Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging Kitlens 400d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging Kitlens 400d

    Dag experts,
    Dit zal wel al de elvendertigste keer zijn dat volgende vraag wordt gesteld.
    Ik wil de kitlens van mijn 400 D vervangen.
    Mijn nieuwe lens moet vooral dienen voor reisfoto's, maar ik zoom op reis ook graag eens in op karakteristieke koppen of details van een gebouw.
    Kortom, de vraag is :
    Sigma 18-200 mm of Canon 28-135 mm.

    Ik heb ergens gelezen dat als je meer dan 3 maal zoomt of iets, je met een
    redelijk kwaliteitsverlies krijgt te maken.
    Dus zou 28-105 mm eigenlijk ideaal zijn.

    Anderzijds heb je met de Canon 28-135 of 28-105 mm niet veel groothoek meer en ik hou van weidse landschappen.

    Stick or shoot..
    Nuttige tips worden in grote dank afgenomen.
    Patrick Gysen (nogal groen achter de oren).
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

  • #2
    Re: Vervanging Kitlens 400d

    [mod off]

    Kwaliteitsverlies is dikwijls relatief hoor, ik heb zowel superlenzen van Nikon als de zogezegde minder goede superzoom van Tamron (18-250)
    Hier staan enkele voorbeelden gemaakt met de Tamron 18-250 : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=158492
    De eerste 2 foto's zijn met die lens gemaakt.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging Kitlens 400d

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      [mod off]

      Kwaliteitsverlies is dikwijls relatief hoor, ik heb zowel superlenzen van Nikon als de zogezegde minder goede superzoom van Tamron (18-250)
      Hier staan enkele voorbeelden gemaakt met de Tamron 18-250 : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=158492
      De eerste 2 foto's zijn met die lens gemaakt.

      ik pieker soms ook over de kwaliteit van mijn lenzen, en probeer dan eens een betere
      ik kom dan dikwijls tot de conclusie dat in de normale brandpuntafstanden (18-200m) voor een amateur het eindresultaat niet echt stijgt met de prijs van de lens (om te zwijgen over de afmetingen en het gewicht)

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging Kitlens 400d

        Beste moderator,

        Dit zijn inderdaad schitterende foto's, en ik ben ook niet echt van plan om
        af te drukken op A3 formaat of zo..
        28 mm is wat krap als groothoek zeker ?
        Dus misschien toch kiezen voor een superzoom à la 18-200 mm ?
        Bedankt voor de prompte reactie
        Patrick
        Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging Kitlens 400d

          Ik zit wat met het zelfde probleem. Maar ik zou kiezen voor de sigma 18-200. De kwaliteit zal net iets minder zijn dan de 28-105. Maar ik vrees dat je met de canon niet iets te kort gaat komen in zowel groothoek als zoom. Het is een goede portret lens, maar niet zo zeer een reislens.

          Andere oplossing is dan weer je kitlens + een zoom. Maar dan moet je al meerdere lenzen meesleuren, wat ik zelf niet zie zitten, en dan nog vooral het gevaar dat je ze ergens vergeet of gestolen worden.
          ... see the ART not the TOOL ...

          Comment

          Working...
          X