Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

besteld en toch nog niet zeker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • besteld en toch nog niet zeker

    Ik heb zonet bij konijn een bestelling geplaatst, na hier vele treads gevolgd te hebben.
    In vervanging van mijn kitlens EF-S 18-55 heb ik de Sigma 17-70 F2;8-4;5besteld, samen met de Sigma Macro 105mm F.2;8 en een setje soligor ringen.
    Het zijn nu wel vijgen na pasen,maar wat denken jullie, voor de betere tuin en huiskiekjes, een goede keuze?
    Klein kodakske

  • #2
    Re: besteld en toch nog niet zeker

    Neem snel de tamron 17-50....

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: besteld en toch nog niet zeker

      Kan me aansluiten met de poster hierboven. Ik heb een Tamron 28-75 f2.8 en is prima. Waarom heb je een macro lens nodig voor het huis-tuin en keukengebruik trouwens?

      Comment


      • #4
        Re: besteld en toch nog niet zeker

        Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
        Kan me aansluiten met de poster hierboven. Ik heb een Tamron 28-75 f2.8 en is prima. Waarom heb je een macro lens nodig voor het huis-tuin en keukengebruik trouwens?
        idd, maar als macro en portretlens (op wat afstand) is hij wel zeer goed en tekent scherp af !!
        Die 17-70 is ook nie slecht, maar ik denk ook wel dat die 17-50 beter beeldkwaliteit levert, alhoewel je dan wel naar mijn mening 20mm verliest.....
        Die ringen waar ga je die voor gebruiken als je een macro objectief bestelt?

        -M-
        ps: ik bezit beide objectieven, die 105 vind ik een prima lensje.
        De 17-70 maakt ook mooie scherpe fotos bij genoeg licht en presteert ook goed bij flitslicht, alleen is hij niet echt scherp naar mijn zin voor binnenshuis (zonder flits) en
        buiten wanneer het niet echt licht is.
        Ik gebruik ze wel het meest voor familiekiekjes en dergelijke.
        De 105 is een heel andere 'league' en kan je er niet mee vergelijken.
        Last edited by Mordred; 28 april 2007, 19:10.
        Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

        Comment


        • #5
          Re: besteld en toch nog niet zeker

          Bedankt aan de lezers voor de info
          De 105 zal ik als portretlens gebruiken, tewijl ik dan ook af en toe een macro kan meepikken, en de ringen zouden ,volgens wat ik hier al las, de maatstaf nog boven 1.1 verheffen.
          De 17 -70 is, zoals al gezegd meer ter vervanging van de kitlens, en sluit dan goed aan bij de 70-300 die ik al had.
          Eigenlijk heb ik getwijfeld met de tamrom 17-50, maar de prijs gaf dan de doorslag + de 20mm meer -wilde niet meer uitgeven dan 900€, en kom er zo net aan.
          Waarschijnlijk ben ik nu beter af dan met de kitlens.
          Aanvulling
          Mag niet overdrijven,want wil binnenkort ook de D30, met hoekzoeker,enz... aan de collectie toevoegen, maar de kerk moet in het midden blijven :-))
          Last edited by vroy; 28 april 2007, 21:11.
          Klein kodakske

          Comment


          • #6
            Re: besteld en toch nog niet zeker

            Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
            de ringen zouden ,volgens wat ik hier al las, de maatstaf nog boven 1.1 verheffen
            Ik zou daar toch nog wel eventjes mee wachten, als beginner met macro is de scherpstelling op 1:1 zo al moeilijk genoeg
            Canikon 40D - D200, D300

            Comment


            • #7
              Re: besteld en toch nog niet zeker

              Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
              Ik zou daar toch nog wel eventjes mee wachten, als beginner met macro is de scherpstelling op 1:1 zo al moeilijk genoeg
              idd !

              -M-
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • #8
                Re: besteld en toch nog niet zeker

                En 20mm meer is een stapje naar voor. Bij die stap krijg je dan nog een stop winst...

                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                Comment


                • #9
                  Re: besteld en toch nog niet zeker

                  Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                  En 20mm meer is een stapje naar voor. Bij die stap krijg je dan nog een stop winst...
                  Dat is wel waar maar dan moeten ze nog enkel primes maken asl je zo redeneert, als ik dan 10passen naar voor doe dan zit ik aan 200mm

                  Ik persoonlijk vind die 20mm echt wel de moeite tijdens bv een feestje, maar voor elk gebruiksgemak moet je inboeten aan iets anders zeker.....

                  -M-
                  Mijn site...
                  vandaelefotografie.be
                  * BD0916BE *

                  Comment


                  • #10
                    Re: besteld en toch nog niet zeker

                    Als je dan echt moeilijk te been bent is het soms die ene meter, dat je net niet kan nemen, die weliswaar voor mensen die geen problemen hebben, natuurlijk niet veel uitmaakt.
                    Vind het wel niet normaal dat je van Konijn geen betaalbevestiging krijgt.
                    Ik had vrijdag al betaald,maar nog geen tracé nr, e mail of iets in die aard ontvangen.
                    Dat was bij mijn Pixmania bestellingen toch even anders.
                    Klein kodakske

                    Comment


                    • #11
                      Re: besteld en toch nog niet zeker

                      ik heb die 17-70 ook gehad , dat is een zeer goed ding , zeker als vervanging van de kitlens . Heel bruikbaar in veel omstandigheden . (jammer genoeg niet voor concerten , waardoor ik een andere heb moeten aanschaffen)
                      qua prijs-kwaliteit is dat een der betere keuzes .

                      de macro lens ken ik niet , ik heb al schrik van een spinnekop op ware grootte , als ik ze op mijn 22"scherm zie val ik flauw
                      www.Klikkerdeklik.be
                      Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: besteld en toch nog niet zeker

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                        Dat is wel waar maar dan moeten ze nog enkel primes maken asl je zo redeneert, als ik dan 10passen naar voor doe dan zit ik aan 200mm
                        De redenering is sowieso al fout, maar dat heeft niets met primes te maken. Zoomen en zich verplaatsen is niet hetzelfde. Bij het zoomen verandert te brandpuntsafstand en bijgevolg ook de beeldhoek van een objectief. Als je je verplaatst met een vaste brandpuntsafstand, dan is de beeldhoek uiteraard ook vast.

                        Met primes heb je net hetzelfde voor. Of je verplaatst je met een welbepaalde prime (je beeldhoek blijft), of je blijft staan en zet een andere prime op (met andere beeldhoek).

                        Bovenstaande is hier overigens al tientallen keren gezegd op BD...


                        seppuku.

                        Comment


                        • #13
                          Re: besteld en toch nog niet zeker

                          Oorspronkelijk geplaatst door seppuku Bekijk bericht
                          De redenering is sowieso al fout, maar dat heeft niets met primes te maken. Zoomen en zich verplaatsen is niet hetzelfde. Bij het zoomen verandert te brandpuntsafstand en bijgevolg ook de beeldhoek van een objectief. Als je je verplaatst met een vaste brandpuntsafstand, dan is de beeldhoek uiteraard ook vast.

                          Met primes heb je net hetzelfde voor. Of je verplaatst je met een welbepaalde prime (je beeldhoek blijft), of je blijft staan en zet een andere prime op (met andere beeldhoek).

                          Bovenstaande is hier overigens al tientallen keren gezegd op BD...


                          seppuku.
                          idd, effe niet aan gedacht, maar nu springt het tekeningetje van die macros weer voor mijn ogen, met de daaraan gekoppelde beeldhoeklijntjes

                          -M-
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

                          Comment


                          • #14
                            Re: besteld en toch nog niet zeker

                            Nu , Mordred, mag ik u bedanken en anderen ,voor uw bereidwillige hulp, Wil ook nog even laten weten dat konijn de verzendig heeft gemeld, dus mag ik het waarschijnlijk morgen verwachten.
                            Last edited by vroy; 2 mei 2007, 04:19. Reden: Tekst beter verwoordt
                            Klein kodakske

                            Comment

                            Working...
                            X