Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon of Sigma?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon of Sigma?

    Ik ben op zoek naar een paar nieuwe lenzen voor mijn 400d.
    De lenzen zullen vooral dienen voor daguitstappen, citytrips en verre reizen. Dus vooral landschappen, gebouwen en lokale bevolking. Mijn budget is voorlopig ongeveer 750€ (mag iets meer zijn).

    Nu dacht ik aan volgende opties:
    - voorlopig de kitlens behouden en nu de Canon 10-22 kopen (wil echt een 10mm) en dan verder sparen voor een 17-40L later dit jaar.
    - direct de kitlens vervangen door een Tamron 17-50 en een Sigma 10-20.

    Volgend jaar wil ik dan nog uitbreiden met een Canon 70-200.

    Is mijn eerste idee (kitlens + Canon 10-22) het beste idee of heb ik nog andere opties?

  • #2
    Re: Canon of Sigma?

    ik stem voor idee twee ...

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Canon of Sigma?

      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
      ik stem voor idee twee ...

      mm
      Ik volg. Laat die kitlens waar ze is, en ga direct voor de Tamron.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Canon of Sigma?

        Ik zit hier toevallig met net hetzelfde dilemma: absoluut een betaalbare groothoek + een goeie, lichtsterke walk-around lens nodig op mijn 20D. Ik ga persoonlijk voor de Sigma 10-20 mm, maar twijfel nog tussen een Tamron 28-75 mm F/2,8 en de 17-50 mm F/2,8

        Bij die eerste zit ik dan met een gaatje tussen de 20 en 28 mm. Misschien niet erg maar denk dat ik toch voor de 17-50 ga ... .
        In jouw geval dus zeker "optie 2" kiezen
        CANON EOS 20D - EFS 18-55mm f/3,5-5,6 - EF 50mm f/1.8 II - EF 75-300mm f/4-5.6 III USM - CANON Speedlite 430 EX - LOWEPRO Slingshot 300AW -LEXAR 1gB & Sandisk Ultra II 2gB CF

        Comment


        • #5
          Re: Canon of Sigma?

          wat heeft iedereen toch met die gaatjes?
          ik beklaag de mensen die het bij primes houden ...

          10-20 en 28-70 is een prachtige combinatie.
          10-20 en 17-50 is dat ook.

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: Canon of Sigma?

            Oorspronkelijk geplaatst door Bart D'Haenens Bekijk bericht
            Ik ben op zoek naar een paar nieuwe lenzen voor mijn 400d.
            De lenzen zullen vooral dienen voor daguitstappen, citytrips en verre reizen. Dus vooral landschappen, gebouwen en lokale bevolking. Mijn budget is voorlopig ongeveer 750€ (mag iets meer zijn).

            Nu dacht ik aan volgende opties:
            - voorlopig de kitlens behouden en nu de Canon 10-22 kopen (wil echt een 10mm) en dan verder sparen voor een 17-40L later dit jaar.
            - direct de kitlens vervangen door een Tamron 17-50 en een Sigma 10-20.

            Volgend jaar wil ik dan nog uitbreiden met een Canon 70-200.

            Is mijn eerste idee (kitlens + Canon 10-22) het beste idee of heb ik nog andere opties?
            Ik zou dan gewoon direct voor de 24-105mm IS gaan.
            Je gaat bij citytrips veel hebben aan IS.

            Ik heb een 17-40mm, en kan alleen zeggen dat het een PRACHT lens is. Maar soms zou ik willen dat het IS heeft. Mijn lensen op het programma zijn de 24-105mm IS en de mpe65 macro. Zeker met het gedachdt ooit fullframe te gaan. De 10-22mm is mooi maar het is een te dure lens voor EFS imo.
            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

            Comment


            • #7
              Re: Canon of Sigma?

              op dat budget zou ik zeggen, 10-20 sigma en een 28-75 tamron

              ivm met bevolking zou ik toch liever 70+ mm op het einde hebben, sluit immers perfect aan op de 70-200.
              400D // 10-22 EF-S // 17-55 EF-S // 70-200 F4 L // 430EX //

              Comment


              • #8
                Re: Canon of Sigma?

                Met dat budget, denk goed na en koop inneens iets degelijks.
                Canon 17 - 40L.

                Kijk maar eens goed naar het verschil.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon of Sigma?

                  De 24-105 is een stuk boven ts zijn budget .En dan heeft hij nog geen breedhoek.Maar ik ben ook zeer tevreden van mijn combinatie 10-22 ef-s van canon en de 24-105.Let wel op de ef-s 10-22 is cash back van 80 euro,dus misschien nog even verder sparen en voorlopig al 1 van beide lenzen kopen?

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon of Sigma?

                    Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                    ik beklaag de mensen die het bij primes houden ...

                    mm
                    verklaar je nader mm
                    En Bart, met alleen die mooie 17-40/4 kom je in het begin ook heel ver.
                    Gr, Paul
                    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon of Sigma?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                      wat heeft iedereen toch met die gaatjes?
                      ik beklaag de mensen die het bij primes houden ...

                      10-20 en 28-70 is een prachtige combinatie.
                      10-20 en 17-50 is dat ook.

                      mm

                      Ideaal op fullframe zou zijn 17-40mm, 24-105mm, 70-200mm en een 50mm F1.4.

                      Ik heb er daar al 3 van, nu nog de 24-105mm en een fullframe kopen
                      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon of Sigma?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                        verklaar je nader mm
                        stel (nu ja) :
                        ik heb
                        een prime 50f1.4
                        een prime 85f1.8
                        een prime 135f2
                        een prime 400f5.6

                        dan heb ik een gat
                        van 51 tot 84
                        van 86 tot 134
                        van 136 tot 399

                        hoe kan een mens daarmee leven?

                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon of Sigma?

                          Primes zijn nice. Maar om enkel primes te hebben zoals jij is niet altijd leuk.
                          Zeker op familiefeesten is een zoomlens toch wel aan te raden.
                          Maar telkens als ik mijn 50mm opzet krijg ik een glimlach op mijn gezicht.
                          Hopelijk komt er ooit een 17-40mm f1.4.
                          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon of Sigma?

                            Beginnen met alleen maar een 10-20 of 10-22 zou ik nooit doen. Ik heb zelf een Sigma 10-20, en die gebruik ik ook, maar er zijn andere lenzen die ik veel meer gebruik.

                            De kitlens zou ik zo snel mogelijk vervangen, een 17-40 f4 L is een heel goede vervanger, een nog betere (en duurdere) optie is de Canon EF-s 17-55 f2,8 IS. Met die laatste heb je een lens met een veel bruikbaarder zoombereik, ze is lichtsterk, scherp, heeft een snelle AF, en dan ook nog eens beeldstabilisatie.
                            Spijtig genoeg is die 17-55 op korte tijd weer heel wat duurder geworden (dat zal wel aan de cash-back liggen ).

                            Hou er ook rekening mee dat een extreme breedhoek (10mm dus) heel veel vervorming geeft...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon of Sigma?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bart D'Haenens Bekijk bericht
                              Ik ben op zoek naar een paar nieuwe lenzen voor mijn 400d.
                              De lenzen zullen vooral dienen voor daguitstappen, citytrips en verre reizen. Dus vooral landschappen, gebouwen en lokale bevolking. Mijn budget is voorlopig ongeveer 750€ (mag iets meer zijn).

                              Nu dacht ik aan volgende opties:
                              - voorlopig de kitlens behouden en nu de Canon 10-22 kopen (wil echt een 10mm) en dan verder sparen voor een 17-40L later dit jaar.
                              - direct de kitlens vervangen door een Tamron 17-50 en een Sigma 10-20.

                              Volgend jaar wil ik dan nog uitbreiden met een Canon 70-200.

                              Is mijn eerste idee (kitlens + Canon 10-22) het beste idee of heb ik nog andere opties?
                              Ik stem voor optie 2, omdat beide gewoon erg goed zijn. Hoewel ik geen Canon heb, snap ik niet wat mensen in de 17-40/4 zien. Het mag dan wel L-glas zijn, maar het bereik is niet zo speciaal wanneer je geen 5D o.i.d. hebt en de lichtsterkte is maar f/4! Omwille van de (zeer goed bruikbare) f/2.8 en het iets grotere bereik zou ik zeker voor de Tamron gaan.
                              Ook de Sigma 10-20 presteert bij mij fantastisch. De Canon zal ook ongetwijfeld goed presteren, maar dan ga je misschien iets over je budget.
                              D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

                              Comment

                              Working...
                              X