Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FotoCube (fotografeertent...)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FotoCube (fotografeertent...)

    http://www.fotocube.eu/nederlands/as...eu/nederlands/

    "De eenvoudigste manier om mooie schaduw vrije foto's van objecten te nemen.
    De FotoCube is voor iedereen die foto's met kwaliteit wilt maken. Door deze foto's te gebruiken voor uw webwinkel en/ of brochure krijgt uw product de aandacht die het verdient."

    Zag dit in een tijdschrift staan en wilde die jullie niet onthouden, misschien interessant voor iemand; prijs EUR 30.
    Groetjes, Damiaan.
    Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

  • #2
    Re: FotoCube (fotografeertent...)

    Lijkt wel handig spul maar ooit al eens gedacht aan het TSSR panel systeem ?
    Het TrebsSimpleStudioReflector panel systeem is volledig moduleerbaar en geeft indrukwekkende resultaten. Ik heb hier ooit eens een vergelijkende test mee gedaan
    En voor 11 euro bijne ne kubieke meter groot.



    Dixie
    ooit ... .

    Comment


    • #3
      Re: FotoCube (fotografeertent...)

      Laten we even bij de fotoCube zelf blijven:

      -wat zijn de voordelen/nadelen
      -wat zijn de mogelijkheden
      -wie heeft hier relevante ervaring mee (ook met de verschillende achtergronden)
      -wie heeft er zo een Cube thuis
      -wie post hier enkele samples
      -zijn er alternatieve merken (geen zelfbouwtoestanden) (links?)

      dank,

      mario.
      Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX

      Comment


      • #4
        Re: FotoCube (fotografeertent...)

        Die fotocube is echt niet zo speciaal hoor... Had gedacht dit ongemoeid te laten, maar nu je het toch vraagt...


        Dit is gewoon een lichttent, wat je bij elke betere fotoboer vindt. Fotosg, konijn denk ik ook, noem maar op...


        Ik heb zo een lichttent thuis, kubus van 90cm (dus 90*90*90). Praktisch onaangeroerd, moet er eens de tijd en zin voor vinden om het goed te gebruiken. Voordelen zijn een enorme spreiding van het licht, dus flinke reductie van schaduwen.


        Ik moet wel eens testen met bouwlampen, want je moet voldoende lichtopbrengst hebben. Met m'n huidige opzet vind ik toch te weinig licht hebben, dus eens naar de Gamma

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: FotoCube (fotografeertent...)

          Ik weet dat het niet veel speciaals is, maar ik zou het wel heel frequent willen gebruiken.

          Ik heb al een variant gezien van 120cmx120cmx120cm, maar niemand dat hier relevante/professionele info wil/kan over geven.

          Misschien gewoon eens een winkel binnenstappen, maar ik had mij graag opvoorhand geïnformeerd. Ik had graag iemand gevonden die bereid was om zijn opstelling een uurtje te laten testen, maar ... niemand.


          mario
          Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX

          Comment


          • #6
            Re: FotoCube (fotografeertent...)

            Heb een 75x75x75. Je kan er met velkro een andere kleur doek (achtergrond) in hangen. Vooraan heb je een opening die je ook dicht maken kan, zodat er alleen een opening overblijft om je objectief in te steken en zo eigen reflecties voorkomt.
            Verlichten doe je uiteraard aan de buitenkant en echt zware flitsers heb je hiervoor niet nodig.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: FotoCube (fotografeertent...)

              Oorspronkelijk geplaatst door Mr Mojo Bekijk bericht
              Ik weet dat het niet veel speciaals is, maar ik zou het wel heel frequent willen gebruiken.

              Ik heb al een variant gezien van 120cmx120cmx120cm, maar niemand dat hier relevante/professionele info wil/kan over geven.

              Misschien gewoon eens een winkel binnenstappen, maar ik had mij graag opvoorhand geïnformeerd. Ik had graag iemand gevonden die bereid was om zijn opstelling een uurtje te laten testen, maar ... niemand.


              mario

              Kom gerust af... Neem wel zelf wat bouwlampen mee

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #8
                Re: FotoCube (fotografeertent...)

                Foto Walser (klik) heeft er ééntje van 240x160x160cm

                Ideaal om een "stout" model in op te sluiten
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: FotoCube (fotografeertent...)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  Foto Walser (klik) heeft er ééntje van 240x160x160cm

                  Ideaal om een "stout" model in op te sluiten
                  zelf al ingezeten dus

                  Comment


                  • #10
                    Re: FotoCube (fotografeertent...)

                    Ja
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: FotoCube (fotografeertent...)

                      Stel dat ik een Lasolight Kit van 120x120x120 zou willen kopen, met bijhorende lampen en ik wil objecten fotograferen varierend in groote van (bxhxd) 5x5x5cm, 20x70x20 tot 50x20x20; welke lens raden jullie dan aan ?

                      de canon 10-20mm ? of kan ik met mijn huidige lenzen iets doen?

                      de objecten zijn veelal wit (of toch het grootste gedeelte), is dan een witte achtergrond aan te raden of eerder een gekleurde of een zwarte?

                      dank,

                      mario
                      Canon EOS 5D met EF 24-70mm L f2.8 + EF 70-200mm L f2.8 IS + EF 50mm II f1.8 + Speedlite 580EX

                      Comment


                      • #12
                        Re: FotoCube (fotografeertent...)

                        Hangt er ook beetje vanaf hoeveel de kortste scherpstelafstand van je objectief is.
                        Krijg je met de 10-20 niet teveel vervormingen of is dat geen probleem?
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: FotoCube (fotografeertent...)

                          Ik heb zelf geen ervaring in deze materie maar ik vind de voorbeeldfoto's op hun site maar "triestig". Donker. De tent moet toch een hulp zijn om te verlichten en dat zie je in hun meeste foto's niet. Verder is de achter/onderkant ook gerimpeld. Geeft geen goede indruk vind ik.
                          Konden daar geen lampjes meer af of is de kwaliteit van de tent niet OK?
                          De foto's met de Ikea-bak waren veel klaarder.

                          Gewoon mijn eerste idee toen ik hun site bezocht.
                          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                          BE-Wommelgem
                          .: 20D & D700 :.

                          Comment


                          • #14
                            Re: FotoCube (fotografeertent...)

                            Ik heb voor deze oplossisng gekozen (4 tot 20 EUR afh. of je al dan niet reeds lampen hebt)

                            Comment

                            Working...
                            X