Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beste objectief

    is het mogelijk om met een EF-S 55-200mm ook foto's te maken vanop ong 1.5m-..., want ik wil eigenlijk een lens waar ik toch enig zoombereik mee heb zowel als fotos vanop korte afstand.
    Last edited by Mikeee; 24 april 2007, 19:52.

  • #2
    Re: beste objectief

    De EF 55-200 is geen EF-S lens, ze past dus op elke Canon (EF + EF-S dus).

    De minimum scherpstel-afstand is 1,2 meter, de maximale vergrotingsfactor is x 0,06 in de breedste stand, en x 0,21 in de tele-stand (200mm).

    Met die vergroting is het dus lang geen macrolens, een vlinder kan je er bijvoorbeeld niet beeldvullend mee fotograferen (maar ik weet dus niet waarvoor je ze wil gebruiken?).


    Ik zie je titel "beste objectief", dat is niet van toepassing op de 55-200.
    Voor de kostprijs is ze zeker niet slecht, maar er is heel wat beter (en helaas ook duurder ) materiaal te koop .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: beste objectief

      ik ga mijn camera en lenzen gebruiken voor partyfotografie, zijt het 2 personen of een hele groep... ik fotografeer vanaf de middel dus ben ik dan iets met een 55-200mm lens? Het is allemaal vrij nieuw voorbij dus....

      Comment


      • #4
        Re: beste objectief

        Ik denk dat je beter toekan met een groothoek lens. Als je met 55mm een hele groep op de foto wilt hebben moet je serieus ver naar achter! Met een groothoek lens heb je ook nog 's minder licht nodig omdat er veel minder snel bewegings-onscherpte optreed.
        One day, I would like to make nice pictures :-)
        www.lucaskoijen.nl

        Comment


        • #5
          Re: beste objectief

          Voor partyfotografie heb je niets aan die 55-200.

          Je hebt inderdaad een breedhoek nodig, zelfs met de kitlens kan je meer doen voor dat soort fotografie dan met een veel te lange lens.

          Maar in die omstandigheden is een lichtsterke lens ook noodzakelijk, en de kitlens is niet lichtsterk...

          Twee lichtsterke zoomlenzen in het bereik dat bruikbaar is voor partyfotografie zijn de Tamron 17-50 f2,8 XR DI II LD, en de Sigma 18-50 EX DC Macro (het is geen echte macrolens, maar je kan wel vrij dicht bij het onderwerp).
          Beide lenzen kosten zo'n 390 euro.
          Daarmee ben je dus veel meer dan met een 55-200 .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: beste objectief

            Ok, bedankt voor je reactie

            Comment


            • #7
              Re: beste objectief

              Heeft er iemand wat techinische info over de tamron 17-50 f2,8 XR DI II LD, qwa afmetingen, filters (partyfotografie),....

              Comment


              • #8
                Re: beste objectief

                Oorspronkelijk geplaatst door Mikeee Bekijk bericht
                Heeft er iemand wat techinische info over de tamron 17-50 f2,8 XR DI II LD, qwa afmetingen, filters (partyfotografie),....
                Als je bij google even Tamron 17-50 f2,8 intikt, dan krijg je deze informatie:

                Lensopbouw (groepen/elementen) 13 / 16
                Beeldhoek (graden) 78 - 31
                Aantal diafragmalamellen 7
                Kleinste diafragma (groothoek) f32
                Kortste instelafstand (cm) 27
                Vergrotingsmaatstaf 1:4.5
                Filtermaat (mm) 67
                Afmetingen diameter x lengte (mm) 74x81.7
                Gewicht (gram) 434
                Wordt geleverd met zonnekap


                Een test kan je hier lezen:
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X