Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact Flash kaart fout

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact Flash kaart fout

    Kan iemand mij helpen???

    Ik ben in het weekend foto's gaan nemen voor een gouden bruiloft (Powershot G3). Ik heb dit gedaan op een 64Mb van DaneElec, het kaartje zelf heb ik ongeveer een maand.

    Toen ik de foto's op mijn pc wilde zetten duurde het een hele tijd vooraleer mijn G3 opstartte (omdat die bleef proberen denk ik), en uiteindelijk kreeg ik dan een foutmelding "CF kaart fout".

    Heeft iemand een idee of ik de foto's nog kan recupereren?
    Ik heb al iets gelezen over recover software, heeft iemand daar al ondervinding mee?

    Hopelijk kan iemand mij verder helpen, want ik heb het nog niet durven vertellen tegen de personen in kwestie

    Alvast vriendelijk bedankt.
    Nikon D90 + Canon Powershot G3

  • #2
    Als je een search doet met steekwoorden zal je topics als deze tegenkomen ...

    http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=16121

    Comment


    • #3
      hoogst waarschijnlijk zul je die kunnen "recoveren" met de volgende software http://www.renewdata.com/GetDataBack_info.html
      Zoals reeds gemeld in mijn vorige topic heb ik hiermee een volledig gewiste card helemaal teruggezet !
      Succes !

      Comment


      • #4
        Heb zelf ook een dergelijke ervaring gehad met mijn G2 en ook
        een DaneElec kaart.Na een aantal foto's gemaakt te hebben gaf de
        camara aan geen beeld, alle foto's weg.
        Na een tip een card reader gekocht en hiermee waren de foto's wel weer zichtbaar en zonder probleem op de computer te zetten.
        De fabrikant heeft me een nieuwe kaart bezorgd waarmee ik de foto's weer rechtstreeks van de camara op de computer kan zetten.
        Veel succes.

        Groeten Janeco

        Originally posted by Brieje
        Kan iemand mij helpen???

        Ik ben in het weekend foto's gaan nemen voor een gouden bruiloft (Powershot G3). Ik heb dit gedaan op een 64Mb van DaneElec, het kaartje zelf heb ik ongeveer een maand.

        Toen ik de foto's op mijn pc wilde zetten duurde het een hele tijd vooraleer mijn G3 opstartte (omdat die bleef proberen denk ik), en uiteindelijk kreeg ik dan een foutmelding "CF kaart fout".

        Heeft iemand een idee of ik de foto's nog kan recupereren?
        Ik heb al iets gelezen over recover software, heeft iemand daar al ondervinding mee?

        Hopelijk kan iemand mij verder helpen, want ik heb het nog niet durven vertellen tegen de personen in kwestie

        Alvast vriendelijk bedankt.

        Comment


        • #5
          Het lukt niet!!!!

          Ik heb hier 3 recovery programmatjes gedownload (die renewdata voor FAT en NTFS, en ook nog PhotoRescue)

          Het probleem bij het eerste is dat ik niet wist welk te nemen, dus heb ik ze maar allebei geprobeerd. Maar bij het scannen van de drives komt de driveletter van de card reader er niet bij.
          Als ik dan zelf op zoek ga via "image files" of zo, dan kan ik mijn kaart lezer selecteren, en als ik alle files kies zie ik er geen staan. Dus dat lukt volgens mij niet.

          Als ik in mijn camera zelf naar de optie formatteren ga, dan zie ik wel degelijk dat er data opstaat, 3,8Mb van de 64Mb. En het is zelfs niet mogelijk om de kaart nu nog te formatteren. Als ik dat wil doen, dan start mijn toestel na een 10tal seconden gewoon terug op.

          Met PhotoRescue had ik al evenmin geluk. Ik moest de optie "fysische file" selecteren, want die logische dan kreeg ik direct een foutmelding. Maar hij vond niets terug. Als ik in de help ga kijken zeggen ze wat er scheelt als je een zwart scherm krijgt, een groen, en een gstreept scherm. Maar helemaal niets over een volledig rood scherm (leesfout).

          Dus dit lukte ook niet.

          Heeft er iemand nog suggesties, of is er iets dat ik niet juist doe??
          Nikon D90 + Canon Powershot G3

          Comment


          • #6
            probeer in ieder geval eerst eens de CF kaart te lezen met een cardreader via je windows explorer .. je zal zo ook data zien die je via de camera niet ziet

            als dit onvoldoende is, dan kan je met specifieke programma's die hierboven al aangehaald zijn verder proberen

            good luck!

            Comment


            • #7
              Om foto’s te recupereren kan ik u helas niet helpen, maar met een nieuwe CF kaart voor mijn G3 heb ik ook wat problemen gehad. Het werkte, maar niet goed. Bv het downloaden van de foto’s werkte niet tot de laatste foto. Sommige foto’s waren goed, maar andere met fouten; Enz….
              Ik heb dan de kaart geformatteerd en nu gaat alles prima….

              Comment


              • #8
                Toevallig staat er verderop ook iets in een topic over Dane-elec CF kaart die niet geschikt zou zijn voor een G3. Diegene vertelde dat Canon de Toshiba Xstraspeed voorschrijft. Ik heb deze ook en nog nooit problemen mee gehad.
                Canon 450D + EFS 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS + 420EX + Canon G3

                Comment

                Working...
                X