Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tarieven freelance fotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tarieven freelance fotograaf

    Ik ben beginnende freelance fotografe en ben bezig met mijn tarieven op te stellen maar het loopt niet echt van een leien dakje. Kan mij hierbij iemand helpen?

    Het zou specifiek gaan over opdrachten voor portretsessies tijdens interviews. Heeft iemand een idee wat de tarieven daarvoor zijn? Of waar ik enige richtprijzen/tarieven kan terugvinden.

    Groetjes
    Liesje

  • #2
    Re: Tarieven freelance fotograaf

    Je moet voor jezelf een balans opstellen met aan de ene kant alle onkosten die je hebt (huur woning, wagen, elektr, kwartaalbijdrage....)... aan de hand hiervan weet je wat je maandelijkse kosten zijn. Daarop kan je berekenen hoeveel je per uur moet vragen om zeker uit de vaste onkosten te geraken en uiteraard nog iets aan kunt overhouden... 40 euro per uur zijn zeker geen uitzonderingen.
    Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

    Gratis kijkplezier Coming soon

    Comment


    • #3
      Re: Tarieven freelance fotograaf

      gebruik zoeken, eens hier lopen tig draadjes over.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Tarieven freelance fotograaf

        Ik weet niet voor welk medium je zal/wil gaan werken, maar bij de kranten liggen de meeste tarieven vast per gepubliceerde foto. (toch voor wat ik doe )

        Tom
        | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
        100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

        Comment


        • #5
          Re: Tarieven freelance fotograaf

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          gebruik zoeken, eens hier lopen tig draadjes over.
          grt,bouk.
          dat kan mss wel zijn
          maar ik vind toch nergens echt concrete tarieven erover
          blijkbaar rust daar een taboe op om een richtprijs ofzo op te geven

          Comment


          • #6
            Re: Tarieven freelance fotograaf

            Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
            blijkbaar rust daar een taboe op om een richtprijs ofzo op te geven
            Concurrentieoverwegingen Freelancen is toch ook vooral zoeken naar wat je waard bent. Letterlijk. Daar zijn geen tarieven voor vastgesteld.

            Naarmate je portfolio indruwekkender wordt kun je meer vragen. Rustig aan beginnen en een naam opbouwen is vooral het devies. Kijk wat je minimaal moet verdienen om rond te komen en probeer stapje voor stapje hoger te gaan.

            Je merkt snel genoeg wanneer klanten niet hoger willen gaan.
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment

            Working...
            X