Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKKOR 35-70 f 2.8D AF Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIKKOR 35-70 f 2.8D AF Nikon

    Hoi, iemand ervaring met deze lens ?
    Is moeilijk, wil een 2.8 lens met beperkt budget
    en waar ik jaren tevreden van ben

    thx

    gr
    Luc

  • #2
    Re: NIKKOR 35-70 f 2.8D AF Nikon

    Franciskine heeft deze lens gehad en kan er misschien iets meer over vertellen. Schijnt het even goed of zelfs nog een tikje beter te doen dan de 28-70mm 2.8. Spijtig natuurlijk dat 35mm voor een DSLR niet breed genoeg is.

    Groetjes,
    pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: NIKKOR 35-70 f 2.8D AF Nikon

      Ik heb er ook zo een liggen. Is een heerlijke lens om met een beperkt budget toch mooie dingen mee te doen.

      De push-pull zoom werkt lekker snel, maar focussen doet hij niet zo snel.

      Maar ik kon de aantrekkingskracht toch niet weerstaan, en heb de 17-55 f2.8 aangeschaft . Hij ligt nu een beetje stof te vergaren. Af en toe gebruik ik hem nog eens voor de macro-stand.
      HayoBethlehem.nl
      Foto spulletjes

      Comment


      • #4
        Re: NIKKOR 35-70 f 2.8D AF Nikon

        [mod off]
        Ik heb deze lens inderdaad gehad, stevige jongen hoor, kwaliteit is er zeker, eigenlijk is het een echte portretlens. Ik heb ze ooit 2de hands gekocht om uit te proberen en de resultaten waren zeker zo goed als de 28-70 f/2.8 die ik gehad heb, in vergelijking met de 28-70 is het een liliputter maar eentje die zijn werk 100% klaart. Doe je veel portret en heb je niet echt een breedhoek nodig . . .go for it, je zal er geen spijt van hebben. Ik heb de mijne weer verkocht omdat de 17-55 f/2.8 bijna constant op mijn toestelstaat.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: NIKKOR 35-70 f 2.8D AF Nikon

          wat met scherpte en focussnelheid van dit objectief?, ben nl ook geïnteresseerd in deze ..


          merci
          Lieven
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: NIKKOR 35-70 f 2.8D AF Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
            wat met scherpte en focussnelheid van dit objectief?, ben nl ook geïnteresseerd in deze ..

            merci
            Lieven
            [mod off]
            Scherpte : 100%
            Focussnelheid . . . veel sneller dan een macrolens maar trager dan een AFS lens . . . Zit maw er ergens tussen in.
            Last edited by Franciskine; 26 april 2007, 14:26.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: NIKKOR 35-70 f 2.8D AF Nikon

              Ik heb deze zoom ook, maar gebruik 'm amper. Mijn hoofdduo is de AFS 17-35mm f2.8D en de AF 85mm f1.4D, en voor de range daar tussenin gebruik ik meestal de AF 50mm f1.8D die toch nog beter is, weliswaar enkel op 50mm dan Nu ik een grotere tas heb, zal de 35-70 f2.8 wel eens meer mee op stap mogen

              Wel vind ik de semi-macro stand een handig extraatje, maar de bediening ervan vereist wel extra aandacht.

              MVG,

              Comment


              • #8
                Re: NIKKOR 35-70 f 2.8D AF Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Luc Bekijk bericht
                Hoi, iemand ervaring met deze lens ?
                Is moeilijk, wil een 2.8 lens met beperkt budget
                en waar ik jaren tevreden van ben

                thx

                gr
                Luc
                Toch niet zo moeilijk. Tenminste als het niet absoluut een Nikon moet zijn. Tamron 28-75 en Tamron 17-50 zijn beiden goede objectieven, beiden f/2,8 en voor een fractie van de prijs van de Nikon varianten. Je koopt ze nieuwe en dus met garantie voor om en bij de 320 euro per stuk.

                Je geeft wat toe op AF snelheid, op bouwkwaliteit en op duurzaamheid, maar ze zullen je zeker jaren plezier bezorgen en ze zullen heus niet in je handen uit elkaar vallen.

                Voorbeelden met de Tamron 17-50 f/2,8

                Deze is gemaakt op 17 mm

                Deze is gemaakt op 50 mm

                Waarschijnlijk vind je bij SIgma ook wel alternatieven, maar die heb ik niet in gebruik en daar kan ik dan niets over vertellen.

                Mvg,
                TravelToy.
                Last edited by TravelToy; 26 april 2007, 15:14. Reden: vermelden alternatieven sigma
                www.christian-bailleul.be | Blog

                Comment


                • #9
                  Re: NIKKOR 35-70 f 2.8D AF Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  [mod off]
                  Scherpte : 100%
                  Focussnelheid . . . veel sneller dan een macrolens maar trager dan een AFS lens . . . Zit maw er ergens tussen in.
                  da's zeer duidelijk !
                  Hoe presteert die tegenover de 18-200mm VR van Nikon op vlak van Scherpte en snelheid? Uiteraard brandpuntafstanden buiten beschouwing gelaten..

                  thx
                  lieve
                  Photography helps people to see
                  -Berenice Abbott-
                  BD1050BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: NIKKOR 35-70 f 2.8D AF Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
                    da's zeer duidelijk !
                    Hoe presteert die tegenover de 18-200mm VR van Nikon op vlak van Scherpte en snelheid? Uiteraard brandpuntafstanden buiten beschouwing gelaten..

                    thx
                    lieve
                    Qua scherpte is deze Nikkor 33-70 f/2.8 duidelijk beter dan de 18-200, en volgens mijn bevindingen lag de snelheid van focussen bij de 18-200 hoger, alhoewel deze meer durfde "jagen" dan de 35-70, niet abnormaal omdat de lichtsterkte van de 35-70 over de hele lijn 2.8 is. De 35-70 f/2.8 is een toplensje hoor.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: NIKKOR 35-70 f 2.8D AF Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                      Toch niet zo moeilijk. Tenminste als het niet absoluut een Nikon moet zijn. Tamron 28-75 en Tamron 17-50 zijn beiden goede objectieven, beiden f/2,8 en voor een fractie van de prijs van de Nikon varianten. Je koopt ze nieuwe en dus met garantie voor om en bij de 320 euro per stuk.

                      Je geeft wat toe op AF snelheid, op bouwkwaliteit en op duurzaamheid, maar ze zullen je zeker jaren plezier bezorgen en ze zullen heus niet in je handen uit elkaar vallen.

                      Voorbeelden met de Tamron 17-50 f/2,8

                      Deze is gemaakt op 17 mm

                      Deze is gemaakt op 50 mm

                      Mvg,
                      TravelToy.
                      Ik heb die foto's ook, en gemaakt met mijn kitlens 18-135 van Nikon,
                      en veel moet ik er met dat mooie weer niet voor onder doen, heb wel iso wat hoger moeten zetten

                      Maar klopt, ik twijfel eigenlijk wat, ik kan die 35-70 voor een goede prijs
                      kopen, maar als ik iets bijleg heb ik ook de nieuwe 17-50 2.8 of 28-75 2.8 van tamron, alleen moet ik kijken wat ik er mee ga doen, modelfotografie is 17-50 net te min, wil ik gewoon binnen is hij wel goed
                      Heb ook nog de 50 mm 1.8 liggen, gebruik die eigenlijk te weinig

                      Comment

                      Working...
                      X