Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leuke waarnemingen van ijsvogels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leuke waarnemingen van ijsvogels

    Soms kan je van die ontmoetingen hebben in de natuur die je bijblijven.
    Daar maak je dan een foto van die absoluut geen topper is en die je catalogeert onder de rubriek "waarnemingen". 99% van die foto's halen nooit BD, maar voor deze opnamen wil ik -puur uit contentement met de waarnemingen - een uitzondering maken. Gelieve mij mijn jeugdig enthousiasme te willen vergeven

    1. Deze namiddag ging ik wat macro's maken in de Warandeputten te Oostkamp. Ik sprong even binnen in een kijkhut en ontmoette daar een sympathieke jonge BD-er (Sterks). Na een praatje te hebben gemaakt mochten we deze knapperd vastleggen. Vééél te weinig millimeters natuurlijk. Maar het blijven schitterende vogeltjes.



    2. Enkele weken terug liep ik deze bonte ijsvogel (lengte = 25 cm !)tegen het lijf aan de oevers van de Gambia rivier. Ik kon me enkel omdraaien, aanleggen en vlug een plaatje schieten. Technisch stelt de foto weinig voor. Maar als ontmoeting (op amper 4 meter) kon dit wel tellen.

    Meer foto's op mijn website

  • #2
    Re: Leuke waarnemingen van ijsvogels

    Je foto's zijn toch helemaal niet zo belabberd als je zelf wil laten uitschijnen hoor. Niet alleen de foto's zijn sterk maar heel zeker ook het verhaal die erachter zit. Dat lezen we soms wel eens te weinig op BD.
    SITE: http://www.xraypictures.be
    FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: Leuke waarnemingen van ijsvogels

      Ik sluit me aan bij Xray - zeer genietbaar.
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #4
        Re: Leuke waarnemingen van ijsvogels

        toch altijd de moeite om die te mogen bekijken!!!

        Comment


        • #5
          Re: Leuke waarnemingen van ijsvogels

          Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
          Je foto's zijn toch helemaal niet zo belabberd als je zelf wil laten uitschijnen hoor.
          Zo verschrikkelijk vind ik ze nu ook weer niet.
          Maar ik weet dat ze beter kunnen, vandaar mijn klassement bij "waarnemingen".
          Vooral die bonte ijsvogel had ik graag gefotografeerd met betere instellingen. Maar mijn toestel stond klaar voor het fotograferen van fouragerende reigers aan de oever en die stonden in fel tropisch licht.

          Nu, zoals ik al zei had ik maar tijd voor 1 plaatje. Zowel de ijsvogel als ikzelf schrokken van de onverwachte ontmoeting. En als een pijl uit een boog vertrok hij uit zijn boom.
          Meer foto's op mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Leuke waarnemingen van ijsvogels

            Ja leuk Jan om dat eens te kunnen fotograferen, staat ook op mijn wenslijstje, die bonte tante in Gambia ziet er heel anders uit hé? Ja idd het is een waarnemingsfoto, jou foto's zijn anders veel mooier qua instellingen maar is gemakkelijker gezegd dan gedaan, zit ook op vogels te oefenen! Misschien binnenkort eens samen vogeltjes gaan opzoeken?
            Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
            Altijd welkom:http://martine.launoy.be

            Comment


            • #7
              Re: Leuke waarnemingen van ijsvogels

              Ben al gegeneerd om een foto te posten als jiij vindt dat deze niet meer in aanmerking komt...
              Ik zou hier best blij mee zijn...
              https://www.behance.net/Lynx1966

              Comment


              • #8
                Re: Leuke waarnemingen van ijsvogels

                1 is zeker mooi,2 is een prachtige waarneming.
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Leuke waarnemingen van ijsvogels

                  Oorspronkelijk geplaatst door Martine Launoy Bekijk bericht
                  Misschien binnenkort eens samen vogeltjes gaan opzoeken?
                  Martine toch, zo'n voorstellen doen op een openbaar forum. Wat moeten de mensen wel niet denken!?

                  Ik heb het de komende weken razend druk maar we vinden wel een momentje!
                  Meer foto's op mijn website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leuke waarnemingen van ijsvogels

                    Mooie serie , die 2e heb ik zelf nog nooit gezien
                    Nieuwe website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leuke waarnemingen van ijsvogels

                      Hoi,

                      Prachtige foto hé
                      Mijn foto is qua compo bijna hetzelfde & heb ik ook op de BD gezet.
                      In het kleur zit wel veel verschil, maak ik kan niet uitmaken
                      wat ik mooist vind. Ik had waarschijnlijk een andere witbalans vermoedt ik.

                      Tof je eens te ontmoeten!
                      Vele groetjes Steven
                      www.pbase.com/sterks
                      Groetjes Steven

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leuke waarnemingen van ijsvogels

                        Oorspronkelijk geplaatst door sterks Bekijk bericht
                        Hoi,

                        Prachtige foto hé
                        Mijn foto is qua compo bijna hetzelfde & heb ik ook op de BD gezet.
                        In het kleur zit wel veel verschil, maak ik kan niet uitmaken
                        wat ik mooist vind. Ik had waarschijnlijk een andere witbalans vermoedt ik.

                        Tof je eens te ontmoeten!
                        Vele groetjes Steven
                        Het plezier was geheel aan mijn kant.
                        Ik vind je foto heel mooi maar veel te rood. Ik heb hem eens onder handen genomen en heb het resultaat in je topic gepost.
                        Meer foto's op mijn website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Leuke waarnemingen van ijsvogels

                          Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
                          Je foto's zijn toch helemaal niet zo belabberd als je zelf wil laten uitschijnen hoor. Niet alleen de foto's zijn sterk maar heel zeker ook het verhaal die erachter zit. Dat lezen we soms wel eens te weinig op BD.
                          volledig mee eens !
                          ik ben vorige vrijdag ook eens langsgeweest maar de kijkhut was al bezet door 5 fotografen! wel een gezellige boel en heel wat opgestoken over fotografie en ijsvogels ; daar de hoek continu bezet was maar enkele waarnemingsshots kunnen nemen ; ik ben wel enkele ommetjes gaan maken en heb dan die meerkoeten jongen en een groene specht (zie mijn laatste post ) kunnen vastleggen,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Leuke waarnemingen van ijsvogels

                            Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                            Gelieve mij mijn jeugdig enthousiasme te willen vergeven
                            Het is je vergeven
                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Leuke waarnemingen van ijsvogels

                              ikke vind ze top en zeker met het verhaal erbij! Ik ben weg van zulke waarnemingen
                              ~ Canon + weinig glaswerk

                              WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

                              Comment

                              Working...
                              X