Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De eerste meikever?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De eerste meikever?

    Spijtig genoeg had mijn kat hem daarnet eerst gevonden. Ik heb hem (op het eerste zicht) ongehavend te pakken gekregen, maar hij was erg suf. Waarschijnlijk kwam ook maar net uit de grond gekropen... Even op de vensterbank gelegd in het weinige avondlicht voor een snel kiekje en hem dan terug tussen de oude bladeren gelegd (met de kat uit de buurt). Nu maar hopen dat hij niet weer gevonden wordt en kan bekomen...

    Het slachtoffer:


    De dader ('t is niet echt een close up, dus achter een linkje...):


    Het zal niet de mooiste foto zijn die we dit jaar van een meikever te zien gaan krijgen, maar vond het toch wel erg vroeg om al meikevers tegen te komen.

    Groeten,
    Koen
    Last edited by Kentari; 10 december 2007, 13:19.
    Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
    http://www.koenvangorp.be

  • #2
    Re: De eerste meikever?

    Geen topcompositie ...maar de meikever staat er in elk geval scherp op.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #3
      Re: De eerste meikever?

      nee niet de 1ste lol eergisteren al enen gevonden (ook niet echt fit na een nachtje in de berging maarja terug naar buiten ermee met de boodschap goooo and reproduce)
      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

      Comment


      • #4
        Re: De eerste meikever?

        eergisteren heeft mijn kat er ook eentje te stekken gekregen, en aan de gaten in de grond te oordelen zullen er wel al een pak zijn...
        Wel een scherpe foto maar jammer dat de kever zo triestig kijkt...

        Comment


        • #5
          Re: De eerste meikever?

          Goeie scherpte,mooie dof.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: De eerste meikever?

            Mooi scherp en originele compo
            Maar de eerste ? Nee hoor, zie ze al ruim twee-drie weken hier bij ons.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: De eerste meikever?

              Amaai, dan is deze nog laat! Normaal hoor je wel iets in de media als de meikevers er zijn, maar dat zal ik dan gemist hebben.

              Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
              Mooi scherp en originele compo
              Maar de eerste ? Nee hoor, zie ze al ruim twee-drie weken hier bij ons.
              Koen
              Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
              http://www.koenvangorp.be

              Comment


              • #8
                Re: De eerste meikever?

                Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                Goeie scherpte,mooie dof.
                yep..

                Comment


                • #9
                  Re: De eerste meikever?

                  Mooi scherp en een mooie dof.
                  Marlies
                  Groetjes Marlies

                  https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

                  Comment


                  • #10
                    Re: De eerste meikever?

                    Vorige week had een collega van het werk 's middags een meikever gevonden en meegenomen naar kantoor opdat ik zou kunnen foto's maken.
                    't Was natuurlijk de enige dag dat ik mijn fototoestel niet mee had (ja dan vloek je echt wel) .

                    Mijn collega wou de meikever nog een dag bijhouden maar dat kon ik niet over mijn hart krijgen.
                    Heb hem (de kever he ) voorzichtig op mijn vinger laten kruipen en dan buiten laten opvliegen.

                    Foto nogal rechttoe, rechtaan maar toch een mooi gedetailleerde macro opname.
                    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                    Comment

                    Working...
                    X