Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

must have lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • must have lens

    ik heb mij enkele maanden geleden een Canon 50/1,8 EF II aangeschaft omdat die lens hier erg hoog aangeprezen staat en bovendien een koopje is met zijn 100 euro .

    Ik ben zeer tevreden van deze lens en ik ben nu benieuwd of er eigenlijk nog zulke lenzen bestaan voor andere toepassingen ?

    Moet daarom niet van canon zijn .
    eigenlijk gewoon een must have lens zoals bovengenoemde maar dan misschien voor landschapsfotografie ofzo ..dus een breedhoek .

    grtz andy
    Last edited by Guest29; 29 april 2007, 11:00. Reden: schrijffout

  • #2
    Re: must have lens

    niet voor die prijs denk ik.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: must have lens

      Wat "must have" is voor de één is dat niet per sé voor de ander natuurlijk. Ik persoonlijk zou bijvoorbeeld mijn Tamron 90mm macro lens voor geen geld willen missen. Niet omdat ik zo graag macro's fotografeer maar omdat het ook voor "gewone" fotografie een uitstekende lens is. En ik gebruik dat bereik ook erg graag. Maar voor €100 ga je die lens niet vinden denk ik...

      Overigens heb ik nog nooit een lens gezien die foto's maakt...
      ...but I could be wrong...

      Comment


      • #4
        Re: must have lens

        Oorspronkelijk geplaatst door marcv Bekijk bericht
        Overigens heb ik nog nooit een lens gezien die foto's maakt...
        stom van mij....lol

        Het gaat niet zozeer over die 100 euro maar zoals je zei , een lens die je niet meer willen missen...(die 100 euro is gewoon meegenomen)

        Comment


        • #5
          Re: must have lens

          Oorspronkelijk geplaatst door kyandio Bekijk bericht
          Het gaat niet zozeer over die 100 euro maar zoals je zei , een lens die je niet meer willen missen...(die 100 euro is gewoon meegenomen)
          Maar dan kom je wel op een breed gebied waar iedereen's interpretatie verschillend gaat zijn. Het hangt er allemaal wat vanaf wat je precies wilt doen. Een vogelfotograaf is niet zo veel met een Canon EF 180mm F 3.5 L USM Macro van pakweg € 1.400, terwijl dat voor een macrofotograaf een onmisbaar stuk glas kan zijn... Iedereen zal wel een of meerdere objectieven hebben die hij voor geen geld van de wereld wil missen, maar dat wil niet noodzakelijk betekenen dat elke fotograaf die eigenlijk zou moeten hebben.

          Wat uw vraag naar een breedhoeklens betreft kan ik stellen dat ik de Canon EF-S 10-22mm F3.5-4.5 USM niet meer zou willen missen. Dat objectief zit natuurlijk wel in een compleet andere prijsklasse dan die 50mm prime. Bovendien moet je een cropcamera (EF-S) hebben, anders ben je er natuurlijk niets mee.
          Last edited by revtor; 29 april 2007, 15:20.

          Comment


          • #6
            Re: must have lens

            ok thanx voor de info .
            Kan je me ook vertellen waarom je juist bij canon blijft en niet overgaat naar de goedkopere tamrons ofzo , of is de kwaliteit zoveel beter ?
            Kan je ook wat voorbeelden geven van fotos met die lens ?
            en als laatste,
            is mijn EOS 350D een cropcamera?
            grtz andy

            Comment


            • #7
              Re: must have lens

              Oorspronkelijk geplaatst door kyandio Bekijk bericht
              Kan je me ook vertellen waarom je juist bij canon blijft en niet overgaat naar de goedkopere tamrons ofzo , of is de kwaliteit zoveel beter ?
              De Canon staat in de meeste testen bovenaan. Ik ben dan ook met het idee dit objectief te kopen naar de winkel gegaan. Het exemplaar dat ik mocht testen voldeed aan mijn verwachtingen, dus heb ik het gekocht. Ik heb dus geen alternatieven van Tamron of Sigma geprobeerd en kan niet zeggen of de verschillen en minderere punten die in reviews aangehaald worden ook daadwerkelijk zichtbaar zullen zijn in het eindresultaat. Bij een betere fotozaak kun je ongetwijfeld de Canon vergelijken met de concurrentie en zelf uitmaken welke de beste is, of het meeste biedt voor z'n prijs. Dat laatste mag je ook nooit onderschatten. Je kunt wel altijd het beste willen, maar dan wordt fotografie al snel een onbetaalbare bezigheid voor de hobbyist. Dus hier en daar zul je concessies moeten doen op kwaliteitsvlak om het geheel betaalbaar te houden...
              Kan je ook wat voorbeelden geven van fotos met die lens ?
              Zoek maar op "canon 10-22mm samples" op Google en je komt tal van gallerijen en reviews tegen. De 10-22mm is een bijzonder populaire lens, dus er is genoeg over te vinden.
              is mijn EOS 350D een cropcamera?
              Ja, je 350D kan probleemloos overweg met EF-S objectieven.

              Comment


              • #8
                Re: must have lens

                Oorspronkelijk geplaatst door kyandio Bekijk bericht
                ok thanx voor de info .
                Kan je me ook vertellen waarom je juist bij canon blijft en niet overgaat naar de goedkopere tamrons ofzo , of is de kwaliteit zoveel beter ?
                Kan je ook wat voorbeelden geven van fotos met die lens ?
                en als laatste,
                is mijn EOS 350D een cropcamera?
                grtz andy
                of je bij canon blijft of naar tamron of sigma gaat zal ten eerste veel afhangen van hoeveel geld je er aan wil uitgeven denk ik...

                kwaliteit betaal je, dus de Canon lenzen zijn wel beter maar niet iedereen heeft een groot budget om uit te geven aan een hobby of zo.

                Tamron en Sigma zijn prijs/kwaliteit mijns inziens geen slechte lenzen hoor.
                ze hebben zeker wel lenzen die niet moeten onderdoen voor Canon lenzen, maar zelfs bij sigma en tamron betaal je daar dan wel wat geld voor...

                een crop-camera is een camera wiens sensor kleiner is dan full-frame (35mm).
                je moet dan ook op de focal length van elke lens x1,6 doen :

                EF-S 10-22mm is dus in vergelijking met analoog of full-frame een 16-35mm, hetgeen nog steeds breedhoek is.
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: must have lens

                  hartelijk bedankt om de moeite te doen me zo uitgebreid te antwoorden
                  grtz andy

                  Comment


                  • #10
                    Re: must have lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door revtor Bekijk bericht
                    De Canon staat in de meeste testen bovenaan. Ik ben dan ook met het idee dit objectief te kopen naar de winkel gegaan. Het exemplaar dat ik mocht testen voldeed aan mijn verwachtingen, dus heb ik het gekocht. Ik heb dus geen alternatieven van Tamron of Sigma geprobeerd en kan niet zeggen of de verschillen en minderere punten die in reviews aangehaald worden ook daadwerkelijk zichtbaar zullen zijn in het eindresultaat. Bij een betere fotozaak kun je ongetwijfeld de Canon vergelijken met de concurrentie en zelf uitmaken welke de beste is, of het meeste biedt voor z'n prijs. Dat laatste mag je ook nooit onderschatten. Je kunt wel altijd het beste willen, maar dan wordt fotografie al snel een onbetaalbare bezigheid voor de hobbyist. Dus hier en daar zul je concessies moeten doen op kwaliteitsvlak om het geheel betaalbaar te houden...Zoek maar op "canon 10-22mm samples" op Google en je komt tal van gallerijen en reviews tegen. De 10-22mm is een bijzonder populaire lens, dus er is genoeg over te vinden.Ja, je 350D kan probleemloos overweg met EF-S objectieven.
                    Als ik het goed begrijp zou die lens waardeloos zijn bij een 5D die ik nog wens aan te schaffen ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: must have lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door kyandio Bekijk bericht
                      Als ik het goed begrijp zou die lens waardeloos zijn bij een 5D die ik nog wens aan te schaffen ?
                      Inderdaad. Dat is een afweging die je dient te maken. Als je echt van plan bent om full frame (zoals de 5D) te gaan binnen onafzienbare tijd, dan is de Canon EF-S 10-22mm F3.5-4.5 USM geen interessante keuze.

                      Persoonlijk ben ik niet van plan om in kort over te schakelen op full frame. Bovendien ziet het er niet naar uit dat APS-C (het sensorformaat van ondermeer de 350D) snel gaat verdwijnen. Ik geniet liever nu van mijn breedhoek op een cropcamera, dan nu een 16-35mm te kopen die pas vergelijkbaar is qua breedhoek met de 10-22mm wanneer ik overschakel naar full frame - als dat al ooit gaat gebeuren.

                      Comment

                      Working...
                      X