Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto afdrukken

    Beste mensen,

    ik ben op zoek naar een fotograaf of iets dergelijks waar ze foto's op harde plaat kunnen printen zoals je ze soms in winkels etc ziet hangen...

    Liefst in de buurt van Gent.

    Heeft er iemand hulp hiervoor?

    thanks,

    Matijs

  • #2
    Re: foto afdrukken

    Je kan de foto (laten) kleven op verschillende soorten plaat, of ze die werkelijk op zo'n plaat kunnen afdrukken, dat is een andere zaak.

    Ik kleef mijn foto's tegenwoordig op karton (dik, stevig en zuurvrij papier), en dat gaat heel goed met spuitlijm. Om dat te doen spuit je beide oppervlakken heel lichtjes in (als je de lijm te dik aanbrengt, dan krijg je achteraf blazen omdat de dampen van de lijm niet weg kunnen), en dan laat je die minstens 10 minuten drogen. Pas daarna mag je de foto op de plaat kleven. Op die manier heb ik pas nog 16 foto's van 30x40cm opgekleefd, en dat ging heel gemakkelijk.

    Er bestaat ook zelfklevende kunststofplaat, maar die kost vrij veel. Die kan je via de meeste fotografen wel laten bestellen, en je kan er de foto's ook op laten kleven. Daarvoor zal je wel een extra kost krijgen, want soms gaat het daarbij wel eens mis (en dat risico moet je mee betalen).

    Als ik de foto's opkleef, dan leg ik de foto zelf met de achterkant naar boven op een tafel, en ik kleef er dan het karton op. Omdat het karton steviger is, kan je dat veel gemakkelijker op de juiste plaats houden. Voor die 16 foto's heb ik een plaat gebruikt waar ik een lat opgeschroefd heb. Ik leg de foto tegen de lat aan, en dan is het heel simpel om het karton op de juiste plaats te krijgen (dan moet de foto wel dezelfde maat hebben als het karton).
    Last edited by Black B@ndit; 29 april 2007, 19:12.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: foto afdrukken

      Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel (Fotobewerking naar Algemeen).
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Re: foto afdrukken

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Je kan de foto (laten) kleven op verschillende soorten plaat, of ze die werkelijk op zo'n plaat kunnen afdrukken, dat is een andere zaak.

        Ik kleef mijn foto's tegenwoordig op karton (dik, stevig en zuurvrij papier), en dat gaat heel goed met spuitlijm. Om dat te doen spuit je beide oppervlakken heel lichtjes in (als je de lijm te dik aanbrengt, dan krijg je achteraf blazen omdat de dampen van de lijm niet weg kunnen), en dan laat je die minstens 10 minuten drogen. Pas daarna mag je de foto op de plaat kleven. Op die manier heb ik pas nog 16 foto's van 30x40cm opgekleefd, en dat ging heel gemakkelijk.

        Er bestaat ook zelfklevende kunststofplaat, maar die kost vrij veel. Die kan je via de meeste fotografen wel laten bestellen, en je kan er de foto's ook op laten kleven. Daarvoor zal je wel een extra kost krijgen, want soms gaat het daarbij wel eens mis (en dat risico moet je mee betalen).

        Als ik de foto's opkleef, dan leg ik de foto zelf met de acherkant naar boven op een tafel, en ik kleef er dan het karton op. Omdat het karton steviger is, kan je dat veel gemakkelijker op de juiste plaats houden. Voor die 16 foto's heb ik een plaat gebruikt waar ik een lat opgeschroefd heb. Ik leg de foto tegen de lat aan, en dan is het heel simpel om het karton op de juiste plaats te krijgen (dan moet de foto wel dezelfde maat hebben als het karton).
        dank je, scheelt weer een hoop frustraties.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment

        Working...
        X