Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voetballens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voetballens.

    Hallo,

    Ik pak de meeste voetbalfotos met een canon EF 70-200 L f2.8 USM
    maar soms komt ik nog net iets tekort, ik vraag me af wat ik het beste zou doen ? een x1.4 of x2 extender erop ? of een EF 300 L f2.8 IS USM kopen ?


    groeten,
    Stijn.
    Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
    een hoop sunbounce & strobist stuff

  • #2
    Re: voetballens.

    of eventueel die 300mm in combinatie met een 1.4 extender. Denk dat die op de 300mm net iets beter zal presteren dan op de 70-200 al zal die daarop zeker ook geen slechte beelden geven. Hangt ook wat je budget af natuurlijk en van hoeveel mm je extra nodig hebt.
    Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

    Bezoek mijn foto's online

    Comment


    • #3
      Re: voetballens.

      Sigma 120-300
      Sigma 300mm 2.8
      Canon 300mm 2.8
      Canon 400mm 2.8

      te zien wanneer ge uw voetbalfoto's neemt, enkel de zondagnamiddag ? of zaterdagavond ?
      alst mooi weer kunt ge kijken naar de "f4" objectieven, voor 's avonds komt ge tekort.
      www.loft6.be

      Comment


      • #4
        Re: voetballens.

        Ik zou een 1.4 extender kopen; geen dure investering en je behoudt het gemak van een zoomlens. Met een vaste lens zit je soms dan opeens te dicht. Kwalitatief zal een prime uiteraard beter zijn.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: voetballens.

          Pfft ik heb daarstraks tussen 2 pro's gestaan op de voetbal ,
          de 1ste met een 1ds m2 met een 300 f2.8 en de 2de met een 1ds m2 met een 70-200 f2.8 + x1.4. Ik heb beide toestellen vastgehad en nu twijfel ik nog meer.
          Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
          een hoop sunbounce & strobist stuff

          Comment


          • #6
            Re: voetballens.

            ik zou eerst voor de extender gaan.

            Qua budget komt dit pak voordeliger uit, ben je met deze combinatie nog steeds niet tevreden. Ga dan voor een 300mm en dan heb je die extender ook al liggen.

            Ik nam ook reeds geregeld foto's en zou de flexibiliteit van een zoom moeilijk kunnen missen denk ik, daarvoor zou ik zeker eerst voor de extender gaan.

            grtz
            Mijn werkjes

            Comment


            • #7
              Re: voetballens.

              Je kan ook eens uitkijken naar een 300mm 2.8 NON-IS tweedehands. Die zijn er voor ongeveer €2000, de IS gebruik je toch niet of nauwelijks bij voetbal.

              Comment


              • #8
                Re: voetballens.

                Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
                Hallo,

                Ik pak de meeste voetbalfotos met een canon EF 70-200 L f2.8 USM
                maar soms komt ik nog net iets tekort, ik vraag me af wat ik het beste zou doen ? een x1.4 of x2 extender erop ? of een EF 300 L f2.8 IS USM kopen ?


                groeten,
                Stijn.
                Voordat je veel geld uitgeeft, probeer het met een (Kenko) extender 2x: die gebruik ik ook bij een 70-210. Mocht je onder bepaalde omstandigheden te weinig licht hebben, dan haal je hem er tussen uit. Een vast brandpunt lijkt mij moeilijk bij voetbal.

                Comment


                • #9
                  Re: voetballens.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Voordat je veel geld uitgeeft, probeer het met een (Kenko) extender 2x: die gebruik ik ook bij een 70-210. Mocht je onder bepaalde omstandigheden te weinig licht hebben, dan haal je hem er tussen uit. Een vast brandpunt lijkt mij moeilijk bij voetbal.
                  Ik heb niets tegen Kenko; maar ik zou bij Canon blijven om optimale resultaten te halen (zowel optisch als mechanisch).
                  Bovendien vind ik een 2.0x converter zeker geen goed idee bij voetbal.
                  Bij een f2.8 haal je dan nog net f5.6, wil je een beetje kwaliteit dan moet je 1 stopje dichtdraaien naar f8. Bij f8 zie ik niet in wat je nog gaat kunnen maken inzake kwaliteitsbeelden in het voetbal. Je sluitersnelheid zal hoe dan ook veel te traag zijn om bewegende beelden scherp in beeld te brengen.
                  Een 1.4x converter geeft het geringste verlies, is doorgaans nog goed inzetbaar op volle opening (f4) en zal je toelaten om behoorlijke sluitertijden te behalen (tijdens daglicht).
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: voetballens.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Voordat je veel geld uitgeeft, probeer het met een (Kenko) extender 2x: die gebruik ik ook bij een 70-210. Mocht je onder bepaalde omstandigheden te weinig licht hebben, dan haal je hem er tussen uit. Een vast brandpunt lijkt mij moeilijk bij voetbal.

                    Berg die droom maar lekker op hoor , om deftige sportfoto's te maken zul je ander materiaal moeten gaan gebruiken wees maar zeker.
                    2.8 glas is de boodschap, op een zonnige namiddag zal het met minder lichtsterk materiaal nog wel lukken maar tegen de avond vergeet het maar...
                    Met zo'n 2x ertussen is de actie ook al voorbij tegen dat dit ding is gefocused...
                    ik gebruik voor dergelijke zaken enkel een 70-200 2.8 en een 300 2.8 , bij zonnig weer gaat de 1.4 er soms tussen maar met de 2x is dit echt niks...
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: voetballens.

                      Ik gebruik bij avond wedstrijden alleen mijn Sigma 70-200 f2.8. En bij sommige eerste klasse ploegen is de verlichting gene vetten.

                      In het begin en op het einde van het seizoen, als er zon is, plaats ik er een Sigma 1.4 extender tussen.
                      www.i-mac.be
                      http://www.cerclebrugge.be

                      Comment

                      Working...
                      X