijn ogen, minder verlies van kwaliteit dan converter, en je verliest geen af-snelheid.
          Wat toch wel belangrijk is bij bewegende objecten zoals honden.
          Maar soms is die converter wel handig.

          Drie foto's uit een match van zondag op Roland Garros, Sharapova-Safina. Toen ze het veld op kwam gewandeld, dat ik eerst dat ze wat ballet ging dansen... Maar ze is dan toch maar wat beginnen tennissen. :green: Wel heel wat vlieg en stunt, om er toch nog wat deftigst uit te krijgen. Een 300D, is echt niet


          Deze met die combi gemaakt, en zat toch wel op een meter of 30.

          50-500 of 300 f4
          Wat primeert voor jou. Kwaleit of gebruiksgemak?
          Persoonlijk zou ik voor de prime gaan.

          Groeten Jo
          Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

          Comment


          • #6
            Re: Kan niet beslissen...

            Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
            Persoonlijk zou ik ook voor deze optie gaan.
            De converter staat er haast nooit op bij mij. Ik crop liever... In mijn ogen, minder verlies van kwaliteit dan converter, en je verliest geen af-snelheid.
            Wat toch wel belangrijk is bij bewegende objecten zoals honden.
            Maar soms is die converter wel handig.

            Drie foto's uit een match van zondag op Roland Garros, Sharapova-Safina. Toen ze het veld op kwam gewandeld, dat ik eerst dat ze wat ballet ging dansen... Maar ze is dan toch maar wat beginnen tennissen. :green: Wel heel wat vlieg en stunt, om er toch nog wat deftigst uit te krijgen. Een 300D, is echt niet


            Deze met die combi gemaakt, en zat toch wel op een meter of 30.

            50-500 of 300 f4
            Wat primeert voor jou. Kwaleit of gebruiksgemak?
            Persoonlijk zou ik voor de prime gaan.

            Groeten Jo
            Bedankt voor de info. In eerste instantie primeert natuurlijk de kwaliteit. Ik zoek betere resultaten dan bij mijn 28-300 (al zal het resultaat vooral van mijn amateuristische kwaliteiten afhangen).

            Wat is de prime? Of bedoel je de eerste (en dus de 50-500)
            Canon EOS 7D - Sigma 70-200 f2.8

            Comment


            • #7
              Re: Kan niet beslissen...

              Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht
              Bedankt voor de info. In eerste instantie primeert natuurlijk de kwaliteit. Ik zoek betere resultaten dan bij mijn 28-300 (al zal het resultaat vooral van mijn amateuristische kwaliteiten afhangen).

              Wat is de prime? Of bedoel je de eerste (en dus de 50-500)
              een prime is een lens met vast brandpuntafstand, in dit geval zal hij dus de 300mm bedoelen

              en het is inderdaad een keuze tussen kwaliteit en gebruiksgemak. ikzelf zou geen minuut moeten twijfelen en zou de 300mm kopen (snelheid en kwaliteit staat bij mij zeker op kop)
              5DmkIII en wat glas

              Comment

              Working...
              X