Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groenpootruiter en een Zwarte Wouw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groenpootruiter en een Zwarte Wouw

    Toch niet echt frequente verschijning in onze streek.
    Met de hulp van o.a. Wouter en Marc (Neos) gedetermineerd als groenpootruiter en geen poelruiter zoals ik gisteren verkeerdelijk verondersteld.
    Ik hoop dat de foto's nu voor iedereen zichtbaar zijn, want in het draadje van gisteren liep behoorlijk wat fout
    Foto's zijn genomen in een natuurgebiedje in volle ontwikkeling, waar door de getijdenwerking slikken en schorren ontstaan en bij laag tij altijd een restje brakwater blijft staan. De steltlopers vinden dit blijkbaar heerlijk. Heb er vandaag ook steenlopertjes, witgatjes en scholeksters kunnen waarnemen, naast de meer "normale" soorten.





    Fotografisch geen hoogstandje, maar al zeg ik het zelf, een vrij bijzondere waarneming : een kanjer van een zwarte wouw :

    fotosite

  • #2
    Re: Groenpootruiter en een Zwarte Wouw

    Fantastisch toch als de vele uren in het veld nu en dan beloond worden met een zalige soort zoals die zwarte wouw. De meest algemene roofvogel ter wereld, maar ik heb er wel nog maar 1 gezien in België. Héél jaloers ben ik op zo'n waarnemingen!

    Btw, Paul, steenloper is in het binnenland toch wel een goede soort hoor. Ik kan me geen enkele steenloper herinneren die ik in het binnenland heb waargenomen!
    Birdwatching ... it's a way of life!

    http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

    Comment


    • #3
      Re: Groenpootruiter en een Zwarte Wouw

      Fantastisch toch als de vele uren in het veld nu en dan beloond worden met een zalige soort zoals die zwarte wouw. De meest algemene roofvogel ter wereld, maar ik heb er wel nog maar 1 gezien in België. Héél jaloers ben ik op zo'n waarnemingen!

      Btw, Paul, steenloper is in het binnenland toch wel een goede soort hoor. Ik kan me geen enkele steenloper herinneren die ik in het binnenland heb waargenomen!
      Die slikken zeker blijven checken, met wat geluk zie je daar de komende jaren soorten als steltkluut, strandplevier, kleine, krombek of temmincks strandloper
      Birdwatching ... it's a way of life!

      http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

      Comment


      • #4
        Re: Groenpootruiter en een Zwarte Wouw

        Knappe shots, Paul en die Zwarte Wouw is gewoonweg waaauuuuuuuw!
        http://www.pbase.com/neos_marc

        www.caridina.be

        Comment


        • #5
          Re: Groenpootruiter en een Zwarte Wouw

          Geheugensteuntje voor alle vogelkijkers hier. Zwarte Wouw is goed herkenbaar aan de 6 vingers aan de vleugeluiteinden.
          http://www.pbase.com/neos_marc

          www.caridina.be

          Comment


          • #6
            Re: Groenpootruiter en een Zwarte Wouw

            (zwarte) woooouuuuwwwww machtig! als ik al maar zo'n foto zou kunnen maken van een gewone buizerd zou ik al blij zijn. en dan dit maken van zo'n soort !

            die ander soort is ook mooi maar tja wie ben ik om te weten of dit nu veel voorkomt of niet wel een mooie foto
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

            Comment


            • #7
              Re: Groenpootruiter en een Zwarte Wouw

              Knappe beelden!
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Groenpootruiter en een Zwarte Wouw

                Oorspronkelijk geplaatst door Neos Bekijk bericht
                Geheugensteuntje voor alle vogelkijkers hier. Zwarte Wouw is goed herkenbaar aan de 6 vingers aan de vleugeluiteinden.
                Mooie waarnemingen en nog redelijk goed weten vast te leggen.

                Die zes vingers aan de vleugeluiteinden en de hoekige staart doen mij vermoeden dat er hier ook ene rondvliegt.
                Groetjes
                ----JO

                Comment


                • #9
                  Re: Groenpootruiter en een Zwarte Wouw

                  2 knappe prenten
                  Grtz

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groenpootruiter en een Zwarte Wouw

                    Nog geen van de twee ooit gezien laat staan gefotografeerd, en moest ik ze zo kunnen vastleggen zou ik al heel erg tevreden zijn
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groenpootruiter en een Zwarte Wouw

                      Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
                      De meest algemene roofvogel ter wereld, maar ik heb er wel nog maar 1 gezien in België.
                      't Is ook mijn eerste die ik hier bij ons zie.
                      Indrukwekkende vogel hoor, met zijn anderhalve meter spanwijdte, als hij zo komt aanglijden
                      De dag ervoor zou er één laag over het Molsbroek gekomen zijn en langs de Durme verder gevlogen, dus dat zou eventueel betekenen dat het over dezelfde vogel gaat die al vierentwintig uur boven onze waters fourageert. Met een beetje geluk blijft hij nog effe rondhangen
                      fotosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groenpootruiter en een Zwarte Wouw

                        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        Nog geen van de twee ooit gezien laat staan gefotografeerd, en moest ik ze zo kunnen vastleggen zou ik al heel erg tevreden zijn
                        Ik ook! Mooie waarneming.
                        Mvg, drh

                        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                        Comment

                        Working...
                        X