Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

weer een slachtoffer ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • weer een slachtoffer ...

    ... van rondslingerende visdraad ,
    een 2de zomer grote mantelmeeuw, Langerbrugge, dinsdagavond ( en de kleur van die paal kon ik ook niet echt kiezen)
    2de foto is een 100 % crop , op ware grootte ,






    Last edited by Herman Blockx; 26 april 2007, 19:26.

  • #2
    Re: weer een slachtoffer ...

    Gekend probleem Herman. Zolang er vissers zijn die het vertikken van hun afval op te ruimen zullen er vogels hun poten verliezen. Want deze komt er dus af hé
    ' t Kan natuurlijk altijd gebeuren dat de hengelaar er niet kan aan doen, als de lijn breekt op afstand, maar al te dikwijls is het ook gewoon onachtzaamheid.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: weer een slachtoffer ...

      vreselijk beeld hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: weer een slachtoffer ...

        Inderdaad een gekend probleem. Het is wel opmerkelijk hoe goed meeuwen kunnen overleven met dit soort problemen. Misvormde snavels, visdraad in de bek, gebroken poten... lijkt hen niet te stoppen nog jaren door te gaan!

        Ben je zeker dat het een kleine mantelmeeuw is, en geen grote mantelmeeuw? Ken zelf niet veel van die vogels, maar deze lijkt me toch wel een heel zware snavel te hebben enzo.
        Birdwatching ... it's a way of life!

        http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

        Comment


        • #5
          Re: weer een slachtoffer ...

          Erg om zo iets te moeten zien ... en niet te kunnen ingrijpen!...

          Comment


          • #6
            Re: weer een slachtoffer ...

            Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
            Inderdaad een gekend probleem. Het is wel opmerkelijk hoe goed meeuwen kunnen overleven met dit soort problemen. Misvormde snavels, visdraad in de bek, gebroken poten... lijkt hen niet te stoppen nog jaren door te gaan!

            Ben je zeker dat het een kleine mantelmeeuw is, en geen grote mantelmeeuw? Ken zelf niet veel van die vogels, maar deze lijkt me toch wel een heel zware snavel te hebben enzo.
            Wouter,
            t'is inderdaad een grote mantel (bevestigd door enkele natuuepunters), die in het binnenland nog ietsje zeldamer is ,

            Comment


            • #7
              Re: weer een slachtoffer ...

              Triestige zaak, hopelijk kunnen de vissende Bd'ers hier iets van opsteken.
              Goed geplaat

              Comment


              • #8
                Re: weer een slachtoffer ...

                Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
                Erg om zo iets te moeten zien ... en niet te kunnen ingrijpen!...
                Vind ik ook!
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment

                Working...
                X