Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meerkoet op nest

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meerkoet op nest

    Vandaag een dagje gaan wandelen in provinciaal domein Prinsenpark.
    Meestal goed verstopt maar hier recht in het zicht.


    foto verwijdert


    Willem
    Last edited by Willem@home; 29 april 2007, 22:53. Reden: Inbreng in reacties: nestfotografie verboden
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

  • #2
    Re: Meerkoet op nest

    Hoi,

    Even vermelden dat nestfotografie verboden is in ons Belgenlandje.

    mvg

    Comment


    • #3
      Re: Meerkoet op nest

      Ok, ik kan begrijpen dat je niet naar nesten op zoek moet gaan in het midden van een natuurgebied. Maar dit bevond zich op 3meter van de kant naast een vrij toegangkelijk wandelpad in een recreatiedomein.

      Willem
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

      Comment


      • #4
        Re: Meerkoet op nest

        - 9 september 1981 -

        Koninklijk Besluit betreffende de bescherming
        van vogels in het Vlaamse Gewest
        (Belgisch Staatsblad van 31 oktober 1981)

        "..."
        Art. 3. - Het is te allen tijde en om het even waar verboden de vogels bedoeld in artikel 1, gemakkelijk herkenbare delen van deze vogels of uit deze vogels verkregen producten, evenals hun eieren, te bemachtigen, te doden of te verdelgen, te vervoeren, door te voeren en, zelfs tijdelijk, in of uit te voeren behoudens de in dit besluit vermelde afwijkingen.
        Het is eveneens verboden nesten van de vogels die onder de toepassing van dit besluit vallen opzettelijk te verstoren, weg te nemen of te vernielen.
        Het is eveneens verboden volwassen vogels op of nabij hun nest te fotograferen of te pogen dit te doen, uitgezonderd bij de nesten die zich bevinden op een bewoond erf.

        Einde citaat
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Meerkoet op nest

          wat is hier nu mis mee, als je een beest tegenkomt dat op een nest zit en je verstoort het niet door gewoon even vast te leggen...
          Het is niet zo dat hij er expres naar op zoek is gegaan en onverantwoord dicht bij is gaan staan he
          Het beestje ligt tenslotte zoals aangegeven in een wandelgebied, ik denk dat hij meer last heeft van voorbijstormende kinderen enzo dan van een fotograaf die enkele shots maakt
          Last edited by Sparrow; 29 april 2007, 22:34.
          One life, live it!
          vernieuwde site: natuurbeeld

          Comment


          • #6
            Re: Meerkoet op nest

            D'r zijn nog wetten die ik stom en achterhaald of niet ter zake doende vind, maar niettemin zijn het wetten. Iedereen doet wat hij wilt, maar als Starengine TS erop attent maakt dat dit eigenlijk niet mag, vind ik daar ook niks verkeerd aan.
            Ik heb ook reeds verschillende mensen op die wetgeving geattendeerd, weliswaar via PM, ieder doet ermee wat hij wil.
            Als ik met 600mm een vrijstaand futennest vastleg zal die fuut dat zelfs niet gemerkt hebben, maar als ik die foto's op internet plaats, ben ik naar de letter van de wet strafbaar.
            En eigenlijk kan ik de wetgever wel ergens begrijpen. Niet iedereen beschikt over serieuze tele's om zonder de dieren te storen te kunnen observeren en ze vast te leggen, en als iedereen morgen door het riet begint te baggeren om die futennest van wat dichter te kunnen fotograferen is het hek helemaal van de dam.
            Dus zegt de wetgever : geen nestfotografie, dan breng je ook niemand op ideeën.
            Wie het standpunt van de Vlaamse regering en de interpretatie van de wet door de bevoegde overheid erop wil nalezen :
            Webs.com has been shut down on the 31st of August 2023. Find out what that means for your site and how to move it to another provider.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Meerkoet op nest

              Foto is verwijdert.

              Dus hier mag een slotje op...


              Weeral iets bijgeleerd.

              mvg

              Willem
              Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

              Comment

              Working...
              X