Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon lens of tamron lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon lens of tamron lens

    Misschien een newbie vraag, maar dat ben ik ook

    Zit er nou veel verschil tussen deze merken?
    Ik heb het dan over de AF-S lenzen 55-200. Prijs van beide lenzen zijn bijna hetzelfde. Toch moet er denk ik iets verschillen van elkaar.
    Hoor graag jullie meningen.


    gr MaSh

    Nikon D50, AF-S Nikkor 18-55mm 1:3.5.6G ED, AF-S Nikkor 55-200mm 1:4-5.6G ED, Marumi 52mm UV Haze

  • #2
    Re: Nikon lens of tamron lens

    Ik heb zelf de Tamron 55-200 en ben daar erg tevreden over. 't Is weliswaar duidelijk een goedkope lens (plastic vatting, licht) maar levert opvallend scherpe beelden. De nikon ken ik niet, maar aangezien de Tamron momenteel voor rond de 125 euro te vinden is zul je voor dat geld weinig beters krijgen.
    Van beide lenzen zijn wel testen te vinden op internet. De Tamron is getest op www.ephotozine.com (en heel positief!), de Nikon kun je vinden op www.photozone.de.
    Succes met de keuze!
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Nikon lens of tamron lens

      Ze zijn beide van plastic, dus prijzen liggen dicht op elkaar. Wou alleen of er echt technische verschillen zijn.

      Nikon D50, AF-S Nikkor 18-55mm 1:3.5.6G ED, AF-S Nikkor 55-200mm 1:4-5.6G ED, Marumi 52mm UV Haze

      Comment


      • #4
        Re: Nikon lens of tamron lens

        Pas op met Tamron:

        Notice of Compability of Tamron’s Interchangeable Lens for Nikon Mount with Nikon D40 Camera. Please be noted that our current interchangeable lenses for Nikon AF camera’s do not function in the AF mode when attached to the newly developed Nikon D40 camera since our Nikon AF lenses do not have built-in AF motor. So in case our lenses are attached to the Nikon D 40 camera, please use in MF mode.

        TAMRONはカメラの交換レンズを製造している光学機器メーカーです。株式会社タムロンのコーポレートサイトでは、企業情報、製品情報(写真レンズ・CCTV・IPレンズ、他)、採用情報、IR情報、CSR、海外販売拠点等をご覧いただけます。
        Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

        Comment


        • #5
          Re: Nikon lens of tamron lens

          Of als je een D40 of D40x hebt met alle lenzen die geen ingebouwde motor hebben. De aanvrager heeft gelukkig een D50.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon lens of tamron lens

            Aangezien je de Nikon variant volop rond de 120-150 euro kunt kopen en deze een prima AF heeft zou ik de tamron niet kiezen.
            Werkt trouwens ook met een macro tussenring erg goed!
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment

            Working...
            X