Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

    Wie kent een afdrukcentrale die mooie kwaliteit matte foto's aflevert?
    De foto's moeten bovendien 18x13 (inclusief een klein wit kadertje van 1/2 cm rondom), maar dat blijkt een moeilijke opgave want ik krijg mijn foto's toegestuurd met het witte randje opzij, maar niet boven en onder.

  • #2
    Re: Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

    foto.com, geen klachten over kwaliteit en prijs, mogelijkheid tot matte afdruk en wit kadertje. Soms moet je wel zoeken naar het juiste formaat van afdruk (keus genoeg), maar met de preview kan je zien hoe het resultaat er gaat uitzien.
    Als het par force 18x13 moet zijn moet je eens kijken of je foto's in het juiste formaat staan hé. Als je overal een gelijke rand wil hebben moeten je foto's dezelfde verhouding hebben...

    Comment


    • #3
      Re: Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

      foto.com en kwaliteit toch niet een dezelfde zin, he
      foto.com en prijs horen wel in dezelfde zin thuis

      bij Bert Verlinden (Leuven) kan je zowel voor glanzend als mat kiezen, en de kwaliteit is er super, de prijs iets minder, maar valt nog heel goed mee, zeker als je de kwaliteit ziet.

      aangezien alles manueel wordt opgevolgd kan je evengoed vragen voor een wit randje of een foto op te lichten etc

      Comment


      • #4
        Re: Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

        Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
        Wie kent een afdrukcentrale die mooie kwaliteit matte foto's aflevert?
        De foto's moeten bovendien 18x13 (inclusief een klein wit kadertje van 1/2 cm rondom), maar dat blijkt een moeilijke opgave want ik krijg mijn foto's toegestuurd met het witte randje opzij, maar niet boven en onder.
        Foto.com drukt foto's mat af. Je kan daar kiezen om een witte rand toe te voegen of en/of op te vullen. Wat handig is, is dat je het resultaat meteen kan bekijken.

        Om 100% zeker te zijn van de afmetingen van dat randje, maak je er zelf een wit randje rond dat iets groter is. Na ontvangst kan je ze op de perfecte maat afsnijden.

        Comment


        • #5
          Re: Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

          Leuven is te ver : bijna de andere kant van het land
          Maar snap ik het goed, jij vindt foto.com dus niet zo goed van kwaliteit? Die preview spreekt me nochtans aan.

          Dat van het randje groter maken, daar had ik eerlijk gezegd nog niet aan gedacht, maar dan moet ik zelf knippen en dat wordt een ramp. Het is voor een eindwerk, dus 't moet een beetje deftig zijn.

          @vansluycken : ben je ook tevreden over de kwaliteit van de matte afdrukken of heb je enkel glanzende besteld?

          Comment


          • #6
            Re: Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

            Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
            Leuven is te ver : bijna de andere kant van het land
            Waar woon je dan? kunnen we misschien tips geven van iets in je buurt...

            Heb persoonlijk geen ervaringen met foto.com, maar ik ga graag naar een labo waar ik zelf wat kan bijsturen aan de foto's ter plaatse, niet alle machine's zijn hetzelfde.

            Is het je fotoeindwerk? of is het voor een andere studie?

            Comment


            • #7
              Re: Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

              Oorspronkelijk geplaatst door MI&MA Bekijk bericht
              Is het je fotoeindwerk? of is het voor een andere studie?
              Foto-eindwerk. Maar gewoon voor de avondschool, dus nu ook weer niet zo belangrijk. Maar als ik dan toch afdrukken moet bestellen, liever goede want ik heb al gemerkt dat er veel verschil op zit bij verschillende centrales en vooral op zwart-witafdrukken.

              Comment


              • #8
                Re: Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

                Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                bij Bert Verlinden (Leuven) ... de kwaliteit is er super, de prijs iets minder ...

                aangezien alles manueel wordt opgevolgd kan je evengoed vragen voor een wit randje of een foto op te lichten etc
                De foto's worden bij Bert standaard meestal te donker afgedrukt. Als je na de eerste print wil wachten op een tweede print waar je zegt wat er allemaal veranderd moet worden, is het inderdaad kwaliteit dat je krijgt.
                http://www.davymeeus.eu

                Comment


                • #9
                  Re: Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
                  vooral op zwart-witafdrukken.
                  Ja dat zal wel, alle labo's printen tegenwoordig in RGB, je hebt altijd een mini kleurenzweem in je zwart wit tegenwoordig, als je echt zwart-wit wilt raad ik je aan om op bariet te printen, gewoon even je digitale bestanden op negatief laten zetten en dan een doka bouwen

                  Zoek naar een labo waar je kan bijsturen op je prints, er zijn er niet veel in vlaanderen dus dat zal zoeken worden, ohja bereid je ook voor op kosten want het kan zijn dat ze je kosten aanrekenen voor de correcties.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

                    over de kwaliteit van foto.com kan ik mij niet echt uitspreken aangezien ik nog nooit vergeleken heb met iets anders. Maar ik ben nog nooit ontevreden geweest met de resultaten - al moet ik er wel bijzeggen dat het bij mij vnl over veredelde vakantiefoto's gaat.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

                      Kijk eens op www.profotonet.nl
                      Foto's uploaden en ze worden per post (met factuur) thuis bezorgd.
                      bedrijf is erg snel en foto's zien er perfect uit


                      grt Marco

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

                        Ziet er inderdaad goed uit : glans en mat te verkrijgen, ook vierkante formaten.
                        Heb je al op mat laten afdrukken of enkel glanzend?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

                          Voor de communiefoto's van m'n dochtertje heb ik dezelfde foto's zowel bij een plaatselijke fotograaf als bij foto.com laten afdrukken (mat met witte rand). Ik zie een duidelijk verschil in kwaliteit van de afdruk, maar natuurlijk ook in de prijs. Een foto van 15 x 20 kost bij foto.com momenteel 20 cent, bij de fotograaf kost dit me 1 euro.

                          Ik ga de foto's toch bij de fotograaf laten afdrukken, ondanks het grote prijsverschil (ik heb er ongeveer 100 nodig ).

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

                            Bij Photobox.ie kan je ook mat kiezen, mooie kwaliteit, supersnel en zeker in klein formaat (ook 12,5 op 17,5) goedkoop. Let op, de formaten zijn in inch.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar kan ik foto's mat laten afdrukken?

                              Ook interessant : je krijgt zelfs 30 foto's gratis de eerste keer.
                              Dus jij hebt hier al besteld in mat en de kwaliteit is ook daarvan heel goed?

                              Comment

                              Working...
                              X