Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

amateur zoekt hulp bij aankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • amateur zoekt hulp bij aankoop

    Wie kan mij een beetje op weg helpen voor het kiezen van een nieuw digitaal fototoestel?

    Ik ben gewoon een amateur en voorzie een budget tussen ca. 120 en 250 Euro. Ik wil niet noodzakelijk een toestel dat echt de allerlaatste specificaties heeft (zo hoeft dat b.v. voor mij niet echt 7 of meer Megapixels te zijn…), maar dat wel eenvoudig is in gebruik (en b.v. ook een degelijke handleiding erbij heeft), licht (liefst met zo’n Li-ion batterij), niet te groot en van een betrouwbaar merk.

    De bedoeling is gewoon om b.v. vakantiekiekjes te maken, foto’s van de kinderen,… en ook wel af en toe foto’s voor mijn werk. Dat is in een tamelijk donkere werkplaats en met mijn huidige “Alditoestel” (van 2002) heb ik dan wel dikwijls foto’s met donkere achtergrond maar felle lichtweerkaatsing op het object dat ik eigenlijk wou fotograferen.
    Ik heb de indruk dat er toch ook nog veel rode ogen te zien zijn (niet alleen op foto's met mijn toestel gemaakt maar algemeen) en wil toch dat dat toestel daar geen probleem mee heeft. De snelheid vind ik ook tamelijk belangrijk.

    Het speelt niet zo’n grote rol als jullie mij een toestel aanraden die wat de specificaties betreft niet zo’n toptoestel is maar toch een bepaalde prijs heeft omdat het gewoon van heel goede kwaliteit is.

    Ik dacht eerst van ergens enkele toestellen, te kiezen, de specificaties te bekijken en te vergelijken om dan uiteindelijk tot één bepaald toestel te komen maar het ziet er toch uit dat ik een beetje professionele hulp ga nodig hebben.