Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem 100-400

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem 100-400

    Ellow, vorige weekend wat problemen ontdekt met men 100-400. Als ik een auto volg met de servo stand op IS mode 2 dan durft hij opeens wazig scherpstellen . Dit had dit vroeger ook al eens opgemerkt met 20D. Kent iemand dit probleem. Vooral de zaterdag wat problemen gehad. Zondag minder IS gebruikt en wat meer met zonlicht achter me en dit ging beter
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

  • #2
    Re: Probleem 100-400

    staat je scherpstelpunt wel in het midden (op de auto) ?
    kan zijn dat je camera de weg gaat scherpstellen gezien dat duidelijker is voor de camera en alstie nog op 45punt's AF staat...
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: Probleem 100-400

      Kurt,


      Heb je dit met je twee body's?
      Had soms hetzelfde probleem met mijn 300d en de 70-200.
      Vooral als het heel warm was. Met mijn 30d, en de zelfde lens, heb ik het nooit meer gehad.


      Groeten
      JO
      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

      Comment


      • #4
        Re: Probleem 100-400

        Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
        Vooral de zaterdag wat problemen gehad. Zondag minder IS gebruikt en wat meer met zonlicht achter me en dit ging beter
        Zonlicht achter je Scherp stellen doet'ie op contrast. Als dat er niet genoeg is werkt AF niet of minder. M.a.w. tegen de zon in kan het wel eens zijn dat het onderwerp niet meer voldoende afsteekt t.ov. de achtergond.

        Onze ogen zijn wondertjes van techniek, een lens is dat heel wat minder
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: Probleem 100-400

          Volgens andere bronnen zou het kunnen zijn dat ik het object te lang volg met IS in werking en dat hier doordoor het object verliest Dit zou heel normaal zijn dus
          Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
          http://www.racenews.be

          Comment


          • #6
            Re: Probleem 100-400

            Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
            Volgens andere bronnen zou het kunnen zijn dat ik het object te lang volg met IS in werking en dat hier doordoor het object verliest Dit zou heel normaal zijn dus
            Je moet het zo zien, de stabilistatie is niet oneindig in afstand, als je meer dan het mogelijke (ik kan het niet exact kwantificiren) beweegt, kan de stabiliser niet meer "volgen"
            Als jij door de zoeker kijkt, zie je het gestabiliseerde beeld, en als je aan de grens komt, zul je dat niet zien aankomen, maar gaat de lens even zijn IS moeten opschuiven.
            Elk systeem heeft zijn grenzen ;-)

            Comment

            Working...
            X